بررسی اجمالی جدیدترین محصولات نیکون در فوتوکینا 2016

0 1,315

در متن پیش رو قصد داریم نگاهی اجمالی به غرفه نیکون در نمایشگاه فوتوکینا 2016 بیاندازیم. این مطلب به نقل از خبرنگار وب‌سایت Dpreview است. در ادامه همراه ما باشید.

AF-S Nikkor 105mm F1.4E ED

غرفه‌ی نیکون در فوتوکینا 2016 به دو قسمت تقسیم شده که در یک طرف DSLRهای این شرکت و در طرف دیگر دوربین‌های اکشن KeyMission 360,170,80 به معرض نمایش گذاشته شده‌اند. ما به همه‌ی محصولات جدید این شرکت نگاهی انداختیم و در اینجا می خواهیم نظراتمان را با شما درمیان بگذاریم. اول با لنز Nikkor 105mm f/1.4E ED شروع کنیم. این لنز با طول 106 میلیمتر و عرض 95 میلیمتر هم خیلی زیباست و هم بزرگ و سنگین؛ با این حال، وقتی این لنز رو روی دوربین D5 قرار بدید اصلاً بی‌قواره به نظر نمیاد.

حرف E در نام این لنز به معنی دارا بودن دیافراگم الکترومغناطیسی است که نه تنها سریع‌تر از دیافراگم‌های مکانیکی عمل می‌کند (که این برای عکاسی با سرعت بالا عالی است)، بلکه به این معنی است که بسیاری از دوربین‌های DSLR اخیر نیکون می‌توانند در live view هم دیافراگم را تغییر دهند که این برای فیلمبرداران خبر خوبی است.

Nikon D3400

جدیدترین DSLR سطح مبتدی نیکون هم در این نمایشگاه حضور دارد. این دوربین بسیار شبیه D3300 است و در اکثر مشخصات با آن دوربین برابری می‌کند. همچنان همان سنسور 24 مگاپیکسلی سایز APS-C، بدون فیلتر low pass در این دوربین هم بکاررفته شده‌است. یک ویژگی جدید این دوربین دارا بودن Bluetooth کم مصرف است که این امکان را به کاربر می‌دهد که به طور پیوسته دوربین را از این طریق به تلفن هوشمند متصل‌کند. همچنین، نسخه‌ی مخصوص iOS اپلیکیشن SnapBridge نیکون هم ارائه‌شده که با استفاده از آن دوربین عکس‌ها را به صورت خودکار به تلفن همراه منتقل می‌کند. این دوربین از لحاظ عمر باتری هم پیشرفت چشم‌گیری داشته (1200 عکس با هر بار شارژ)؛ اما حداقل قسمتی از این پیشرفت را مدیون فلاش سرخود ضعیف‌تری است که در این مدل جدید بکار رفته‌است.

KeyMission 360

نیکون این دوربین اکشن را در ژانویه‌ی امسال در نمایشگاه CES معرفی کرد و حالا تا چند وقت دیگر برای عرضه آماده‌است. نیکون معتقد است که استفاده از دو لنز با زاویه‌ی 180 درجه که با هم زاویه‌ی 360 درجه را پوشش می‌دهند یکی از تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. از بالا که به این دوربین نگاه کنید متوجه می شوید که چقدر کوچک است. برای اینکه تصویری با همپوشانی بدست‌دهند، دو لنز را باید نزدیک به هم قرار می‌دادند.

KeyMission 170

این دوربین اکشن کمی سنتی‌تر است و زاویه‌ی دید 170 درجه را ارائه می‌دهد. بجای اینکه نیاز به محافظ‌های ویژه‌ای داشته باشد، این دوربین در همین وضعیت هم ضدآب و ضد‌ضربه است. البته برای بردن دوربین به عمق بیش از 10 متری در آب نیاز به محفظه‌ی ویژه‌ای دارید. دوربین KeyMission 170 دارای مانت استاندارد سه‌پایه‌است؛ اما نیکون اعلام کرده که در آینده تبدیلی را ارائه خواهد داد که امکان قراردادن این دوربین بر روی نگه‌دارنده‌هایی که برای مانت GoPro ساخته‌شده‌اند را فراهم می‌کند.

KeyMission 80

این دوربین به نوعی یک دوربین پوشیدنی است که زاویه‌ی دید آن همانطور که می‌توانید حدس بزنید 80 درجه است و طوری طراحی شده که در حالت عمودی می‌توانید از آن استفاده کنید. در جلوی دوربین یک سنسور 12 مگاپیکسلی در سایز 1/2.3 اینچ از نوع CMOS قراردارد که قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه است و توانایی فیلمبرداری 4K را ندارد. در پشت بدنه، یک دوربین 4.9 مگاپیکسلی سلفی و یک صفحه‌ی لمسی 1.75 اینچی قراردارد. این دوربین هم تا عمق 1 متر ضدآب، تا ارتفاع 1.8 متر ضدضربه و تا دمای -10 درجه ضد‌یخ‌زدگی است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.