نیکون از دو لنز جدید سری NIKKOR Z و آداپتور FTZ II رونمایی کرد

0 1,274

نیکون از دو لنز زوم جدید سری NIKKOR Z رونمایی کرد. لنز نیکون NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S و نیکون NIKKOR Z 24-120mm f/4 S آخرین محصولات معرفی شده از سری S لنز‌های نیکون هستند که به عدسی‌های با کیفیت بالا و کارایی گسترده شهرت دارند. در کنار این دو لنز، یک مبدل لنز جدید با نام نیکون FTZ II نیز معرفی شده که امکان اتصال و استفاده سریع و بدون تأخیر لنز‌های مانت F-Mount نیکون را با دوربین جدید نیکون یعنی Nikon Z9 میسر می کند.

مدیرعامل شرکت نیکون می‌گوید: تمرکز اصلی ما همواره بر روی کیفیت بی‌نقص عملکرد عدسی‌ها است و مشتریان ما نیز به دنبال شارپنس بی‌همتا، رنگ دقیق و شفافیت بالای سری لنز‌های NIKKOR Z هستند. این دو لنز زوم تله فوتو با بهره‌گیری از مزیت‌های فناوری‌ مانت Z نیکون می‌توانند کیفیت خارق‌العاده تصاویر را در زوم‌های بالا برای طیف وسیعی از تصویربرداران فراهم کنند.

لنز NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S

لنز NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S-اولین لنز سوپر تله فوتو NIKKOR Z

لنز زوم تله‌فوتوی جدید NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S یک محصول رده بالا از سری S لنز‌های نیکون است که بازه ۱۰۰-۴۰۰ میلی‌متر را برای دوربین‌های مجهز به مانت Z نیکون از جمله دوربین نیکون Z9 فراهم می‌کند. این لنز که برای عکاسی ورزشی، حیات وحش و به طور کلی تصویربرداری در فضای باز طراحی شده از ترکیب بی‌نظیری از مشخصات فنی بهره می‌برد. بازه بزرگ فاصله کانونی در کنار بیشینه گشودگی دیافراگم بالا به عکاسان حرفه‌ای و علاقمندان به این حوزه امکان تصویربرداری از سوژه‌هایی با فاصله نسبت دور را می‌دهد. این لنز سری S با سخت‌‌گیرانه‌ترین استاندارد‌های جاری ساخته شده است و حتی در بیشینه گشودگی دیافراگم و در تمام طول بازه زوم، شارپنس و شفافیت بالایی را در کنار حداقل خطاهای نوری و رنگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این محصول سبک‌ترین لنز در رده خودش به حساب می‌آید و با ۱۳۵۵ گرم وزن، استفاده از آن حتی بدون سه‌پایه و بر روی دست نیز آسان و بی‌دردسر خواهد بود. طراحی متوازن در کنار چرخش ۸۰ درجه‌ای سبب شده تا با فناوری توازن داخلی، در هنگام زوم حداقل تغییر مرکز ثقل در این لنز رخ بدهد. کاربران این لنز قطعا از عملکرد لرزشگیر با قابلیت خنثی‌سازی لرزش‌ها تا ۵.۵ استاپ و بروز حداقلی پدیده Focus Breathing شگفت‌زده خواهند شد و ویدئوهایی یکدست و عکس‌هایی شارپ با آن ثبت خواهند کرد.

لنز NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S

ویژگی‌های اصلی لنز نیکون مدل NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S

  • اولین لنز سوپر تله فوتوی زوم از سری NIKKOR Z با پوشش فاصله کانونی ۱۰۰-۴۰۰ میلی‌متر
  • سیستم فوکوس چندگانه با استفاده از دو استپ موتور برای عملکرد سریع، دقیق و بی‌صدای فوکوس خودکار در زمان عکاسی و فیلمبرداری
  • مجهز به لرزشگیر VR (Vibration Reduction) با عملکردی هم‌تراز با ۵.۵ استاپ سرعت بیشتر شاتر که بالاترین سطح عملکرد در میان تمام لنز‌های NIKKOR Z است.
  • خطاهای نوری جانبی و محوری به طور قابل توجهی کاهش یافته که این مسئله به لطف بهره گیری از عدسی‌های Super ED و ED است. در نتیجه شفافیت بالایی در سرتاسر کادر، حتی در بیشینه گشودگی دیافراگم مشاهده می‌شود.
  • پوشش‌های انحصاری Nano Crystal Coat و ARNEO Coat حتی در تصاویری با نور شدید پس‌زمینه به طور مؤثری سبب کاهش بروز پدیده‌های Flare و Ghosting می‌شوند.
  • با استفاده از مبدل‌های تله کانورتر می‌توان بیشینه فاصله کانونی را تا ۵۶۰ و حتی ۸۰۰ میلی‌متر افزایش داد.
  • حداکثر زوم ۳۸ برابری با این لنز ممکن است که عکاسی از حشرات و گل‌ها را با جزئیات بالا ممکن می‌کند. همچنین حداقل فاصله مورد نیاز برای فوکوس با این لنز تنها ۷۵ سانتی‌متر است.
  • حلقه زوم در یک بازه ۸۰ درجه‌ای می‌چرخد که امکان تغییر زوم را با سرعت بالایی و تنها با یک حرکت برای کاربران فراهم می‌کند.
  • حلقه کنترلی به صورت یکنواخت و غیر پله پله می‌چرخد تا از ایجاد نویز اضافه در زمان فیلمبرداری جلوگیری کند.
  • این لنز به گونه‌ای طراحی شده که مناسب فیلمبرداری باشد. تغییرات فوکوس و زاویه دید در زمان تغییر زوم در این لنز به حداقل رسیده است.
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار در کنار پوششی از جنس فلوئور برای جلوگیری از لکه شدن المان جلویی لنز.

