ما هم مثل شما

25 1,586

در روزهای اخیر، اشخاص محترم کم‌شماری با فروشگاه پیکسل تماس گرفته‌اند و بعد از شنیدن قیمت کالای مورد نظرشان، شروع به اعتراض کرده‌اند. آن‌ها می‌خواستند بدانند که چرا قیمت کالا «ساعت می‌زند»؟ چرا قیمت دوربینی دیروز X بوده و امروز X+ چند صد هزار تومان شده است؟

پیکسل مشتری‌گراست، پس ما سعی کردیم که این دوستان را درک کنیم و پاسخ انتقادهای آن‌ها را به نرمی بدهیم. زمانه، سخت است و گاهی آستانه تحمل آدم‌ها پایین می‌آید. اما خواهش می‌کنیم که توضیحات ما را نیز در فضای آرام و تفاهم‌برانگیز بشنوید:

۱. پیکسل روی معدن دوربین و تجهیزات بنا نشده است. شاید باورکردنی نباشد، اما در چند روز اخیر تقریبا کل موجودی ما از برخی کالاها (مثل دوربین‌های اس‌ال‌آر) پایان یافت. در این اوضاع حتی نرسیدیم موجودی انبارمان را تجدید کنیم. اگر هم می‌خواستیم چنین کاری انجام دهیم، طبعا با قیمت‌های جدید بود. آیا به نظر شما فضای کنونی بازار برای تجدید موجودی انبار مناسب است؟

۲. پیکسل بنگاه عمده‌فروشی نیست، پیکسل محتکر کالا نیست، پیکسل مفتخر است که با استفاده‌کننده نهایی سروکار دارد. تنش بازار همان‌قدری به ضرر شما است که به ضرر ما؛ زیرا فروش افت می‌کند، تهیه کالا دشوار می‌شود، و شرمندگی نزد مشتری برای ما می‌ماند.

۳. چند ماه پیش یادداشتی در وبلاگ نوشتیم با عنوان عکاسی و صرافی، در آن خدمت دوستان گوشزد کردیم که به نیاز خود توجه داشته باشند نه نوسان‌های بازار ارز. کسی که منتظر مانده قیمت ارز خارجی پایین بیاید و اکنون متاسفانه برعکس محاسبات او رخ داده است، باید در روش خرید خود بازاندیشی کند.

۴. تند صحبت‌کردن پشت تلفن نه قیمت کالا را پایین می‌آورد، نه گره‌ای از کار می‌گشاید، نه انصاف در حق همکاران زحمت‌کش واحد فروش پیکسل است که روزانه بیش از دوازده ساعت کار می‌کنند تا خدمات شایسته‌ای به مشتری‌ها بدهند.

۵. از این پس – تا شرایط به شکل فعلی است – در پای تلفن قیمتی نخواهیم داد. زیرا گاهی در فاصله دو تلفن قیمت افزایش می‌یابد! دوست نداریم بیشتر از این حرف‌مان دو تا شود. در صورت لزوم و نیاز دوستان می‌توانند برای استعلام قیمت‌ به محل فروشگاه در مجتمع پایتخت تشریف بیاورند.

۶. کسانی که گمان می‌کنند واردکنندگان سود خوبی از اوضاع فعلی می‌برند را به بخشی مطلب فوق‌‌الذکر ارجاع می‌دهیم:

اگر قیمت دلار در یک روز دویست تومان صعود کند، عرضه‌کنندگان عمده معمولا یا نمی‌فروشند یا قیمت‌های‌شان را بالا می‌برند. نمی‌شود به آن‌ها ایراد گرفت، زیرا اختلاف قیمت به جیب‌شان واریز نمی‌شود بلکه صرف جایگزین کردن کالا می‌شود.

ما شما را درک می‌کنیم؛ چون در فروشگاه فروشنده‌ایم اما در هزار جای دیگر خریدار هستیم. ما هم مثل شما دشواری شرایط موجود را حس می‌کنیم. ما هم مثل شما گاهی با کسری بودجه برای خرید اقلامی بسیار ضروری‌تر از دوربین مواجه می‌شویم. ما هم مثل شما در این کشور و در این شرایط زندگی می‌کنیم.

از این که درک می‌کنید، سپاسگزاریم.

25 نظرات
  1. امیر عبدل پناه می‌گوید

    بسیار نیکو نوشتید، امیدوارم با همین سعه صدر به کار خودتون ادامه بدهید.

