همکاری Elinchrom ،Phottix و Sekonic برای یک محصول انقلابی

0 1,284

Phottix، Elinchrom و Sekonic همکاری خود را برای معرفی و عرضه یک محصول با فناوری جدید اعلام کردند.

Elinchrom

گویا قرار است شاهد یک تحول بزرگ در زمینه نورپردازی باشیم.
سه شرکت مذکور که هر کدام در زمینه‌ی فعالیت خود یکی از بهترین‌ها هستند و جزو پیشتازان صنعت خود بشمار می‌روند، قرار است یک همکاری سه‌جانبه را آغاز کرده و به ادعای خود یک فناوری انقلابی را در نورپردازی به دنیا معرفی کنند. هر سه هم‌نظر هستند که این فناوری، آینده این صنعت را روشن‌تر خواهد کرد. مهندسان بخش طراحی این سه شرکت به‌شدت در حال کار بر روی فناوری مذکور هستند که گویا قرار است بزرگ‌ترین تحول را در سیستم نورپردازی و کنترل‌ آن بوجود آورد.
کلید اصلی و رمز موفقیت این فناوری یک سیستم‌عامل مشترک بوده که قرار است بین این سه شرکت مشترک باشد و کنترل‌های مربوطه که از طریق فرستند و گیرنده صورت می‌گیرد را با یک سیگنال به اشتراک بگذارد.


فلاش‌های ساخت شرکت فوتیکس در حال حاضر هم به‌صورت TTL و هم به‌صورت دستی کار می‌کنند و با دوربین‌های کانن، نیکون و سونی سازگار هستند. همچنین فلاش‌های رودوربینی TTL این شرکت به نام Mitros+ و Indra نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همانطور که قاعدتا می‌دانید، الین‌کروم بخاطر ساخت منبع‌ تغذیه قابل حمل قدرتمند و همینطور شکل‌دهنده‌های نور خود شهرت‌ دارد. محصولات سکونیک (Sekonic) نیز بخاطر دقت بالایی که در اندازه‌گیری و کنترل میزان نورسنجی دارند شناخته می‌شوند. ادغام فناوری و دانش این شرکت‌ها و همکاری آن‌ها با یکدیگر می‌تواند منجر به معرفی یک ابزار حرفه‌ای و خلاقانه باشد که عکاسان را شگفت‌زده می‌کند.
تصور کنید محصول معرفی‌شده همه ویژگی‌های مثبت سازنده‌های خود را یکجا داشته باشد. سادگی و قدرت بالای منبع برق را از الین‌کروم به ارث برده باشد. دقت و قابل‌اطمینان بودن را از سکونیک، و پایداری و سازگاری بالا را از فوتیکس. بنظر فوق‌العاده می‌آید.
محصولات جدیدی که در حال حاضر این سه شرکت در حال فعالیت بر روی آن‌ها هستند عبارت است از:
همکاری مهندسان بخش طراحی فوتیکس و الین‌ کروم برای افزایش قابلیت‌ها و بهبود عملکرد نسل جدید فرستنده‌های Skyport. یکی از قابلیت‌های بهبود یافته در این نسل از فرستنده‌ها، ویژگی hyper-sync خواهد بود.
عکاسانی که از فلاش‌های استودیویی قدرتمند Indra 500 TTL و Indra 360 TTL استفاده می‌کنند، به‌زودی امکان استفاده از ابزار شکل‌دهنده‌های نور الین‌کروم را خواهند داشت. لازم بذکر است که شکل‌دهنده‌های نور الین‌کروم، رایج‌ترین و پر استفاده‌ترین شکل‌دهنده‌های نور در دنیا هستند.
هر سه شرکت در حال توسعه و نهایی‌کردن دو Flash Meter جدید از سری Litemaster سکونیک هستند. یکی مختص الین‌کروم که قابلیت کنترل میزان نوردهی را خواهد داشت و دیگری برای فوتیکس که امکان تریگ کردن گروه‌های مختلف را بر اساس میزان نوردهی فراهم می‌کند.
همانگونه که اشاره شد محصولات جذابی در راه هستند. محصولاتی که هرکدام به‌تنهایی می‌توانند یک تحول بزرگ به‌حساب بیایند. Jan Lederman، رئیس سازمان MAC در امریکا و اروپا درباره این همکاری اینچنین می‌گوید: “حاصل این همکاری می‌تواند تولید محصولاتی انقلابی و فوق‌العاده برای عکاسان در سراسر جهان باشد که درهای جدیدی را به روی آن‌ها باز می‌کند. چه از لحاظ سبک و سیاق عکاسی، چه از لحاظ سطح و کیفیت. محصولاتی که معرفی خواهند شد مرزهای عکاسی را در زمینه نورپردازی جابجا خواهد کرد.”
در اظهارنظری دیگر، Steve Peer رئیس شرکت فوتیکس این همکاری را اینگونه توصیف می‌کند: “ما در فوتیکس همیشه به دنبال فرصت‌های جدید هستیم و به محض یافتن آن‌ها‌، خستگی ناپذیر دنبالشان می‌کنیم. امروز با همکاری سه‌جانبه‌ای که با شرکت‌های الین‌کروم و سکونیک خواهیم داشت، محصولاتی را معرفی خواهیم کرد که استاندارد جدیدی در نورپردازی و کنترل آن تعریف می‌کند.”
همچنین Chris Whittle رئیس شرکت سوئیسی الین‌کروم نیز از انگیزه‌های شرکت خود برای این همکاری می‌گوید: “بسیاری از عکاسان همیشه ما را بخاطر عرضه محصولاتی با فناوری‌های جدید می‌شناسند. الین‌کروم شرکت جاه‌طلبی‌ بوده که همیشه به دنبال اول بودن است. با این همکاری می‌خواهیم با شتاب بیشتر محصولاتی را تولید کنیم که مشتریان الین‌کروم، بیشتر از همیشه از آن رضایت داشته باشند.”
آقای Harry Harada مالک شرکت ژاپنی سکونیک نیز از این همکاری ابراز خوشحالی کرد و احساس خود را اینگونه شرح می‌دهد: “همکاری ما باعث تولید فناوری و محصولی می‌شود که عکاسی را لذت‌بخش‌تر و کنترل‌ بهتر آن را ممکن می‌کند. سکونیک با آغوش باز به استقبال این همکاری رفته است.”

هنوز زمان دقیق معرفی هر یک از این محصولات مشخص نیست ولی می‌دانیم که عکاسان بسیاری در سراسر دنیا منتظر ارائه این محصولات هستند. قطعا در روزهای آینده اخبار جدیدی از این همکاری منتشر خواهد شد که آن‌ها را پوشش داده و به اطلاع‌تان خواهیم رساند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.