عرضه دو دوربین سینمایی V-RAPTOR 8K VV [X] و V-RAPTOR XL 8K VV [X] توسط کمپانی RED

0 343

کمپانی RED به‌صورت رسمی دو دوربین سینمایی جدید V-RAPTOR 8K VV [X] و V-RAPTOR XL 8K VV [X] را معرفی کرد. این دوربین‌ها به‌صورت کلی شبیه به دوربین‌های قبلی هم‌رده خود هستند؛ با این تفاوت که بهینه‌سازی‌های کوچکی بر روی آن‌ها اعمال شده و البته به سنسور گلوبال شاتر مجهز شده‌اند.

مشخصات اصلی دوربین RED V-RAPTOR 8K VV [X]

  • سنسور گلوبال شاتر فول فریم ویستا ویژن (VV)
  • بدنه سبک و جمع‌وجور با طراحی DSMC3
  • مانت لنز قفل شونده کانن RF
  • قابلیت‌های Global Vision و Extended Highlights
  • قابلیت استفاده از Phantom Track برای Ghost Frame و Remapping
  • فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، بیت ریت ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • داینامیک رنج ۱۷+ استاپی
  • فیلم‌برداری با فرمت REDCODE RAW در سه حالت HQ، MQ و LQ
  • پورت‌های USB-C و دو پورت 12G-SDI

دوربین V-RAPTOR 8K VV [X] بر پایه دوربین V-RAPTOR ساخته شده و تمام حالات ضبط، فریم ریت‌ها و قابلیت‌های نسخه پیشین در این دوربین یافت می‌شود.

دوربین V-RAPTOR 8K VV [X]

دوربین V-RAPTOR XL 8K VV [X] نیز بر اساس دوربین V-RAPTOR طراحی شده است، به‌این‌ترتیب این دوربین دارای خروجی برق اضطراری و امکانات مانت متنوع است، همچنین از قابلیت‌های دیگر این دوربین سینمایی باید به فیلتر‌های ND داخلی، مانت لنز اختصاصی، genlock بی‌سیم، Timecode و خروجی‌های ویدیویی اشاره کرد.

سنسور

سنسور دوربین V-RAPTOR 8K VV [X]

دو دوربین V-RAPTOR 8K VV [X] و V-RAPTOR XL 8K VV [X] مجهز به سنسور 8192 x 4320 فول فریم ویستا ویژن هستند که به ادعای کمپانی رد، داینامیک رنج ۱۷+ استاپی به همراه دارد.

داینامیک رنج دوربین‌ V-RAPTOR 8K VV [X] و V-RAPTOR XL 8K VV [X]

لازم به ذکر است که کمپانی RED در ارائه اعداد داینامیک رنج، سابقه خوبی ندارد. به همین دلیل برای درک داینامیک رنج دقیق دوربین باید منتظر ارزیابی‌های مستقل از کمپانی، بمانیم. دوربین‌های مجهز به تکنولوژی گلوبال شاتر در تعقیب سوژه در هنگام کار در فریم‌ ریت‌های متداول، عملکرد خوبی به همراه دارند، اما در فریم ریت‌ها و سرعت‌ شاتر بالا، به‌طورمعمول عملکرد این نوع سنسور با مشکلاتی مواجه می‌شود.

دوربین‌های گلوبال شاتر V-RAPTOR XL 8K VV [X] و V-RAPTOR 8K VV [X]

دوربین‌های مجهز به گلوبال شاتر در صحنه‌هایی که در آن‌ها، نورهای ثابت یا فلاش وجود ندارد، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند. این تکنولوژی همچنین در ضبط محتوا برای جلوه‌های ویژه و پرده سبز بسیار کارآمد است.

سنسورهای گلوبال شاتر CMOS با استفاده از سیگنال الکترونیک می‌توانند تمام پیکسل‌ها را به‌صورت هم‌زمان خاموش کنند و از دریافت نور جلوگیری کنند. با باز شدن شاتر، نور به سنسور برخورد می‌کنند و تمام صحنه به‌طور کامل و همزمان از سطح سنسور دریافت می‌شود. در سمت دیگر، سنسورهای تدریجی (rolling shutter CMOS) نور را به‌صورت خطی از روی سنسور برداشت می‌کنند.

کمپانی RED همچنین ابزارهایی با عنوان Global Vision در این دو دوربین جدید قرار داده است. این ابزارها با استفاده از سنسور گلوبال شاتر، انعطاف و آسانی بیشتری را در پروسه تولید در اختیار گذاشته‌اند.

قابلیت افزایش داینامیک رنج

یکی از ابزارهای مذکور، حالت Extended Highlights است که به گفته کمپانی رد استفاده از این حالت به دوربین امکان ثبت رنگ و جزئیات بسیار دقیقی در هایلات‌ها می‌دهد که پیش از وجود این حالت، امکان آن وجود نداشته است. به‌بیان‌دیگر، استفاده از حالت Global Vision Extended Highlights، باعث افزایش داینامیک رنج به بیش از ۲۰ استاپ خواهد شد. کمپانی رد در این دوربین از قابلیتی شبیه به HDRx در حالت Extended Highlights استفاده کرده است.

حالت Extended Highlights

حالت HDRx نوع اختصاصی حالت HDR است که بر روی دوربین‌های RED EPIC و SCARLET وجود داشته است. در این روش دو نوردهی مختلف از تصویر ضبط می‌شود، درحالی‌که در دوربین‌های دیگر تنها یک تصویر با نوردهی واحد ضبط می‌شود.

نوردهی اصلی (A Frame) با استفاده از تنظیمات شاتر و گشودگی دیافراگم استاندارد، ثبت می‌شود. نوردهی ثانی (X Frame) در این روش برای جلوگیری از حذف جزئیات در هایلایت‌ها، ثبت می‌شود و سرعت شاتر در ضبط آن به مقدار قابل تنظیم ۲ تا ۶ استاپ سریع‌تر است.

صدابرداری

بهبود کیفیت صدابرداری

 

به ادعای کمپانی رد در این دوربین‌های پری‌آمپ‌های میکروفون جدیدی قرار گرفته‌اند. اعمال این بهینه سازی باعث صدابرداری بهتر در هنگام استفاده از میکروفون جانبی به همراه دوربین خواهد شد.

منبع newsshooter
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.