Ricoh در نمایشگاه NAB 2017 از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی 4K رونمایی می‌کند

0 1,211

از لاس‌وگاس آمریکا خبر می‌رسد که Ricoh قصد دارد طی نمایشگاه NAB 2017 یک دوربین ۳۶۰ درجه‌ از سری Theta را رونمایی کند. این دوربین جدید دارای رزولوشن 4K خواهد بود و می‌تواند ویدیوها را به‌صورت زنده هم استریم کند. روز گذشته نیز کمپانی گوپرو از محصول گوپرو Fusion پرده‌برداری کرد که قابلیت رکورد ویدیوهای ۳۶۰ درجه با رزولوشن 5.2K را داراست.

دوربینی که در نمایشگاه NAB 2017 رونمایی می‌شود در مراحل پروتوتایپ قرار دارد و دارای ۴ میکروفن نیز هست تا بتواند صدا را به‌صورت فراگیر ضبط نماید.

در حال حاضر Ricoh محصولات جامعی را برای عکاسی و فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه عرضه می‌کند. سری دوربین‌های Theta در سال ۲۰۱۳ توسط این کمپانی معرفی شدند که امکان ثبت تصاویر کروی را به کاربر می‌دادند. ترکیب ابعاد کوچک با طراحی مناسب و کیفیت قابل‌قبول تصویر این دوربین‌ها را به محصولی محبوب تبدیل کردند. البته قبلاً Ricoh در مصاحبه‌ای با DPreview اعلام کرده بود که جای دادن قابلیت 4K در بدنه‌ای با ابعاد Theta مشکل خواهد بود. دلیل آن‌هم نیاز به پردازنده‌ی قدرتمندتر و مشکل دفع گرما بیان شده بود.

حالا باید منتظر ماند و دید Ricoh چگونه موفق شده است این مشکلات را حل کند. همچنین از قرار معلوم این دوربین در پایان سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.