ضعیف، ضعیف است

2 1,240

از ثمرات اسباب‌کشی، یکی پیداشدن چیزهایی است که ناپیدا بوده! در آخرین جابه‌جایی مان یک مجموعه دوتایی دی‌وی‌دی با محور نورپردازی دیدم که قبلا به چشمم نخورده بود. از همکاران پرسیدم که ماجرا چیست؛ توضیح دادند که در آخرین خریدی که از محصولات هنل داشته‌اند، نماینده فروش، این دی‌ودی‌دی را به عنوان هدیه روی خرید داده است. شخصا از تلق‌هایی که با نام دیوید هنل عرضه می‌شود، استفاده می‌کنم و به نظرم کیفیت نسبتا مناسبی دارد.

چون به مباحث نورپردازی خیلی علاقه‌مندم، دی‌وی‌دی‌ها را برداشتم تا در اولین فرصت تماشا کنم؛ و این کار را کردم. چشم‌تان روز بد نبیند، واقعن از بد هم بدتر بود. تا حدی که متعجب شدم. من فیلم‌های آموزشی گوناگونی در مورد عکاسی دیده‌ام، با معلم‌هایی چون دیوید هابی، جو مک‌نیلی، زک آریاس، ویل کراکت، اسکات کلبی و دیگران. هر کدام ضعف و قوت‌های خودشان را داشته‌اند. کمتر فیلمی بوده که من بتوانم بگویم نه تنها نکته‌ای از آن یاد نگرفتم، بلکه موجب کسالتم شده است.

دیوید هنل خوب حرف نمی‌زند، حرفهای خوبی نمی‌زند، سراسر فیلم‌هایش پر از حاشیه‌های بی‌معنی و غیر لازم است و مهم‌تر از همه این که در انتها تشخیص نداده که عرضهء عمومی این فیلم‌های ضعیف، به نفعش نیست. راستش عکس‌هایی که گرفته بود هم به نظرم آش دهان‌سوزی نیامدند.

این‌ها را می‌نویسم نه به علت دشمنی با هنل، بلکه می‌خواهم بگویم ضعف‌ها فقط منحصر به ما نیست. مبادا عکاس مشتاق آموزش چنین چرندیاتی را تماشا و گمان کند که حتما در سخنان این «از ما بهتران» نکات نغزی هست که او درک نمی‌کند.

گاهی آن‌ها هم مزخرف می‌گویند تا پولی درآورند؛ همین‌قدر ساده.

2 نظرات
  1. صبا می‌گوید

    با سلام و تشکر بابت وبسایت و وبلاگ خوبتون
    ببخشید ممکنه سوالم بی ربط باشه ….من دوربین کانن sx120 دارم میخواستم ببینم لنز میشه استفاده کرد؟

    1. Hadi می‌گوید

      سلام
      معذرت می‌خواهم که دیر متوجه سوال شما شدم. بهتر است سوالات این چنینی خود را از تیم فروش ما بپرسید. آن‌ها همیشه آماده پاسخگویی هستند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.