عرضه نرم‌افزار NX Tether 2.0 و آپدیت فریمور دوربین نیکون Z8

0 443

کمپانی نیکون نرم‌‌افزار NX Tether 2.0 را عرضه کرده است که در این نرم‌افزار، امکانات گسترده‌ای از نرم‌افزار قدیمی Camera Control Pro 2 برای دوربین‌های بدون آینه جدید مهیا شده است.

نرم‌افزار NX Tether 2 امکان پخش زنده در عکاسی و فیلم‌برداری، حتی به‌صورت بی‌سیم را برای دوربین‌های Z8 و Z9 در اختیار گذاشته است. کاربران می‌توانند به همراه این برنامه به امکانات گسترده‌ای ازجمله حالت Active D-Lighting، انتخاب فرمت فایل و تنظیمات Picture Control دسترسی داشته باشند. رابط کاربری نسخه دوم این نرم‌افزار نسبت به نسخه قبلی، بهینه‌سازی شده و امکانات گسترده‌ای برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرارگرفته است.

نرم‌افزار NX Tether 2 با دوربین‌ Z6، دوربین‌های بالارده‌تر سری Z و همچنین دوربین‌های DSLR نیکون D6 و D780 سازگار است. این نرم‌افزار با دوربین‌های Zf، Z5 و Zfc سازگار نیست. برای دانلود این نرم‌افزار می‌توانید روی اینجا کلیک کنید.

فریمور نسخه ۲.۰ دوربین نیکون Z8

دوربین نیکون Z8

نیکون آپدیت فریمور جدیدی برای دوربین Z8 عرضه کرده که امکانات تازه‌ای در عکاسی و فیلم‌برداری به این دوربین اضافه می‌کند.

علاقه‌مندان به عکاسی از پرندگان با نصب این آپدیت از اضافه شدن حالت اختصاصی تشخیص پرندگان، لذت‌ خواهند برد. این حالت مجزا قابلیت تشخیص طیف گسترده‌تری از پرندگان در حالات مختلف را به دوربین اضافه کرده است، همچنین با تنظیم دوربین بر روی این حالت، حتی هنگام تصویربرداری از پرندگان در موقعیتی که پس‌زمینه پیچیده‌ای وجود دارد، عملکرد دوربین در تشخیص پرندگان دقیق‌تر خواهد بود.

قابلیت جدیدی به نام Auto Capture همراه با این آپدیت به دوربین اضافه خواهد شد، با استفاده از این حالت می‌توان شروط خاصی برای دوربین تعریف کرد که به‌صورت خودکار شروع به عکس‌برداری یا فیلم‌برداری کند. در این حالت می‌توان یک تا سه شرط را برای شروع تصویربرداری خودکار برای دوربین تعریف کرد. این سه شرط شامل حرکت، مسافت و تشخیص سوژه می‌شوند. به بیان کامل‌تر، می‌توان برای دوربین تعریف کرد که اگر سوژه‌ای در جهت از پیش‌ تعیین‌شده توسط کاربر در کادر حرکت کند، سوژه‌ای در مسافت تعیین‌شده واقع شود یا سوژه‌ای اعم از افراد، حیوانات، وسایل نقلیه یا هواپیما در کادر تشخیص داده شود، دوربین به‌صورت خودکار اقدام به عکاسی یا فیلم‌برداری کند.

دوربین نیکون Z8

حالت عکاسی Pixel Shift که اولین بار در دوربین‌های نیکون در دوربین Zf شاهد آن بودیم نیز با این آپدیت به نیکون Z8 اضافه می‌شود.  در این حالت، دوربین‌ می‌تواند ۴، ۸، ۱۶ یا ۳۲ عکس با حرکت دادن سنسور دوربین به‌اندازه ۰.۵ یا ۱ پیکسل ثبت و با فرمت NEF، ذخیره کند. در حالت‌های ۴ و ۸ شات در خروجی تصویر شاهد بهبود رنگ و نویز کمتر نسبت به حالت عادی خواهیم بود. همچنین در حالت ۱۶ و ۳۲ شاتی، می‌توانیم خروجی عکس با رزولوشن بسیار بالا ۱۸۰ مگاپیکسلی و جزئیات بیشتر داشته باشیم. فایل‌های ثبت شده در این حالت را برای تبدیل به تصویری واحد باید به همراه نرم‌افزار NX Studio باهم ادغام کرد.

حالت جدیدی در بخش Picture Control برای عکاسی پرتره به این دوربین اضافه شده است. این حالت که «Rich Tone Portrait» نام دارد، امکان ثبت جزئیات بیشتر در پوست افراد، بدون وارد شدن آسیب به هایلایت تصاویر را در اختیار می‌گذارد.

همراه با این آپدیت چند صدا برای شاتر الکترونیک نیز به دوربین Z8 اضافه شده است. این صداها شامل شبیه‌سازی صدای شاتر دوربین نیکون F5 و دوربین‌های سری S این کمپانی می‌شوند.

سایر بهینه‌سازی‌های همراه با آپدیت

  • افزایش عملیات و قابلیت‌های قابل تنظیم بر روی دکمه‌های کنترلی
  • امکان خارج شدن از حالت زوم با نیم‌فشار دکمه شاتر
  • اضافه شدن قابلیت انتخاب اندازه مرز نقطه فوکوس توسط کاربر
  • امکان عدم ثبت جهت عکاسی در EXIF
  • قابلیت جدیدی برای در مرکز قرار دادن چهره افراد در هنگام بازبینی عکس‌ها
  • برای دانلود دفترچه راهنما و فریمور دوربین نیکون Z8،‌ روی اینجا کلیک کنید.
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.