نیکون دوربین نیمه‌حرفه‌ای D7500 را معرفی کرد

1 1,659

چند روز پیش طبق اخبار موثقی به اطلاع رساندیم که نیکون قصد دارد تا در روز ۱۲ آوریل از جایگزین دوربین محبوب D7200 رونمایی کند که به احتمال بسیار زیاد D7500 نام دارد. دقایقی پیش این اتفاق حقیقت پیدا کرد و دوربین نیکون D7500 رسما از جانب این کمپانی ژاپنی معرفی شد. همان‌گونه که انتظار هم می‌رفت این دوربین یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای است که از لحاظ ظاهری تغییرات شگرفی در آن رخ نداده است ولی اتفاق خوشایند آن است که D7500 بسیاری از ویژگی‌های فنی خود را از دوربین رده‌بالای D500 به ارث برده است.

دوربین نیکون D7500 از همان حسگر سایز APS-C بکار رفته در D500 بهره می‌برد که رزولوشن ۲۰.۹ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. همچنین پردازشگر EXPEED 5 در قلب این دوربین جای گرفته است که قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K را برای این دوربین فراهم خواهد آورد.

همان‌گونه که اشاره شد و از تصاویر این دوربین نیز مشخص است، D7500 شباهت ظاهری بسیاری به نسخه پیشین خود یعنی D7200 دارد و تنها تفاوت را می‌توان در وزن و طراحی گریپ آن جستجو کرد. وزن این دوربین در قیاس با D7200 اندکی سبک‌تر شده است و گریپ فرو رفته‌ی آن باعث شده تا در دست‌گرفتن آن به مراتب آسان‌تر باشد. همچنین نیکون ادعا می‌کند که مقاومت این دوربین در برابر نفوذ رطوبت نیز بیشتر شده است.

این کمپانی ژاپنی برای دوربین DSLR نیمه‌حرفه‌ای جدید خود یک نمایشگر لمسی ۳.۲ اینچی متحرک را در نظر گرفته است. از طرف دیگر یکی از درگاه‌های کارت حافظه SD را از این دوربین حذف کرده است تا برخلاف D7200، این دوربین از یک شکاف کارت حافظه بهره‌مند باشد. البته لازم به ذکر است که درگاه حافظه دوربین نیکون D7500 برخلاف D500 از UHS-II پشتیبانی به عمل نخواهد آورد. از حیث باتری نیز باید اشاره شود که یک باتری قدرتمند در این دوربین بکار رفته است. باتری مدل EN-EL15a این دوربین با اینکه حدود ۱۵٪ ظرفیت کم‌تری نسبت به باتری D7200 دارد ولی قادر است با هر بار شارژ کامل برای حدود ۹۵۰ شات کاربر را همراهی کند.

همان‌طور که در بالا بدان اشاره کردیم، در D7500 از همان حسگر و پردازشگر تصویر موجود در D500 بهره گرفته شده است که حساسیت ایزوی ۵۱۲۰۰-۱۰۰ را ارائه می‌دهد که تا ۱۶۴۰۰۰۰-۵۰ قابل افزایش است. ماژول فوکوس خودکار در نظر گرفته شده برای D7500 نیز همان ماژولی است که سابق بر این در Nikon D7200 شاهد آن بودیم. این بدان معناست که برای فوکوس خودکار توسط این دوربین ۵۱ نقطه فوکوس را در اختیار خواهید داشت که ۱۵ عدد از آن‌ها از نوع کراس هستند.

Nikon D7500 دوربین سریع‌تری نسبت به مدل پیشین خود است چرا که می‌تواند با سرعت ۸ فریم‌بر‌ثانیه عکاسی کند؛ این در حالی است که در نیکون D7200 نمی‌توانستیم با سرعتی بیشتر از ۶ فریم‌بر‌ثانیه عکاسی کنیم. از حیث ظرفیت بافر نیز باز هم برتری با D7500 است چرا که این دوربین می‌تواند تا ۵۰ عکس RAW فشرده‌نشده را در حافظه خود نگه دارد که این عدد برای D7200 تنها به ۱۸ می‌رسید.

درست مانند D500، دوربین نیکون D7500 می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن UHD 4K را به ثبت برساند که بیت‌ریت 144Mbps خواهند داشت. البته ویدئوها با ضریب کراپ 1.5x به ثبت خواهند رسید. اگر از رزولوشن فول اچ‌دی 1080p برای ضبط تصاویر استفاده کنید، آنگاه قادر به بهره‌بردن از لرزشگیر دیجیتال ۳محوره نیز خواهید بود که به ثبت ویدیوهایی نرم و با لرزش به مراتب کم‌تر منجر خواهد شد. از دیگر قابلیت‌های این دوربین در بخش فیلم‌برداری نیز می‌توان به خروجی ویدیوهای 4K از طریق HDMI اشاره کرد. مطابق انتظار نیز این دوربین هم از جک هدفون بهره می‌برد و هم از میکروفون.

این دوربین از سیستم انتقال بی‌سیم نیکون موسوم به SnapBridge نیز به طور کامل پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده از طریق بلوتوث و وای‌فای را به دیگر دیوایس‌های هوشمند فراهم می‌سازد. متاسفانه نیکون فناوری NFC را از جایگزین دوربین D7200 حذف کرده است.

سفارشات ثبت شده برای این دوربین از تابستان سال جاری ارسال خواهد شد. در پایان نیز لازم به اشاره است که این دوربین با لنز کیت 18-140 F3.5-5.6G ED VR نیز به فروش خواهد رسید. قیمت بدنه خالی دوربین نیز ۱۲۵۰ دلار و قیمت کیت ۱۴۰-۱۸ آن ۱۷۵۰ دلار از جانب سازنده عنوان شده است.

1 نظر
  1. round می‌گوید

    امیدوارم d7200 ارزون بشه

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.