آیا دو دوربینی شدن، آینده تصویرگری همراه خواهد بود؟

0 1,651

یکی از اتفاقات جدیدی که در دنیای تصویرگری با تلفن‌های همراه در حال رخ دادن است، بحث دو دوربینه شدن تلفن‌های همراه است. در خبرهای نمایشگاه MWC2016 خواندید که تلفن همراه LG G5، پرچمدار LG با دو دوربین معرفی شد. اگرچه در مقایسه این گوشی با iPhone 6S بحث کیفیت تصاویر این دو دوربین به چالش کشیده شد، اما گفته می‌شود که نسخه بعدی آیفون به احتمال زیاد با  دوربین معرفی خواهد شد. نکته مهم اینجاست که بحث دو دوربینه شدن تلفن‌های همراه چرا این‌قدر با اهمیت شده و به چه دلیل سازندگان تلفن‌های همراه به جای جنگ مگاپیکسل، این روند را در پیش گرفته‌اند.

برای اینکه ببینید دو دوربین چه تأثیری بر کیفیت تصاویر تلفن‌های همراه می‌گذارد، می‌توانید ویدئوی دو دقیقه‌ای زیر را که وب‌سایت Cnet منتشر کرده است ببینید. این یک دمو از دوربین معرفی شده توسط شرکتی به نام Corephotonics  است که کیفیت زوم 5 برابر این دوربین را با دوربین‌های موجود در بازار مانند iPhone 6S مقایسه می‌کند.

در این ویدئو توضیح داده می‌شود که چطور استفاده از زوم اپتیکال در دوربین‌های تلفن‌های همراه، در برابر دوربین‌های ساخت Corephotonics  که به صورت دوگانه و بدون اجزای متحرک هستند، در بسیاری جهات کیفیت پایین‌تری دارند. دقت داشته باشید که زوم اپتیکال، خود به عنوان یک برتری نسبت به زوم دیجیتال در دوربین‌های تلفن‌های همراه به شمار می‌رود و خود این تکنولوژی کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به زوم دیجیتال دارد!

در سیستم دوربین‌های دوگانه، یک دوربین دارای لنز تله و یک دوربین دارای لنز واید است. Corephotonics  می‌تواند با ترکیب این دو دوربین، زوم اپتیکال و کیفیت تصویر بهتری را فراهم کند.

از مزایای این سیستم محاسباتی دوربین‌ها، رزولوشن بهتر، نویز کمتر در نور کم، محدوده دینامیکی بیشتر و امکان ثبت عمق و بعد بالاتر تصاویر است.

comparison-1

در تصویر بالا می‌توانید مقایسه تصویر گرفته شده  با Corephotonics  را در کنار تصویر گرفته شده با iPhone 6 Plus مشاهده کنید. بعید نیست که موج آینده تصویرگری دیجیتال در تلفن‌های همراه و دوربین‌های کامپکت به سمت دو دوربینی شدن پیش رود.Cnet در مقاله‌ای با عنوان “دوربین‌های دوگانه، آینده تلفن‌های همراه هستند” به بررسی دقیق‌تر این موضوع پرداخته است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.