گوشی‌های جدید سونی با تاکید بر قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری

0 1,207

روز گذشته دو گوشی الجی G6 و هواوی P10 را که در MWC معرفی شده بودند را به‌صورت مختصر معرفی کردیم. دلیل بررسی این دو گوشی این بود که به دوربین‌های بسیار خوبی مجهز شده‌اند و قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری قابل توجهی را نیز ارائه می‌کنند؛ اما روز گذشته سونی با معرفی گوشی‌های جدیدش کل معادلات را بر هم زد و حداقل در تئوری تمام سازندگان دیگر را پشت سر گذاشت.

سونی چند ماه پیش یک سنسور با قابلیت‌های خارق‌العاده را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این سنسور که مانند دوربین‌های این کمپانی از یک رم به‌صورت Stacked در پردازنده استفاده می‌کرد می‌توانست با حداکثر سرعت 960 فریم بر ثانیه در کیفیت HD فیلم‌برداری کند. در آن زمان بیشتر افراد این سنسور را تنها یک نمایش قدرت از سوی سونی قلمداد کردند و شاید کسی فکر نمی‌کرد که از آن استفاده شود، ولی حالا پس از چند ماه همان سنسور در گوشی‌های سری XZ این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است.

سونی Xperia XZ Premium

حتی در سال 2017 نیز تعداد معدودی از گوشی‌ها می‌توانند با سرعت 240 فریم بر ثانیه و کیفیت 720P فیلم‌برداری کنند، ولی سونی XZ Premium قادر است 960 فریم 720P را در هر ثانیه ضبط کند. این یعنی می‌توان ویدیوی آن را تا 40 برابر کندتر به نمایش گذاشت. چنین قابلیتی را حتی در بین بیشتر دوربین‌های کامپکت حرفه‌ای، DSLR، بدون آینه و حتی دوربین‌های سینمایی نیز نخواهید یافت! البته زمان این فیلم‌برداری بسیار محدود خواهد بود.

این سنسور 2.3/1 اینچی دارای رزولوشن 19 مگاپیکسل است و می‌تواند با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کند. لنزی که در مقابل این سنسور قرار دارد دارای دیافراگم F/2.0 است. همچنین دوربین این گوشی به سیستم لرزشگیر 5 محوره‌ی سونی نیز مجهز شده است. به‌علاوه از سیستم‌های فوکوس تشخیص فاز و لیزری نیز استفاده می‌کند.

البته این اعداد و ارقام عجیب و غریب نباید ما را از سایر قابلیت‌های این گوشی غافل کنند. XZ Premium از آخرین پردازنده‌ی کوالکام، یعنی اسنپ دراگون 835 بهره می‌گیرد و دارای 4 گیگابایت رم نیز هست. صفحه‌نمایش 5.5 اینچی آن نیز دارای رزولوشن 4K است و از ویدیوهای HDR هم پشتیبانی می‌کند.

دور تا دور این گوشی نیز از شیشه‌ی ضدخش Gorilla Glass 5 پوشانده شده است و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار را نیز کسب کرده است.

 

سونی Xperia XZs

XZs را باید برادر کوچک‌تر XZ Premium دانست، ولی این گوشی نیز از همان سنسور 2.3/1 اینچی خارق‌العاده‌ی سونی استفاده می‌کند. بنابراین این گوشی نیز قابلیت فیلم‌برداری 4K و اسلوموشن 960fps را دارد. XZs به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی 1080P مجهز شده است و از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 820 استفاده می‌کند. البته از لحاظ مقدار رم با مدل Premium برابری می‌کند.

سیستم فوکوس تشخیص فاز و لیزری در این دوربین نیز وجود دارند و از لرزشگیر 5 محوره نیز بهره می‌گیرد. مهم‌تر این‌که XZs نیز دارای گواهینامه‌ی IP68 است و می‌تواند در عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد.

 

سونی Xperia XA1 Ultra

سال گذشته سونی بعد از htc 10 دومین گوشی با دوربین سلفیِ مجهز به لرزشگیر را معرفی کرد. امسال نیز با XA1 Ultra به خواسته‌های سلفی دوستان پاسخ گفته است. در واقع این گوشی برای عاشقان سلفی ساخته شده است.

دوربین جلویی XA1 Ultra از یک سنسور 2.6/1 اینچی 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با یک لنز 23 میلی‌متر F/2.0 جفت‌وجور شده است. توجه داشته باشید که این‌ها مشخصات دوربین جلویی گوشی هستند. دوربین اصلی XA1 Ultra از نوع 23 مگاپیکسلی است و فاقد لرزشگیر است.

صفحه‌نمایش این گوشی از نوع 6 اینچی با رزولوشن 1080P است و از یک باتری 2700 میلی‌آمپری و پردازنده‌ی Helip P20 مدیاتک در کنار 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند.

 

سونی Xperia XA1

XA1 مانند مدل XA از سال گذشته، دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است و از یک صفحه‌نمایش 5 اینچی با رزولوشن 720P بهره می‌گیرد. این گوشی میان‌رده نیز از دوربین 23 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و سیستم فوکوس تشخیص فاز و لیزری استفاده می‌کند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K را نیز دارد.

ولی دوربین جلویی آن مانند مدل Ultra نیست، تنها 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد و به لرزشگیر نیز مجهز نشده است. XA1 مانند مدل بزرگ‌تر از پردازنده‌ی Helio P20 استفاده می‌کند ولی تنها 3 گیگابایت رم دارد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.