مجهز شدن دوربین‌های بدون آینه به سیستم فوکوس خودکار LiDAR

شرکت‌های DJI و پاناسونیک با هدف تجهیز دوربین‌های بدون آینه به سیستم فوکوس خودکار LiDAR، باهم متحد شد‌ه‌اند.

0 278

شرکت DJI شروع همکاری خود با شرکت‌های متحد مانت L را از سال ۲۰۲۲ شروع کرد. اولین اقدام جدی کمپانی DJI در این همکاری، تجهیز دوربین‌های سری S پاناسونیک به سیستم فوکوس خودکار جدید LiDAR است.

این سیستم فوکوس خودکار، قرار است بر روی دوربین‌های جدید پاناسونیک Lumix S5 II و Lumix S5 IIX وجود داشته باشد. این سیستم فوکوس جدید، می‌تواند در شرایط نوری ضعیف، عملکرد خوبی داشته باشد. رونمایی از این سیستم در دوربین‌های مذکور در نمایشگاهی مربوط به تجهیزات عکاسی در شانگهای انجام شد، اما متأسفانه هنوز اطلاعات کاملی درباره این سیستم فوکوس خودکار جدید در اختیار قرار نگرفته است.

با توجه به اطلاعات موجود،‌ می‌توان به ‌‌این نتیجه رسید که در دوربین سینمایی DJI Ronin 4D نیز از همین سیستم فوکوس خودکار و یا چیزی بسیار شبیه به این سیستم استفاده شده است. استفاده از این سیستم موجب دستیابی به امکان کنترل فوکوس خودکار به‌صورت بی‌سیم در این دوربین‌ها شده و می‌توان به همراه آن‌ها از فالو فوکوس بی‌سیم، استفاده کرد.

سیستم LiDAR چیست؟

کلمه LiDAR مخفف عبارت (Light Detection And Ranging) است. در این سیستم جدید با استفاده از نور لیزر، محدوده فوکوس یافت می‌شود، به بیان کامل‌تر در این سیستم نور لیزر به سمت سوژه‌ها تابانده می‌شود و با اندازه‌گیری مدت‌زمان تابش و بازتاب نور لیزر، مسافت محاسبه و محدوده فوکوس، بدون تأخیر تنظیم می‌شود.

منبع digitalcameraworld
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.