  2. usha می‌گوید

    صداقتتان ستودنیست…باور کنید چوب نوسانات رو خوردم و برای یه فلاش که بنظرم باید قیمتش پایین میامد منتظر ماندم نه تنها قیمتش بالا و بالا و بالاتر رفت که هیچ…بلکه بسیار هم کمیاب شده…شده ارزوی دست نیافتنی..باید به فکر دسته دومش باشیم که اونهم تجربه ام گواهی خوبی نمیدهد….چکار کنیم خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. سروش نفیسی می‌گوید

    از این شفاف تر امکان نداشت …. بازهم شما و دوستان مشتری با هم یکی شدید …. ادغامی زیبا و ستودنی …. از این بگونه ای درد دل کردنتان راضیم ….. سربلند و پیروز باشید .

  4. پوريا می‌گوید

    من به عنوان یکی از مشتریان شما از این نوشته سپاسگذارم. فروشگاه شما را همواره به دلیل پیشرو بودن در ارائه تجهیزاتی که دیگر فروشندگان کمتر به ارزش آنها واقف هستند و برای عکاسانی چون من مهم هستند دوست داشته ام.
    با این وجود گلایه ای هم از فروشندگان عزیز دارم. اگرچه این گلایه من کلی است. در هنگام صعود نرخ ارز قیمت اجناس به شکل همزمان و روزانه صعود می کند و طبق توضحیات این نوشته شما هم می توان منطق پشت این روند را درک کرد. اما هر زمان که قیمت ارز شروع به کاهش می کند، اینبار فروشندگان با همان سرعتی که قیمت ها را مطابق ارز افزایش می دادند،‌ کاهش نمی دهند. اینجای کار کمی بی انصافی است.

    1. امید می‌گوید

      بنده کاملن با نظر ایشان موافقم چرا که خود برای خرید لنز کانن در روزی که دلار پس از افت قیمتی 100 تومانی به 1870 تومان رسیده بود مراجعت کردم اما پاسخ شنیدم که:ما لنز را در زمان گرانی دلار خریده ایم!
      آیا به نظر شما این انصاف است؟!

      1. Hadi می‌گوید

        در پیکسل چنین چیزی به شما گفتند؟

    2. علي جورابچي می‌گوید

      برادر من نکنین اینجوری! آقای رضاخان،‌حاج احسان! نکنین برادر من ! نکنین! چرا قیمت ارز رو می برین بالا شماها آخه؟؟؟؟ چرا اینقدر سود می برین از فروشتون؟ اصلا من که میدونم مسبب همه گرونی ها شمایید!!!! الان هم دارین از اوضاع نهایت سود رو می برین!!!!! یک سری از دوستان زورشون به جایی نمیرسه تو این اوضاع،‌دیوار شما هم که شکر خدا کوتاه در حد پرچین و حصار! ما هم دیدیم موقعیت مناسبه برای عقده گشایی . گفتم دق و دلی همه گرونی ها رو سر شماها در بیارم!

  5. hamed می‌گوید

    خدا قوت دوستان. پایان شب سیه سپید است

  6. امین می‌گوید

    سلام. ممنون از صداقتتون در دیدن همهء جوانب امر. کاش این وضعیت تموم بشه. واقعاً امید به ارتقاء ابزار دیگه نمیشه داشت.

  7. صابر می‌گوید

    سلام. راستش من هم مثل شما کاسبم و خوب درکتون میکنم، واقعا کنترل اوضاع اقتصادی کشور به سبب تحریم های فعلی تقریبا غیر ممکن شده؛ اگه تو کشور ما فروشنده ها خودشون رو به جای مشتری و مشتری ها خودشون را جای فروشنده ها میذاشتن همه مشکلات قابل تحمل میشد و کسی از کسی توقع اضافه نداشت، درک متقابلی که فروشگاه پیکسل و مشتریان محترمش دارن بهش دست پیدا می کنند.

  8. پیام می‌گوید

    کار بسیار خوبی کردید. امیدوارم دیگران هم همین طور شفاف سازی کنند.
    اما با مورد 6 موافق نیستم. چون وقتی جنسی ارزان خریده میشود ارزانتر فروخته می شود. جنس جایگزین که گرانتر خریداری شده گرانتر هم فروخته می شود.

