دوربین مجهز به هوش مصنوعی با قابلیت تبدیل عکس‌ها به تصاویر سورئال

دوربین DreamGenerator قادر است با سرعت هرچه‌تمام‌تر عکس‌های ثبت شده را تبدیل به تصاویر هنری ساخته شده با هوش مصنوعی کند.

0 680

شاید هنوز ابزارهای بر مبنای هوش مصنوعی که در حیطه تولید و تغییر تصاویر وجود دارند، متوجه این موضوع که انسان‌ها چند انگشت دارند، نشده باشند؛ اما می‌توان به این مسئله اذعان داشت که کار با این ابزارها بسیار جالب است.

آقای Kyle Goodrich، یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن SnapChat دوربینی با عنوان DreamGenerator تولید کرده که قادر است تصاویر را در ۳۰ حالت مختلف تغییر دهد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در این دوربین به‌صورت مستقیم بر روی تصاویر تغییرات ایجاد می‌کنند و برای استفاده از آن، نیازی به سخت‌افزار مجزا نخواهید داشت.

دوربین Dream Generator

حالت‌های تغییردهنده عکس که این دوربین در اختیار می‌گذارد از روی نمایشگر دوربین قابل انتخاب هستند. بعد از انتخاب حالت، با فشار دادن دکمه شاتر، عکسی که ثبت کرده‌اید با تم انتخابی، بدون لحظه‌ای تاخیر، تغییر خواهد کرد. بعضی از حالت‌های تغییر عکس در این دوربین شامل حالت دایناسور، غرب وحشی، زامبی، دزدان دریایی، رترو و داستان‌های دیو و پریان می‌شوند. به‌این‌ترتیب بدون نیاز به کامپیوتر و یا گوشی هوشمند، می‌توان همراه با این دوربین که مجهز به الگوریتم‌های هوش مصنوعی است، تصاویری با حس و حال کارتونی و سورئال ثبت کرد.

در حال حاضر تنها چند ویدیو از این دوربین در پلتفرم X (توییتر سابق) منتشر شده است، اما به‌نظر می‌رسد که پردازشگر گرافیکی قدرتمندی در این دوربین قرار گرفته باشد که می‌تواند حالت‌های انتخابی را بدون مکث بر روی تصاویر اعمال کند. با وجود عرضه گسترده اپلیکیشن‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در حیطه ویرایش تصویر، بعید است که این دوربین با اقبال چندانی در بازار روبرو شود. به‌هر‌حال عملکرد این دوربین با توجه به نمونه‌ خروجی منتشر شده در اینترنت، بهتر از بسیاری از اپلیکیشن‌ها است.

در ادامه نمونه‌هایی از خروجی دوربین DreamGenerator در اختیارتان قرار گرفته است.

منبع digitalcameraworld
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.