فلاش کوچک و قدرتمند Nissin با گیرنده داخلی

3 1,842

شرکت Nissin یک فلاش کوچک و قدرتمند جدید را معرفی کرد. فلاش i60A این شرکت، یک فلاش SpeedLite (رودوربینی) با قابلیت TTL و HSS است که می‌تواند با ارتباط رادیویی 2.4 GHz از طریق گیرنده داخلی خودش با فرستنده‌ ارتباط برقرار کند. این فلاش دومین فلاش Nissin بعد از مدل Di700A است که می‌تواند با سیستم ارتباطی اختصاصی این شرکت NAS (Nissin Air System) و همچنین فرستنده‌های Air 1 ارتباط برقرار کند.

نکته جالبی که Nissin برای طراحی این فلاش در نظر گرفته است این است که علی‌رغم اینکه این فلاش دارای نسخه‌های جداگانه برای Canon، Nikon، Sony، Micro 4/3 و Fujifilm است، اما وقتی روی دوربین قرار نگرفته باشد، می‌تواند به عنوان یک فلاش Slave با هر کدام از فلاش‌های Canon، Nikon یا Sony سینک شود. به این معنی که می‌توان از منوی خود فلاش، مد slave آن را برای هر یک از فلاش‌های این سه شرکت تغییر داد تا سیستم نوردهی آن مطابق با فرستنده Air 1 متصل به آن هم‌زمانی پیدا کند. به عنوان مثال، یک فلاش Nissin i60A کانن که روی یک دوربین کانن هم قرار گرفته می‌تواند از راه دور یک فلاش i60A نیکونی را که روی مد Canon Slave قرار گرفته کنترل کند و تمام قابلیت‌های TTL و نوردهی خودکار آن نیز در دسترس است.

NISSIN_i60A_5b640

فلاش Nissin i60A  از نظر جثه و اندازه، ادامه دهنده روند طراحی فلاش‌های کوچک این شرکت است که با i40 آغاز شده بود. با این تفاوت که تقریباً تمامی امکانات یک فلاش حرفه‌ای را در آن می‌بینیم.

  • عدد راهنمای برابر 60m (در حساسیت 100)
  • مقدار زوم 24-200mm
  • نمایشگر LCD تمام رنگی
  • درگاه اتصال باطری جانبی با ولتاژ بالا
  • گیرنده رادیویی داخلی 4GHz

Nissin_Air_1_e640

این فلاش نسبت به DI700A نیز مزایای زیادی دارد. عدد راهنمای بالاتر (60m در برابر 54m)، امکان تغییر مقدار نوردهی با بازه 1/3 در برابر 1/2، و امکان کاهش نوردهی تا 1/256 قدرت فلاش از مزایای این فلاش نسبت به DI700A است. ابعاد این فلاش چندان بزرگ‌تر از i40 نیست و از این لحاظ احتمالاً مورد توجه کاربران دوربین‌های بدون آیینه و میکرو چهارسوم قرار خواهد گرفت.

ضمناً این فلاش می‌تواند فلاش‌های Di700A را نیز به صورت رادیویی کنترل کند.

3 نظرات
  1. daeed می‌گوید

    با سلام. اول از همه سایت بسیار عالی و پر اطلاعاتی دارید. دوم اگه میشه در باره مقایسه Speedlite ها مطلب بزارید، بهترین ها تو لول کاری های متفاوت مثل کاری که در لنز ها انجام دادید، تشکر

    1. امیر یاری می‌گوید

      خوشحالم که مطلب برای‌تان مفید بوده.

      میتونین مقایسه فلاش‌های رودوربینی کانن را در اینجا مطالعه کنید:
      http://blog.pixel.ir/canon-speedlite-flashes/

      همچنین مقایسه فلاش‌های رودوربینی نیکون هم در اینجا منتشر شده است:
      http://blog.pixel.ir/nikon-speedlights/

      ضمنا مطلب خوبی هم درباره کار با فلاش‌های رودوربینی در فضای خارجی در اینجا آمده است که مطالعه آن را هم پیشنهاد می‌کنم:
      http://blog.pixel.ir/an-introduction-to-outdoor-flash-photography/

      موفق باشید 🙂

  2. sina می‌گوید

    این رو میشه برای فوجی در ایران تهیه کرد ؟ در فروشگاه شما ارایه میشه ؟
    دوربین من fuji xt2

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.