رونمایی DJI از پرنده حرفه‌‌ای Matrice 600 و کنترلر پرواز A3

0 1,491

DJI روز گذشته از قدرتمندترین پرنده خود رونمایی کرد. Matrice 600 یا M600 پرنده‌ای شش موتوره می‌باشد که برای حمل دوربین‌های سنگین سینمایی مانند RED EPIC طراحی شده است. بدون شک این پرنده در شاخه تجهیزات مرتبط با فیلم‌برداری هوایی حرفه‌ای یکی از بهترین انتخاب‌های در دسترس است.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید پرنده‌های سری فانتوم DJI در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین پهپادها در نوع خود بشمار می‌روند ولی از آنجایی که به یک دوربین و گیمبال مجتمع مجهز شده‌اند نمی‌توان دوربین‌های فیلمبرداری را به آن‌ها متصل نمود. می‌توان گفت Matrice 600 دقیقاً آمده تا همین خلأ را پر کند. پرنده‌ای که قابلیت‌های پروازی فوق‌العاده و مثال‌زدنی‌ای دارد. به لطف بدنه قوی‌تر و موترهای بیشتر قادر است دوربین‌های سنگین به همراه ریگ را به آسانی حمل کرده و آنچه در حال رخ دادن است را از فراز آسمان‌ها شکار کند.

Matrice-600-12-Render

شرکت DJI این پهپاد را به همراه کنترلر پرواز جدید A3 و سیستم فرستنده-گیرنده Lightbridge 2 روانه بازار خواهد کرد. درون تازه معرفی شده Matrice 600 از تمام گیمبال‌ها و دوربین‌های خانواده Zenmuse پشتیبانی می‌کند. حداکثر تحمل وزن ۶ کیلوگرمی این امکان را فراهم می‌آورد تا گیمبال جدید Ronin-MX و دوربین‌های میکرو 4/3 را با M600 به پرواز درآورد. لازم به اشاره است که با این درون حرفه‌ای می‌توان بسته به تجهیزات متصل شده به آن تا حداکثر ۳۶ دقیقه پرواز را تجربه نمود. همراه Matrice 600 فرستنده-گیرنده Lightbridge 2 نیز وجود دارد. اما این نسخه که همراه M600 عرضه شده از برد بیشتری برخوردار است. برد Lightbridge 2 در حالت عادی و استاندارد حدود ۲ کیلومتر است ولی DJI توانسته برد آن را تا حدود ۵ کیلومتر افزایش دهد که در نوع خود بی‌نظیر است. البته لازم به اشاره است که دستیابی به برد ۵ کیلومتر در محیطی کاملاً باز و هموار بدون وجود هیچ گونه موانعی صورت گرفته و باید بدانید که برد مفید دستگاه به میزان موانعی که بین آن و پرنده وجود دارد بستگی خواهد داشت. برای اطلاع بیشتر بد نیست یادآوری که از طریق فرستنده-گیرنده Lightbridge 2 می‌توان به صورت زنده تصاویر در حال ضبط با پرنده را بدون تأخیر و پرش با کیفیت 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه مشاهده کرد.

Matrice-600-05

در مورد کنترلر پروازی A3 باید عنوان شود که در حقیقت نسخه به‌روز شده و بهبود یافته مدل A2 بشمار می‌رود محصولی با عملکرد بالا و دقت مثال‌زدنی است. در صنعت فیلم‌سازی حرفه‌ای که برای چندین سال است با کاربردی و فراگیر شدن پرنده‌ها دستخوش تغییرات گسترده شده، نیاز به یک کنترلر که بتواند دقت یک فیلم‌بردار حرفه‌ای را در حد سانتی‌متر با خود به همراه داشته باشد بسیار ضروری و قابل اجتناب است. کنترلر پروازی A3 از امواج سینوسی برای مخابره استفاده می‌کند که باعث دقت و ایمنی بیشتر هنگام کنترل پرنده در آسمان می‌شود. نکته جالبی که در مورد سیستم پروازی A3 وجود دارد ویژگی خود تطبیقی آن است. این ویژگی سبب می‌شود تا پارامترهای پروازی به طور خودکار متناسب با وزن تجهیزاتی که پرنده حمل می‌کند تغییر کرده تا بهترین نتیجه حاصل شود.

0_1

به لطف سیستم ماژولار M600، DJI موفق شده تا برای آن دسته از افرادی که به دنبال بالاترین عملکرد بوده و قصد کنترل بسیار دقیق با این پرنده را در آسمان را دارند دو سیستم A3 PRO و D-RTK GNSS را نیز در دسترس قرار دهد که از الگوریتم‌های پیچیده‌تر و بیشتری استفاده می‌کنند و سطح دقت جابجایی M600 را در حد سانتی‌متر ممکن می‌کند. البته لازم به تأکید است که A3 PRO و D-RTK GNSS هر دو به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.