    1. Hadi می‌گوید

      تامین بودجه برای خرید جنس‌ گران‌تر بعد باید از کجا فراهم شود؟
      البته اگر به وب‌سایت پیکسل مراجعه کنید، می‌بینید که ما در قیمت جنس‌های انباری تغییری نداده‌ایم.

  9. فرزاد می‌گوید

    آره خوب دلار که 5 قرون میره روش همتون تند جنساتون رو گرون میکنید اما وقتی 500 از دلار کم میشه سه قرن طول میکشه تا قیمتاتون بیاد پایین.
    بحران اقتصادی یه طرف بی انصافی فروشندگان یه طرف.

    1. حميد می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز وقتی فروشنده جنسی را بطور مثال با قیمت 1000 تومان میخرد و 1200 تومان میفروشد، هنگامی که کاهش قیمت پیدا میکند جنس مذکور،مثلا 500 تومان، آیا فروشنده باید تمامی اجناس را زیر قیمت بفروشد؟!!! اینجوری دیگر اسمش را کاسبی نمیگذارند!
      موفق باشید

      1. فرزاد می‌گوید

        تاکید شما بر روی “تمامی اجناس” است.
        چطور با تغییر دلار تمامی اجناس را میتواند گران تر بفروشد ؟؟ اما ارزان تر دادن آن عجیب است ؟؟

  10. پیام می‌گوید

    قبول بفرمایید بازار بیشترین لذت رو از این اوضاع به هم ریخته می بره.
    اینکه مشتری کم شده یه علتش همین بی انصابی بازاری هاست.
    البته کلی عرض می کنم منظور شما نیستید.

  11. حسین شیرزاد می‌گوید

    سلام
    سپاس بابت صداقتتان
    امیدوارم سالهای سال پاینده باشین

  12. آرمان گلستانه می‌گوید

    کاملا درست به نظرم اومد ،
    فقط تحت عنوان شوخی اگه به من تلفنی قیمت ندید من چجوری خرید کنم ؟ در جریان تمام خرید های من هستید که تلفن نقش اصلی ر بازی میکنه !
    مثل همیشه موفق باشید

  13. ناشناس می‌گوید

    با سلام و احترام
    سوالی که به ذهن من رسید این بود که، اگر فروشندگان جنسی را با دلار فعلی تهیه کنند و قیمت دلار 200 تومان پایین بیاید، آنوقت فروشندگان مبلغ فروش را پایین می آورند و یا آنوقت هم، مثل هم اکنون، مدعی ضرر می شوند!!؟؟

    1. Hadi می‌گوید

      پاسخ گویی به کسی که برای سوالش این قدر ارزش قائل نیست که پای آن نام و نشان بگذارد به نظر شما صحیح است یا خیر؟

      1. سهيل می‌گوید

        سلام بله پاسخ دادن به سوال بى نشان هم صحیح هست ! زیرا سلام و احترام در اول سوال آمده و این احترام جواب دارد… البته بنده طراح سوال نیستم و تنها جواب سوال شما را دادم… وضع بازار به نفع هیچکس نیست مگر کسى که احتکار کرده و حالا کیف میکند! موفق باشید برادر!

        1. Hadi می‌گوید

          ممنون. احترام و تحیت شایسته است، اما جایگزین آداب گفت‌وگو نیست.
          ما به صورت روزمره با شاخص‌ترین واردکنندگان دوربین در تماس هستیم اما می‌بینم که آن‌ها هم روزگار دشواری می‌گذرانند. کالای الکترونیک نوعا قابل احتکار نیست، مگر این‌که شخصی اطلاعات بسیار ویژه‌ای از منابع معتبر داشته باشد. چنین مواردی از بحث ما خارج هستند.

  14. شایان می‌گوید

    سلام

    شکی ندارم ک در مجتمع پایتخت بهترین قییمتهای تجهیزات عکاسی را میدهید!
    ولی یک موضوع:
    چرا جنسی ک تولیدش متوقف شده است! و شما آن را از قبل در مغازه داشته اید گران تر میکنید ؟
    و چرا در تمامی اجناس محاسبه یکسان نیست؟

    فلاش 550 دلاری حدود 1200000 تومان
    لنز 550 دلاری حدود 2200000 تومان

    با تشکر

    1. Hadi می‌گوید

      سلام
      لطفا موارد را مشخص‌تر بفرمایید. ممنون از حسن نظرتان.

  15. علی رضوانی می‌گوید

    خدا قوت، تو این بازار کار کردن واقعا سخته و همه درگیرند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.