عکاسی از 350 سرباز در کمتر از 3 ساعت

0 1,635

النا ژوکووا (Elena Zhkova)، عکاس اهل سنفرانسیسکو، موظف بود تا در کم‌ترین زمان ممکن، دقیق‌ترین عکس را از حدود ۳۵۰ سرباز به ثبت برساند. ژوکووا می‌گوید، زمانی که این پروژه به من پیشنهاد شد، می‌دانستم که باید سریع‌ترین و دقیق‌ترین عمل‌کرد خود را داشته باشم. هم‌چنین می‌دانستم، به ثبت چند عکس پشت سر هم نیاز دارم تا در ادامه بهترین عکس را از میان آن‌ها انتخاب کنم.

همان‌طور که می دانید، برای دست‌یابی به عکسی با عمق میدان زیاد در یک محیط سرپوشیده، به نور مصنوعی نیاز دارید. هم‌چنین، عکاس برای ثبت عکسی با نور تقریبا یک‌دست، باید نور را دور تا دور موضوع قرار می‌داد؛ از این رو، همان طور که در دیگرام نورپردازی مشخص شده، او از یازده فلاش به همراه چتر نقره‌ای بزرگ بهره برده است که بیشترین راندمان نوری را در اختیار داشته باشد.

یکی از چالش‌های موجود در این عکاسی، جلوگیری از برخورد این تعداد افراد، با دست‌یاران و تجهیزات عکاسی بود. از این رو تمامی فلاش‌ها درطبقه بالاتر قرار داده شده تا علاوه بر دست‌یابی به نوری یک‌دست‌تر، از تداخل موضوع با تجهیزات جلو‌گیری شود. هم‌چنین به منظور راحتی کار از فلاش‌های باتری‌دار استفاده شده است.

آخرین چالش، کنترل نور محیط و هماهنگ کردن آن با نور فلاش بود که در نهایت به تصویر زیر منجر شد:

فلاش استودیویی

دیاگرام نورپردازی
دیاگرام نورپردازی
نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.