دوربین بدون آیینه Leica SL

0 1,673

 

بازی دوربین‌های بدون آیینه Full Frame به‌شدت در حال داغ شدن است. شرکت معتبر Leica که پیشتر در زمینه دوربین‌های کامپکت Rangefinder فعالیت بیشتری داشت، برای نخستین بار دوربینی را معرفی کرده که دقیقه یک دوربین Full Frame بدون آیینه با قابلیت تعویض لنز است. دوربین Leica SL مستقیماً به‌عنوان رقیب دوربین‌های بدون آیینه Full Frame سونی مانند Sony a7S II شناخته می‌شود که همین چند هفته پیش معرفی شد.

Leica-SL_Leica-Noctilux-M_top-1024x996
Leica می‌گوید که دوربین جدید SL این شرکت دقیقه برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است. در این دوربین یک حسگر 24 مگاپیکسلی CMOS با حداکثر حساسیت 50000 ISO قرار گرفته که برای دستیابی به حداکثر شارپنس، فیلتر Low-Pass از روی آن برداشته شده است. به گفته لایکا، این دوربین سریع‌ترین فوکوس خودکار را در بین تمام دوربین‌های بدون آیینه موجود در بازار دارد. حافظه بافر 2 گیگابایتی این دوربین به شما امکان می‌دهد، به‌طور پی‌درپی تا 11 فریم در ثانیه عکس بگیرید و با فرمت JPEG و DNG RAW 14bit روی کارت حافظه ذخیره کنید.

viewfinder
در پشت دوربین یک منظره‌یاب الکترونیکی 4.4 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 0.8 برابر قرار گرفته که به یک تکنولوژی جدید اختصاصی لایکا به نام EyeRes مجهز شده است. سرعت نمایش تصاویر روی این نمایشگر فوق‌العاده بالا و تقریباً نزدیک به سرعت دید انسان است. ضمن اینکه به‌محض نیمه فشردن دکمه شاتر می‌توانید تصویر موردنظرتان را پیش از ثبت، با تمامی تنظیماتی که انتخاب کرده‌اید ببینید.

Leica-SL_back
در زیر این منظره‌یاب یک نمایشگر 2.95 اینچی، با رزولوشن 1.04 مگاپیکسل لمسی وجود دارد که زاویه دید آن 170 درجه است. این دوربین از لنز‌های سری L لایکا استفاده می‌کند. هم‌زمان با دوربین SL سه لنز سری L نیز معرفی شده است: Leica Vario-Elmarit-SL 24-90mm f/2.8-4 همراه این دوربین عرضه می‌شود و دو لنز Leica APO-Vario-Elmarit-SL 90–280mm f/2.8–4 و Leica Summilux-SL 50 mm f/1.4 نیز تا اواخر سال 2016 وارد بازار خواهند شد.

cameralenses
البته تمامی لنز‌های فعلی این شرکت نیز می‌توانند با دوربین SL کار کنند. لنزهای سری T این شرکت به‌طور کامل با این محصول هماهنگ هستند و لنز‌های سری S، M و R لایکا نیز توسط مبدل مخصوص می‌توانند روی این دوربین بسته شوند.
Leica SL دیگر تنها یک دوربین کلاسیک گران‌قیمت محسوب نمی‌شود. امکانات استاندارد دوربین‌های امروزی مانند WiFi و GPS نیز در این دوربین دیده می‌شود.

Leica-SL_CU_2
حتماً می‌خواهید بدانید که آیا این دوربین امکانات فیلمبرداری خوبی دارد یا خیر؟ Leica SL می‌تواند ویدئوهای با رزولوشن 4K را با سرعت 24/30 فریم بر ثانیه ضبط کند. در صورت استفاده از رزولوشن Full HD نیز می‌توان سرعت ویدئو‌ها را به 120 فریم بر ثانیه افزایش داد. همچنین امکان اتصال میکروفون‌های اکسترنال نیز به این دوربین وجود دارد.
Leica SL (Type 601) از ماه آینده با قیمت 7450 دلار وارد بازار می‌شود. قیمت لنز 24-90mm f/2.8-4 نیز 4950 دلار اعلام شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.