شروع جنگ کمپانی نیکون با هوش مصنوعی با شعار هوش طبیعی

0 475

همان‌طور که شاهد آن هستید، هوش مصنوعی در حوزه تصویر قدم‌های محکمی برداشته است، به همین دلیل کمپانی نیکون با شعار هوش طبیعی در مقابل این پدیده جدید، قصد ایستادگی دارد. در این راستا کمپانی نیکون با همکاری یک شرکت تبلیغاتی به نام Circus Grey Peru پویشی با نام هوش طبیعی راه‌اندازی کرده‌اند.

باوجوداین موضوع که در حال حاضر می‌توان با دستوری با زبان روزمره به هوش مصنوعی سفارش ساخت تصویری از هر تخیلی را داد، کمپانی نیکون پرچم‌دار این حقیقت شده است که در دنیای حقیقی، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با استفاده از یک دوربین به ثبت رساند.

به ادعای صفحه اختصاصی کمپانی نیکون در کشور پرو که ویدیو ۲ دقیقه‌ای بالا را منتشر کرده است، ما در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم. در سراسر جهان مردم با ارائه توضیحات چندکلمه‌ای به هوش مصنوعی، قادرند خروجی تصویری از هر آنچه در تصورات آن‌ها است، داشته باشند.

به گفته نیکون این علاقه‌مندی خام باعث می‌شود که فراموش کنیم در جهان ما مکان‌های بسیار عجیبی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها حتی از تخیلات ما نیز عجیب‌تر هستند.

در پویشی که نیکون در مقابله با هوش مصنوعی آغاز کرده، تصاویری از دنیای واقعی که با دوربین ثبت شده‌اند با توضیحاتی همانند کلمات کلیدی که به هوش مصنوعی ارائه می‌دهیم، همراه شده است. به‌بیان‌دیگر تمام عکس‌هایی که در این کمپین همراه با یک جمله دستوری عجیب ارائه شدند تا بیننده پی به این موضوع برد که با ارائه دستور عجیبی به هوش مصنوعی قادر به دستیابی به تصاویری شبیه به تصاویر ارائه شده خواهد بود.

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی
سخره‌ای واقعی اما از جنس بازی Minecraft در ساحل در فصل زمستان

 

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی در عکاسی و تصویرسازی
فرعونی که از دست دشمنانش در دنیایی شکلاتی پنهان شده

 

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی در عکاسی و تصویرسازی
پیست اسکیتی شبیه به قهوه لاته در میان بیابان‌های مریخ

 

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی در عکاسی و تصویرسازی
رشته‌کوه‌های رنگارنگ سایکلدیک در سبک امپرسیونیسم

 

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی در عکاسی و تصویرسازی
آسمان‌خراش‌های شهر منهتن، صد سال بعد از آخرالزمان

 

تصویر منتشر شده از پویش مقابله با هوش مصنوعی در عکاسی و تصویرسازی
آتش‌فشان‌های چندرنگ کوچک که همانند فواره‌ها در حال فوران آب هستند

 

زمان زیادی از رونمایی از هوش مصنوعی قادر به ساخت تصاویر نگذشته است، اما بااین‌حال به دلیل ارزان‌تر بودن و سریع‌تر بودن هوش مصنوعی نسبت به استخدام عکاس و ثبت عکس‌های واقعی، این پدیده ضربه بزرگی به عکاسان و صنعت عکاسی زده است.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در وب‌سایت‌هایی با ارائه دستوری چند کلمه‌ای قادر به دریافت خروجی تصویر خارق‌العاده شده‌اند که این موضوع باعث ضربه سنگینی به عکاس‌ها، مخصوصاً در مناطقی که اقتصاد ضعیف‌تری دارد، شده است. با شروع این پویش تبلیغاتی، کمپانی نیکون از ارزش‌های هنر عکاسی و عکس‌های واقعی دفاع می‌کند.

کمپانی نیکون خود را به عکاسان متعهد می‌داند. به عقیده نیکون، عکاس‌ها با هنر و استعداد خود به ما امکان دیدن عکس‌های بسیار زیبایی را داده‌اند. این موضوع باعث شده که در چنین بزنگاه حساسی، نیکون برای دفاع از عکس‌ واقعی، هنر عکاسی و عکاس‌ها، ابتکار عمل پیش گیرد و در مقابل هوش مصنوعی ایستادگی کند.

نماینده نیکون در کشور پرو، عکس‌های واقعی که با عنوان هوش طبیعی ثبت شده‌اند را هم در مجلات و هم در بیلبوردهای بزرگ در سراسر کشور در معرض نمایش گذاشته است. به گفته نمایندگی کشور پرو این شرکت، این تصاویر بازخورد بسیار مثبتی به همراه داشته و باعث شده بسیاری از افراد با دوربین‌های خود به‌قصد عکاسی بیرون از خانه بیایند.

و در آخر شعار اصلی این پویش: «بی‌خیال جهان واقعی نشوید»
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.