لنز NIKKOR Z 24-120mm f/4 S

لنز NIKKOR Z 24-120mm f/4 Sـ آماده شگفت‌زده کردن

این لنز زوم تله فوتو بازه کاربردی ۱۲۰-۲۴ میلی‌متر را کیفیت تحسین برانگیز عدسی‌های سری S نیکون ارائه می‌کند. این لنز که قابلیت زوم ۵ برابری دارد یک انتخاب مناسب برای عکاسی مناظر، مراسم‌ها، جشن‌ها و حتی عکاسی پرتره به شمار می‌آید. تولید محتوای ویدئویی نیز با این لنز با کیفیت مناسبی ممکن است. بیشینه گشودگی دیافراگم f/4 در تمام طول بازه زوم ثابت است و بوکه‌های چشم‌نواز ایجاد می‌کند. NIKKOR Z 24-120mm f/4 S سبک‌ترین لنز در محصولات همرده خودش به حساب می‌آید و با تنها ۶۳۰ گرم وزن، یک همراه قابل اعتماد برای سفر و استفاده روزمره است.

ویژگی‌های اصلی لنز NIKKOR Z 24-120mm f/4 S

  • لنز ایده‌آل برای عکاسی و فیلمبرداری با عملکرد بالای عدسی‌ها در تمام طول بازه فاصله کانونی.
  • حداکثر بزرگنمایی ۳۹ برابر در بیشینه فاصله کانونی و حداقل فاصله فوکوس ۳۵ سانتی‌متر، امکان عکاسی از سوژه‌های کوچک را با ابعاد بزرگ فراهم می‌کند.
  • سیستم فوکوس چندگانه با دو استپ موتور برای عملکرد سریع، دقیق و بی‌صدای فوکوس خودکار در زمان عکاسی و فیلمبرداری
  • کاهش قابل توجه خطاهای نوری و رنگی به لطف استفاده از ۳ المان ED، یک المان اسفریکال ED و سه المان اسفریکال در طراحی عدسی‌های لنز
  • استفاده از پوشش‌های انحصاری Nano Crystal Coat و ARNEO Coat برای کاهش مؤثر پدیده‌های Ghosting و Flare در صحنه‌هایی با نور پس‌زمینه شدید
  • حلقه کنترلی با چرخش یکنواخت و بی‌صدا برای پیشگیری از بروز نویز در زمان فیلمبرداری
  • طراحی مناسب فیلمبرداری با حداقل بروز پدیده تغییر فوکوس
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار در کنار پوششی از جنس فلوئور برای جلوگیری از لکه شدن المان جلویی لنز

مبدل لنز FTZ II نیکون

مبدل لنز FTZ II

مبدل لنز جدید نیکون با نام FTZ II کارایی بیشتری نسبت به نسل قبلی این آداپتور دارد و با طراحی یکدست و جدید، استفاده از آن با دوربین نیکون Z9 و در حالت عمودی ساده‌تر است.محل اتصال سه‌پایه از این مبدل حذف شده تا استفاده از آن در هر زاویه‌ای ممکن باشد. همانند مبدل نسل قبلی یعنی FTZ، نسل جدید نیز امکان اتصال لنز‌های مانت F-Mount نیکون را به دوربین‌های مجهز به مانت Z-Mount بدون افت کیفیت یا عملکرد فوکوس خودکار فراهم می‌کند. این مبدل در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و با حدود ۳۶۰ لنز از مجموعه لنز‌های نیکون سازگاری کامل دارد.

قیمت و زمان عرضه به بازار

لنز جدید NIKKOR Z 24-120mm f/4 S با قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلار، لنز NIKKOR Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR S با قیمت ۲۶۹۹ دلار و مبدل لنز FTZ II با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که تمامی این محصولات در طی سال جاری به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.