بالاخره؛ فوتیکس

3 1,183

بازار لوازم عکاسی ایران نامتعادل و عجیب و غریب است؛ چون اگر اراده کنی و پول‌اش را داشته باشی، آخرین مدل دوربین مدیم‌فرمت چند ده مگاپیکسل برای فروش موجود است اما دریغ از ابزار کارآمد و مورد نیاز روزمره‌ای مثل فویل مشکی، سند بگ، گفرز تایپ، سی‌استند و مانند این‌ها. شاید این‌ نام‌ها برای بعضی از خوانندگان آشنا نباشد، و این هم دلیل دیگری است بر تخصصی نبودن بازار. علت اصلی این عدم سامان و توازن، شاید این باشد که درصد بسیار اندکی از واردکننده‌های تجهیزات عکاسی، از عکاسی سررشته دارند. بعضی واردکننده‌ها تا چندی پیش که قیمت ارز مثل امروز نبود، علاقه داشتند که جنس چینی ارزان وارد کنند و آن را با سودهای گزاف به فروش برسانند، صحبت از دویست سیصد درصد به بالاست. قصد گله و شکایت نیست، انتقاد کوچکی از کاستی‌های بازار است به روایت یک عکاس علاقه‌مند.

ما با علم به این کاستی‌ها، مدتی بود که در جستجوی یک عرضه‌کنندهء لوازم جانبی قابل قبول بودیم که در عین حال قیمت‌های مناسبی نیز داشته باشد. از بین انبوهی از تولیدکننده‌ها عاقبت فوتیکس را انتخاب کردیم؛ یک شرکت هنگ‌کنگی که طیف محصولات گسترده‌ای دارد. نام فوتیکس بیشتر به علت دعوای حقوقی با پاکت‌ویزارد بر سرزبان‌ها افتاد، و همین برای ما مدرکی بود که محصولات آن جدی هستند، و گرنه چرا پاکت‌ویزارد باید احساس خطر بکند؟

اولین سری سفارش آزمایشی محصولات فوتیکس چند روز قبل رسید و در بررسی‌های ابتدایی متوجه شدیم که انتظارات‌مان اشتباه نبوده است. از شما نیز دعوت می‌کنم که با بررسی ساخته‌های فوتیکس، نظرتان را به ما بگویید. کسی چه می‌داند؟ شاید هم چیزی پیدا کردید که مدت‌ها دنبالش بوده‌اید!

 

3 نظرات
  1. علی می‌گوید

    لوازم جانبی این شرکت هنگ کنگی در بسیاری از موارد از لوازم جانبی کانن و نیکون کیفیت بالا تری دارد شما قبلا هم با اوردن لنز های توکینا نشان داده اید شناخت خوبی از بازار لوازم عکاسی دارید تبریک مرا بپذیرید البته توجه داشته باشید که قیمت های اعلام شده علیرغم وضعیت ارزی کشور در مورد برخی اقلام فوتیکس بسیار بالاست مثلا شولدر فوتیکس دارای قیمت خرده فروشی 1540 دلار می باشد کهدر مغازه شما نزدیک هشت میلیون قیمت خورده است یعنی دلار نزدیک به 5000 تومان

    1. Hadi می‌گوید

      خیلی ممنون از حسن نظر شما.
      تا جایی که من می‌دانم، ابزاری که فرمودید با یکی دو قطعهء اضافی عرضه می‌شود و همچنین بسیار سنگین و حجیم است که این امر کرایه حمل هوایی آن را به شکل قابل‌توجهی بالا می‌برد.
      فعلا در مرحلهء عرضهء آزمایشی هستیم، جنس نوبرانه است و مثل هر نوبرانه‌ای شرایط خاص خودش را دارد. توصیهء ما این است که در این مرحله، دوستانی که نیاز دارند و قطعه برای‌شان کار می‌کند (پول در عوض پول) خریداری بفرمایند. در عین حال خوب است بدانید که بعضی از کالاها همین الان هم تمام شده است، یعنی موجودی در این حد جمع و جور بوده است.
      امیدواریم در آینده بتوانیم با قیمت‌های مناسب‌تری، بهترین کالاها را تقدیم دوستان پیکسل کنیم.

  2. […] اگر خواننده‌های عزیز به پاسخی که پیش از این به یک پرسش داده بودم توجه داشتند، مشاهده می‌کردند که این سری عرضهء آزمایشی […]

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.