D750 – بهترین اس‌ال‌آر نیکون؟

4 1,837

همین چند ساعت پیش وب‌سایت دی‌پی‌ریویو، نقد و بررسی کامل خود از دوربین اس‌ال‌آر D750 نیکون را منتشر کرد. طبق این نقد و بررسی مفصل، این دوربین امتیاز کم‌سابقه (و حتی بی‌سابقه‌ی) 90% را به‌دست آورده است. همان‌طور که می‌دانید وب‌سایت دی‌پی‌ریویو به‌جز امتیاز درصدی خود یک جایزه هم به‌دوربین‌های موردعلاقه‌اش می‌دهد: جایزه‌ی طلایی و جایزه‌ی نقره‌ای. این جایزه هیچ ارتباط مستقیمی با امتیاز کسب‌شده ندارد. مسئله‌ی هیجان‌انگیز برای دوربین D750 این است که به‌جز امتیاز بالا، جایزه‌ی طلایی را نیز کسب کرده است.

احتمالاً‌ می‌دانید که حسگر به‌کاررفته در این دوربین تقریباً مشابه دوربین‌هایی همچون D610 نیکون، Sony Alpha 7 و Sony Alpha 7 Mark II، و برخی دوربین‌های فول‌فریم دیگر است. پس چه شده که این دوربین، با وجود افول عصر دوربین‌های اس‌ال‌آر، چنین امتیاز بالایی کسب کرده است؟

ابتدا سراغ ضعف‌های اساسی این دوربین برویم: نداشتن سرعت‌های شاتر بالاتر از یک‌چهارهزارم، سرعت فوکوس خودکار کمی پایین‌تر از رقبا، و سرعت عکاسی مستمر و گنجایش بافر کم‌تر از رقبا. از این‌ها که بگذریم، شاید بتوان گفت که حسگر مذکور 24 میلیون پیکسلی (ساخت شرکت سونی) بهترین اجرای خود را در این دوربین به نمایش گذاشته است. امکانات ارگونومیک و کاربری، Wi-Fi داخلی، دو جای کارت حافظه‌ی SD، و بسیاری ویژگی‌های دیگر، شاهکاری به‌جا گذاشته است.

با مطالعه‌ی نقد و بررسی دی‌پی‌ریویو، فکر می‌کنم این دوربین در رده‌بندی کنونی نیکون بهترین دوربین اس‌ال‌آر باشد. نظر شما چیست؟

4 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    بهترین را باید با چه معیارهایی سنجید؟ قیمت ؟ کارایی؟ مشخصات؟ بدنه؟ و ….. به صورت کلی و در مجموع نباید از دی ۸۱۰ بهتر باشد !

  2. سجاد می‌گوید

    سلام .
    من قبلاً این سوال رو از طریق بخش ارتباطی سایت پیکسل پرسیدم اما چون جواب نگرفتم اینجا مطرحش میکنم .
    .
    آیا سایت پیکسل مکانی و فروشگاهی برای فروش دوربین داره که حضوری بشه مراجعه کرد؟
    آیا EOS M رو میشه بدون فلاش سفارش داد؟ چون کمتر پیش میاد که از فلاش استفاده بکنم ضمن اینکه یه فلاش اکسرنال دارم . و ترجیح میدم بجای فلاش برای فیلتر لنزها ، مموری و باتری یدک هزینه بکنم .

    1. اشکان می‌گوید

      سلام
      پاسخ سؤال شما در بخش تماس با هم داده شده بود.
      فروشگاه پیکسل واقع در تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، طبقه‌ی سوم، واحد 371 است.
      بعید است بتوانید این دوربین را بدون فلاش تهیه کنید.

  3. شهروز می‌گوید

    سلام خسته نباشی من توانایی خرید D750 دارم و برای عکاسی تبلیغاتی میخوام ولی میخوام بدونم اگه کارم با D7100 راه میوفته هزینه نکنم میشه راهنمایی کنید ممنون

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.