آیا دوربین‌های نیکون D850 و D760 اواخر این ماه معرفی می‌شوند؟

0 1,369

این روزها نیکون برخلاف رقیب دیرینه و سرسخت خود یعنی کانن بسیار کم‌فعالیت شده است و از رونمایی آخرین محصول تأثیرگذار این کمپانی زمان قابل توجهی می‌گذرد. نیکون حتی در فوتوکینا و CES اخیر نیز کم‌فروغ ظاهر شد و از این رو احتمال می‌رود که در روزهای پیش‌رو مانند کانن از محصولات جدیدی پرده‌برداری کند. همچنین دیروز تائید شد که این شرکت قصد دارد در تاریخ ۱۲ آوریل از جایگزین دوربین D7200 با نام D7500 رونمایی کند.

اما امروز شایعه جدیدی در فضای وب منتشر شد که نمی‌توان شانس چندانی را برای تحقق یافتن آن‌ متصور بود. شاید نیکون در پایان این ماه از دوربین‌های D850 و D760 پرده‌برداری کند. همان‌طور که مشخص است D850 جایگزین D810 خواهد شد و D760 نیز نسخه جدید و به‌روز شده‌ی D750 خواهد بود. البته این اولین بار در ماه‌های اخیر است که چنین شایعاتی در مورد دوربین‌های DSLR نیکون به گوش می‌رسد و هنوز هیچ یک از منابع نزدیک به کمپانی نیکون این شایعه را رد یا تائید نکرده است.

بر اساس این شایعه نیکون D850 با دو حسگر متفاوت عرضه خواهد شد که یکی همان حسگر ۴۲.۴ مگاپیکسلی بکار رفته در Sony a7RII می‌باشد و حسگر دیگری دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. از دیگر قابلیت‌های احتمالی این دوربین نیز به امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K و بهره‌مندی از فوکوس خودکار ۹۶ نقطه‌ای اشاره شده است. علاوه بر این وب‌سایت منتشر کننده این شایعه خبر از آن داده که Nikon D850 دارای کمینه حساسیت ایزوی ۳۲ خواهد بود.

اما در مورد نیکون D760 نیز این انتظار می‌رود که حسگری ۲۴.۳ مگاپیکسلی از نوع فول‌فریم را در قلب خود جای دهد و حداکثر سرعت شاتر آن نیز ۱/۸۰۰۰ ثانیه باشد. اگر در وب شایعات Nikon D760 را جستجو کنید درخواهید یافت که این دوربین را نسخه‌ی اقتصادی‌تر Nikon D5 می‌دانند و قیمت حدود ۲۰۰۰ دلاری برای آن پیش‌بینی شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.