پروفوتو بی1 ایکس؛ لذت کار با فلاش بدون سیم

0 1,518

 

فلاش پروفوتو بی1 ایکس، آخرین محصول سری OCF پروفوتو است که جایگزین نمونه‌ی موفق پیشین خود، پروفوتو بی1، شده است. این فلاش، به وسیله‌ی یک باتری قابل‌تعویض و با ظرفیت بالا تغذیه می‌شود که بر روی خود فلاش قرار گرفته است. بدین‌ترتیب، بی1 ایکس از یک طراحی بدون کابل بهره می برد. هم‌چنین، به لطف سازگاری با تمامی ریموت‌های بی‌سیم پروفوتو ایر، کاربر برای اتصال دوربین به فلاش نیز به اتصال کابلی نیاز ندارد. بدین‌ترتیب، عکاس می‌تواند با استفاده از این فلاش، آزادی استفاده‌ از فلاشی بدون سیم و کابل را تجربه کند که در عکاسی داخل و خارج از استودیو بسیار کارآمد است.

همان‌طور که اشاره شد، فلاش بی1 ایکس جای‌گزین فلاش بی1 شده است؛ اما این جای‌گزینی، صرفا یک به‌روز رسانی محصول پیشین نیست. در این فلاش، پیشرفتی چشم‌گیر در سه حوزه‌ی مهم به چشم می‌خورد: قدرت، قدرت و قدرت!

اولین پیشرفت، افزایش قدرت نور مدلینگ تا 80% است که به کاربران اجازه می‌دهد در نور شدید نیز تاثیر نور فلاش خود را پیش از ثبت عکس بر روی موضوع مشاهده کنند. پیشرفت دوم افزایش 50 درصدی ظرفیت باتری است که 325 تخلیه با قدرت کامل را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. پیشرفت سوم، امکان استفاده از هم‌زمانی سریع در دامنه‌ی 9 اف‌استاپ است که آزادی عمل گسترده‌ای در اختیار عکاسان قرار می‌دهد. (البته این قالبیت در آخرین به‌ روز رسانی پروفوتو بی1 نیز در دست‌رس کاربران قرار گرفته است).

قابلیت تی‌تی‌ال

با قابلیت تی‌تی‌ال می‌توان بدون نیاز به نورسنجی دستی، به نوردهی صحیح دست‌یافت؛ این تمهید به کاربر اجازه می‌دهد تا علاوه بر ثبت سریع و آسان تصویر، به شکلی خلاقانه از نور بهره ببرند. هم‌چنین، لطفا در نظر داشته باشید که به منظور ایجاد ارتباط میان دوربین و فلاش، به ریموت ایر‌تی‌تی‌ال مناسب نیاز دارید که به عنوان لوازم جانبی عرضه می‌شود.

کنترل نور با استفاده از قابلیت تی‌تی‌ال

قدرت‌مند

فلاش بی1 ایکس، نوری با قدرت 500 وات-ثانیه (ژول) در اختیار کاربر قرار می‌دهد که حتی در شرایط سختی مانند استفاده در ترکیب با نور خورشید نیز برای شکل‌دهی و کنترل نور کافی است. قدرت خروجی می‌تواند با دقت 1/10 استاپ، در دامنه‌ی 9 اف‌استاپ تغییر کند که کنترل و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای به دست می‌دهد.

زمان بازیابی سریع

در بیشترین قدرت، زمان بازیابی فلاش بی1 ایکس، کمتر از دو ثانیه است. هم‌چنین در قدرت‌های پایین‌تر، این فلاش می‌تواند از سرعت 20 فلاش بر ثانیه، نیز پشتیبانی کند. بدین‌ترتیب، خطر از دست‌دادن یک عکس عالی به دلیل عمل‌کرد کند فلاش از بین می‌رود. هم‌چنین این فلاش از قابلیت هم‌زمانی سریع نیز پشتیبانی می‌کند که کنترل کامل نور محیط را امکان‌پذیر می‌کند.

 

پروفوتو بی1ایکس
قدرت بالا، زمان تخلیه‌ی کوتاه و زمان بازیابی سریع، به عکاس اجازه می‌دهد تا حرکات سریع را به راحتی فریز کند.

به همراه شکل‌دهنده‌ی داخلی

رفلکتور داخلی این فلاش، نوری گسترده و یک‌نواخت به دست می‌دهد که به تنهایی نیز نوری زیبا است. هم‌چنین شما می‌توانید از میان بیش از 150 شکل‌دهنده‌ی نور پروفوتو، شکل‌دهنده‌ی خود را انتخاب کنید و نور خود را به هر شکلی که می‌توانید تصور کنید، کنترل نمایید. تجربه کنید، کشف کنید و به عنوان یک عکاس رشد کنید.

 

”عکاسی با فلاش بدون سیم و کابل، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. در واقع، بعد از عکاسی پروفوتو بی1ایکس به مدت یک ساعت، با خود فکر می‌کنید که فلاش‌ها همیشه باید این‌گونه ساخته شوند.“ – ریچارد والچ

 

 

قابلیت‌ها

به همراه ایر تی‌تی‌ال داخلی که به طور کامل از تمامی فرستنده‌های پروفوتو ایر تا فاصله‌ی 300 متر سازگار است

به همراه باتری قابل تعویض لیتیوم-یون با ظرفیت بالا و بدون کاهش قدرت در طولانی مدت

با دامنه‌ی قدرت 9 اف‌استاپ (2 تا 500 وات-ثانیه) و قابلیت تنظیم با دقت 1/10 استاپ

زمان بازیابی سریع 0.1 تا 1.9 ثانیه

امکان تخلیه‌ی سریع تا 20 فریم بر ثانیه

با قابلیت هم‌زمانی سریع تا سرعت 1/8000 ثانیه

با قابلیت فریز حرکات سریع تا سرعت 1/19000 ثانیه

با نور مدلینگ LED قوی که می‌تواند حتی به عنوان نور تصویر‌برداری نیز مورد استفاده قرار گیرد

ظرفیت باتری این فلاش می‌تواند از 325 تخلیه با قدرت کامل پشتیبانی کند

به همراه رفلکتور داخلی

وزن: 3.0 کیلوگرم (با احتساب باتری)

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.