پرده‌بردای الیمپوس از فلاش و لنزهای جدید

0 1,367

لحظاتی پیش کنفرانس خبری شرکت الیمپوس در شب قبل از آغاز نمایشگاه فوتوکینا برگزار شد که در خلال آن از محصولاتی جدید این کمپانی رونمایی به عمل آمد.

علاوه بر دو دوربین جدید، الیمپوس از سه لنز و یک فلاش نیز پرده‌برداری کرد. این سه لنز که M.Zuiko Digital ED 25mm F1.2 Pro، M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4 IS Pro و M.Zuiko Digital ED 30mm F3.5 Macro نام دارند هر یک می‌توانند جزو انتخاب عکاسان ژانرهای مختلف باشند.

oly1

به زعم این کمپانی، اولین لنز این مجموعه که در اصل یک لنز پرایم 25 میلی‌متری بشمار می‌رود یکی از مرغوب‌ترین‌ها در میان لنزهای مشابه خواهد بود و از ساختار اپتیکی باکیفیتی بهره‌ می‌برد. این لنز دارای فاصله کانونی معادل 50 میلی‌متر و بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و گردوغبار است. همچنین از فوکوس خودکار بهره می‌برد و به لطف استفاده از عدسی ED در ساختار اپتیکی آن، احتمال بروز پراکندگی‌های رنگی در تصاویر ثبت شده با این لنز به حداقل میزان ممکن می‌رسد. این لنز 25 میلی‌متری در ماه اکتبر به بازار عرضه می‌شود و قیمتی برابر با 1200 دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

12-100

لنز 100-12 میلی‌متری جدید الیمپوس نیز فاصله کانونی معادل 200-24 میلی‌متر را بر روی حسگرهای سایز فول‌فریم ارائه می‌دهد. این لنز دارای ابعاد نسبتا کوچکی است و از سیستم لرزشگیر بهره می‌برد که به ثبت تصاویری باکیفیت و وضوح مطلوب هنگام عکاسی بر روی دست کمک قابل توجهی می‌کند. این سیستم لرزشگیر قادر است تا تکان‌های ناشی از لرزش دست و دوربین را تا حداکثر 6.5 استاپ برطرف کند که در نوع خود کم‌نظیر است. این لنز نیز مانند لنز 25 میلی‌متری این مجموعه دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار و رطوبت است و برچسب قیمتی آن نیز معادل 1300 دلار می‌باشد.

35

اما لنز سوم تازه معرفی شده یک لنز ماکروی 30 میلی‌متری با حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم F3.5 می‌باشد که بزرگنمایی 1.25x را در اختیار قرار می‌دهد. این لنز با قیمت 300 دلاری خود یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین لنزها در نوع خود خواهد بود. برخورداری از فوکوس خودکار سریع نیز از دیگر ویژگی‌های این لنز ماکرو است.

oly

در کنار سه لنز فوق، این کمپانی ژاپنی از یک فلاش رودوربینی نیز پرده‌برداری کرد که ساختاری مقاوم در برابر نفوذ آب و گردوخاک دارد. FL-900R دارای عدد راهنمای 58 متر است و محدوده فاصله کانونی 200-24 میلی‌متر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. مدت‌زمان شارژ مجدد این فلاش در بیشترین حالت به 2.5 ثانیه می‌رسد و به یک نور LED به منظور امور فیلم‌برداری نیز مجهز گشته.

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.