نگاهی موشکافانه به داخل 5D Mark IV؛ مقاوم‌تر از آنچه به نظر می‌رسد

0 1,232

نمایشگاه IBC 2016 اولین رویداد بین‌المللی است که در آن جدیدترین پرچم‌دار دوربین‌های سری 5D کانن به نمایش درآمده و در این میان خبرنگاران کنجکاو به موشکافی این دوربین فول‌فریم حرفه‌ای می‌پردازند.

وب‌سایت LensRental نیز از این فرصت بهره کافی را برده و بدنه 5D Mark IV را زیر ذره‌بین قرار داده است. این دوربین بدون شک به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به DSLRهای فول فریم بدل خواهد شد و قطع به یقین بسیاری از خریداران آن تمایل دارند تا بدانند داخل بدنه این دوربین گرانقیمت به چه شکل مهندسی شده است.

کارشناسان این وب‌سایت چیدمان قطعات در داخل بدنه این دوربین را تحسین نموده و به زعم LensRental، همه‌چیز به شکل اصولی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این بدنه با اینکه به خوبی محکم شده است با این وجود در مواقعی که دوربین بر اثر ضربه دچار نقص فنی می‌گردد، کارشناس تعمیرات برای جداسازی قاب بدنه کار دشواری را پیش‌رو ندارد. دسترسی به پیچ‌ها نیز بسیار راحت بوده و برای تعویض قطعات داخلی زحمت زیادی لازم نیست. از این رو 5D Mark IV نمره قابل قبولی در تعمیرات خواهد گرفت.

لاستیکی که از داخل دور قاب را پوشانده اثر سازنده‌ای بر روی مقاومت این دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد‌وغبار به داخل را دارد. همچنین یک صفحه نازک آلومینیومی نیز روی پنل ال‌سی‌دی و دکمه‌ها را پوشانده است.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به داخل بدنه 5D Mark IV خواهیم انداخت.

c1 c2 c3 c4 c5 c6 c7 c8 c9 c10

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.