تصویربرداری هوایی با کیفیت 4K

0 1,454

هنوز یک هفته از انتشار مطلب “دوربین هایی که به آسمان می روند …” نگذشته است که محصولی جدید از شرکت DJI، تب و تاب تازه ای را در سبک تصویربرداری هوایی به راه انداخته است. با محصول جدید این شرکت آشنا شوید Inspire 1 – پرنده ای که قالب 4K را به آسمان ها برده و با لشکری از امکانات جدید، هر تصویربرداری را وامی دارد که در مورد این تجهیزات جدی تر فکر کند. شاید کم کم وقت آن رسیده باشد که دوربین ها را به زمین گذاشت و کنترل از راه دورهای بی سیم را به دست گرفت!

0_15

شب گذشته در یک نمایش معرفی محصول – که البته خیلی شبیه شرکت اپل بود – شرکت DJI از پرنده جدید خود به نام Inspire 1 پرده برداری کرد. این پرنده از آخرین تکنولوژی این شرکت در زمینه ساخت این نوع پرنده ها بهره می برد. نوع طراحی و سطح مشخصات ارائه شده در این محصول، به خوبی نشان می دهد که گوش شرکت DJI به صدای مشتریان علاقه مند به عکاسی و فیلم برداری بوده است.

djioneINflight2_verge_super_wide

پرنده جدید DJI خیلی آماده تر و سرحال تر برای تصویربرداری است. بعد از خرید آن، تنها لازم است ملخک های آن را درجای خود نصب کنید. بعد از آن، پرنده آماده پرواز و فیلم برداری / عکس برداری است. به عبارت دیگر، این پرنده دارای گیمبال، دوربین، GPS، فرستنده ویدئویی Lightbridge و خیلی سخت افزارهای دیگر است.

VUP_092_DJIINspireOne_Copy_01.00_05_20_09.Still003_verge_super_wide

بدنه پرنده از فیبر کربن است – ماده ای که استحکام و سبکی بی نظیری دارد و تنها دلیل عدم استفاده از آن به صورت عمده، قیمت بالای آن است. از این جنس ماده پیش از این برای ساخت پرنده گران قیمت تر شرکت – یعنی S1000 و S1000+ – استفاده شده است.

نحوه طراحی پایه های پرنده نیز، بدون شک یکی از نوآوری ها در نوع خود است. به محض به پرواز در آوردن Inspire 1، پایه ها به صورت خودکار جمع شده و امکان تصویربرداری 360 درجه – بدون هیچ گونه ممانعت فیزیکی – را فراهم می کند. گیمبال پرنده امکان هدایت دوربین به زاویه زیرین آن را فراهم می کند. بدین ترتیب دقیقاً می توانید ناحیه زیر پرنده را تصویربرداری کنید.

قطعاً برای مدتی طولانی، دوربین پرقدرت این پرنده یکی از مزایای چشمگیر آن به نسبت به رقبای دیگر خواهد بود. با دوربین Inspire 1 می توانید با قالب 4K با 24 -30 فریم بر ثانیه یا با کیفیت 1080p با 24- 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کنید. این دوربین همچنین می تواند با تفکیک پذیری 12 میلیون پیکسل عکس برداری کند. لنز با کیفیت دوربین از 9 عنصر در 9 گروه اپتیکی تشکیل شده و دارای یک عنصر غیرکروی است . حسگر دوربین از نوع CMOS و در اندازه 1 / 2.3 اینچ است. زاویه دید دوربین 94 درجه است و گیمبال کنترل کننده آن سه محوره و با قابلیت چرخش 360 درجه است و البته فراموش نکنید که دوربین از قالب Adobe DNG RAW پشتیبانی کرده و می توانید در قالب RAW عکس برداری کنید.

camera

دوربین و گیمبال پرنده حالت ماژولار داشته و قابل جدا شدن هستند، لذا می توان آن را راحت تر جابجا کرد و یا در آینده دوربین و گیمبال را ارتقاء داد.

سهولت در استفاده از این وسیله تنها معطوف به نصب و راه اندازی سخت افزازی نیست، شما می توانید با یک دکمه در iPad خود یا نرم افزار تلفن همراه این پرنده، آن را به پرواز در آورده یا فرود بیآورید. بسیاری از عملگرها مورد نیاز از طریق همین برنامه در دسترس بوده و در آینده نزدیک قابلیت های بیشتری بر آن افزوده می شود. برای استفاده از نرم افزار این پرنده و ردوبدل اطلاعات به صورت زنده، تنها نیاز به یک تلفن هوشمند یا یک تبلت دارید.

یک ویژگی جذاب دیگر، امکان کنترل دوربین و پرنده به صورت مجزا است. به شکل خیلی ساده، دو کنترل از راه دور را می توان با این پرنده به کار برد: یکی برای هدایت دوربین و دیگری برای هدایت پرنده در آسمان. یک نفر اپراتور پرنده و یک نفر به عنوان Cameraman. این امکان پیش از این تنها در پرنده S1000 موجود بود.

استفاده از Lightbridge بر روی پرنده امکان رصد کردن تصاویر دوربین به صورت زنده، با کیفیت 1080 و از مسافت 2 کیلومتری فراهم می کند. به کلام ساده تر، ارسال تصاویر با کیفیت HD به صورت بی سیم، به صورت زنده و از 2 کیلومتر دورتر برروی تلفن همراه یا تبلت شما!

VUP_092_DJIINspireOne_Copy_01.00_01_21_11.Still008_verge_super_wide

نحوه مسیریابی و ناوبری پرنده نیز دست خوش تغییرات و پیشرفت های جدی شده است. به عنوان نمونه این پرنده دارای گزینه Dynamic Home Position است. در این وضعیت، کنترل از راه دور به عنوان محل خانه یا جایی که پرنده باید به آن بازگردد، تبدیل می شود. بنابراین، چنانچه در طول تصویربرداری، خود شما نیز در حرکت باشید، در خاتمه همواره پرنده به محل فعلی شما – یا همان فعلی محل کنترل از راه دور – باز می گردد.

تکنولوژی خیلی جالب دیگر این پرنده، کیفیت پرواز آن در محیط های بسته را هدف گرفته است – محل هایی که سیگنال GPS در دسترس نباشد. در زیر پرنده از دوربین های مخصوص، امواج سونار و تکنولوژی Optical Flow بهره برده شده تا بتواند پرواز پرنده را در محیط های بسته نیز به خوبی کنترل کند. با استفاده از این فن آوری چنانچه دستوری از کنترل از راه دور دریافت نشود، پرنده در آسمان ثابت ایستاده و با فشردن اهرم های حرکتی بر روی کنترلر،بلافاصله واکنش نشان می دهد.

Flight Indoor

قیمت این پرنده چیزی بین پرنده فانتوم و پرنده S1000 است. قیمت: 2800 دلار.

پرنده Inspire 1 یکی از باحال ترین ها در نوع خود است که احیاناً به انتظار خیلی ها پایان داده است. همان طور که در پست قبلی خاطرنشان کردم، بستری نوین برای تصویربرداری در حال سنگ فرش شدن است. احتمالاً تصاویری در آینده خواهیم دید که ترکیب خوش ذوقی افرادی خلاق با این دست تکنولوژی است – تصاویری که پیش از در دنیای نور و صدا سراغ نداشتیم !

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.