کنفرانس جهانی موبایل: بهترین گوشی‌ها با بهترین دوربین‌ها

0 1,356

کنفرانس جهانی موبایل که هر سال در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود یکی از مهم‌ترین وقایع تکنولوژی در جهان به‌حساب می‌آید. این کنفرانس بستر مناسبی را برای معرفی محصولات جدید الکترونیکی فراهم می‌کند و همواره می‌توان انتظار رونمایی گوشی‌های سطح بالا و هیجان‌انگیز را نیز داشت.

امسال نیز از این قاعده مستثنا نبوده و تا اینجای کار کمپانی‌های هواوی و الجی گوشی‌های پرچم‌دار جدید خودشان را معرفی کرده‌اند. البته نوکیا نیز 4 محصول جدید را معرفی کرده است که 3 عدد از آن‌ها میان‌رده هستند و دیگری برداشتی مدرن از مدل کلاسیک 3310. موتورولا نیز یک مدل میان‌رده را معرفی کرده است.

تا امروز، گوشی‌های الجی و هواوی با دوربین‌های سطح بالایشان نظر ما را به خود جلب کرده‌اند. سامسونگ هم رونمایی پرچم‌دار سال 2017 را به ماه مارس موکول کرده است و در بارسلونا خبری از S8 نخواهد بود.

 

الجی G6

الجی قبلاً با عرضه‌ی مدل G4 موفق شد نظر علاقه‌مندان به عکاسی موبایل را به سمت خود جلب کند و با عرضه‌ی دوربین دوگانه در G5 باز هم توجه‌ها را به سمت خود جذب کرد. به همین دلیل علاقه‌مندان به عکاسی انتظارات زیادی از پرچم‌دار جدید الجی دارند.

پرچم‌دار جدید الجی با نام G6 در روز ابتدایی کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شد. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با نسبت 18:9 است و مانند G5 به دوربین‌های دوگانه مجهز شده است، البته به جای استفاده از یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از دو سنسور 13 مگاپیکسلی ساخت سونی بهره می‌گیرد.

یکی از دوربین‌ها دارای گستره‌ی دید 71 درجه و دیافراگم F/1.8 است و دیگری گستره‌ی دید 125 درجه و دیافراگم F/2.4. دوربین جلویی G6 از نوع 5 مگاپیکسلی است و دارای حداکثر بازه‌ی 100 درجه است. البته می‌توان بازه‌‌ی دید آن را برای عکاسی تکی یا گروهی تغییر داد.

صفحه‌نمایش این گوشی نیز قابلیت پخش ویدیوهای HDR 10 و Dolby Vision را دارد. این استانداردها برای ویدیوهایی با گستره‌ی دینامیکی وسیع در نظر گرفته شده‌اند و در حال حاضر تنها تعداد محدودی از سریال‌های Netflix و Amazon از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، ولی در آینده‌ی نزدیک شاهد عرضه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری با این استانداردها خواهیم بود.

بد نیست به این مورد نیز اشاره کنیم که G6 اولین پرچم‌دار الجی است که در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم‌سازی شده است.

 

هواوی P10 و P10 Plus

همکاری هواوی با لایکا نیز در سال گذشته سر و صدای زیادی به راه انداخت. حالا هواوی همکاری خود با لایکا را گسترش داده است و حتی دوربین سلفی را نیز با همکاری لایکا ساخته‌اند. ترکیب پرچم‌داران این کمپانی مشابه سال گذشته است، یک مدل 5.1 اینچی و یک مدل 5.5 اینچی.

هر دو گوشی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور 12 مگاپیکسلی رنگی استفاده می‌کنند. سنسور سیاه‌وسفید برای ثبت جزئیات و سنسور رنگی برای ثبت رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مانند سال گذشته حالتی نیز برای کاهش عمق میدان در نظر گرفته شده است که مشابه آن را در آیفون 7 پلاس نیز دیده‌ایم.

البته لنزهای استفاده‌شده در مدل پلاس از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و دیافراگم آن‌ها نیز F/1.8 است، درحالی‌که برای مدل معمولی لنزی با دیافراگم F/2.2 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین بالاخره فیلم‌برداری 4K نیز به پرچم‌دار هواوی راه پیدا کرده است.

همان‌طور که اشاره شد دوربین جلویی P10 و P10 Plus نیز با همکاری Leica ساخته شده است. به لطف این همکاری، گستره‌ی دینامیکی سنسور جلویی به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته و جذب نور به دو برابر رسیده است. همچنین دارای قابلیتی به نام adaptive selfie نیز هست. با استفاده از این قابلیت، گوشی به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که آیا سلفی تکی می‌گیرید یا گروهی و گستره‌ی دید را بر همین اساس تنظیم می‌کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.