افزودن پروفایل C-Log به 5D Mark IV برایتان ۹۹ دلار آب می‌خورد

0 2,159

در روزهای گذشته به احتمال ارائه آپدیت جدیدی از سوی کانن اشاره کردیم که پروفایل C-Log را به دوربین 5D Mark IV خواهد افزود. این خبر در روز گذشته تائید شد ولی نکته جالب توجه اینجاست که افزودن این قابلیت حدود ۱۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. کانن در متن بیانیه خود اشاره کرده است که انجام این به‌روزرسانی شامل هیچ تغییری در سخت‌افزار دوربین نخواهد شد و گویا این آپدیت تماماً نرم‌افزاری خواهد بود. با این وجود کانن تاکید کرده است که این آپدیت تنها در مراکز سرویس رسمی این کمپانی انجام می‌پذیرد. البته اولین مرکزی که این سرویس را ارائه می‌دهد مرکز سرویس کانن در آمریکا خواهد بود و از ماه جولای نیز این به‌روزرسان قابل انجام است.

علاوه بر این اگر از ماه جولای نسبت به خرید بدنه دوربین 5D Mark IV اقدام کنید آن‌گاه این پروفایل به طور پیش‌فرض بر روی دوربین‌تان نصب شده است که البته قیمت دوربین نیز افزایش خواهد یافت.

برای اطلاع بیشتر باید عنوان شود که افزوده شدن پروفایل C-Log به 5D Mark IV، توانایی‌های آن در فیلم‌برداری را به میزان قابل توجهی به دوربین سینمایی C700 کانن نزدیک می‌کند. برای مثال می‌توان ویدئوهای ۱۰ بیتی 4:2:2 را با این دوربین رکورد کرد و گفته می‌شود که نوع پروفایل نیز در هر دو دوربین یکسان خواهد بود.

متأسفانه اخباری که مبنی بر ارتقاء فیلم‌برداری در حالت 4K این دوربین درز کرده بود فعلاً به حقیقت نپیوسته است و از قرار معلوم حتی پس از انجام این آپدیت ۱۰۰ دلاری نیز، دوربین 5D Mark IV از سطح بیشتر سنسور برای فیلم‌برداری 4K استفاده نخواهد کرد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.