محتویات چمدان یک عکاس ورزشی در المپیک

0 1,707

مسابقات المپیک در حال برگزاری است و احتمالاً شما هم عکس‌ها و فیلم‌های هیجان‌انگیز این مسابقات را تا الان دیده‌اید؛ اما آیا تا بحال فکرکرده‌اید که عکاسان المپیک چه تجهیزاتی را با خود به این مسابقات می‌برند؟ وب‌سایت آموزشی Polaroiduniversity.com با مارک سِروتا، عکاس ورزشی حرفه‌ای، همراه شده تا ما را از تجهیزاتی که این عکاس حرفه‌ای برای پوشش رقابت‌های المپیک ریو با خود به برزیل می‌برد آگاه سازد. با هشتگ #PixelRio2016 همراه ما باشید.

war room

شاید شنیده ‌باشید که کانن در ریو برای عکاسان «اتاق‌ جنگ» درست ‌کرده و آن را از دوربین‌ها و لنز‌های مختلف پر‌کرده‌است و این تجهیزات را به طور رایگان یا بعد از عضویت برای پوشش رویداد‌های المپیک در اختیار عکاسان قرار ‌می‌دهد. این چنین مکان‌هایی در ریو نه تنها به عکاسانی که تجهیزاتشان آسیب دیده کمک ‌می‌کند بلکه با اجاره ‌دادن تجهیزات عکاسی به آنها باعث می‌شود که عکاسان مجبور نباشند بار سنگینی از دوربین‌ها و لنز‌ها را با خود به کشور برزیل ببرند. با این حال، خیلی از عکاسان همچنان قسمت عمده‌‌ای از تجهیزات عکاسی خودشان را همراه خود به برزیل می‌برند. سروتا درباره‌ی تمام آنچه با خود به المپیک می‌برد ازجمله دوربین‌های کانن سری EOS 1D و لنز غول‌پیکر 300 میلیمتری f/2.8 خود برای ما توضیح می‌دهد.

اما بجز بدنه‌ها و لنز‌های مختلف، او چند تلفن همراه ذخیره هم در چمدانش قرارمی‌دهد. از آنجایی که عکاسان المپیک برای مدت طولانی خارج از کشورشان خواهندبود، گم‌شدن تلفن‌ همراه دردسر بزرگی‌ خواهد بود و داشتن چند تلفن ذخیره (backup) می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری‌کند. برداشتن چندین وسیله‌ی یکسان (از جمله لپ تاپ) به عنوان پشتیبان نکته‌ی بارز روند چمدان بستن آقای سروتا است.

زمانی که شما آن طرف دنیا هستید، بدتر از گم‌کردن‌ وسیله‌ای و یا خراب‌شدن آن این است که برای آن پشتیبانی نداشته ‌باشید! مخصوصاً در مورد رویداد بزرگی چون المپیک که دیگر فرصت دوباره‌ای برای عکاسی از آن وجود نخواهد ‌داشت. شما را در ادامه به تماشای این ویدئو دعوت می‌کنیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.