SCARLET-W آخرین محصول RED

0 1,233

کمپانی RED که مدل RAVEN را در آخرین ماه تابستان امسال معرفی کرده بود، دوباره و در آخرین روزهای باقی‌مانده از سال 2015 یک دوربین دیگر معرفی کرد تا نشان دهد پس از گذشت دو سال از معرفی آخرین محصول و باوجود تسلط بر بخش بزرگی از بازار دوربین‌های سینمایی، همچنان در حال ساخت محصولات جدید و ارتقاء محصولات پیشین خود است. RED در هفته گذشته دوربین SCARLET-W را به‌عنوان آخرین محصول خود معرفی کرد. این مدل در حقیقت یک به‌روزرسانی برای مدل SCARLET DRAGON است که پایین‌تر از WEAPON DRAGON و بالاتر از RAVEN قرار می‌گیرد و قادر به تصویربرداری 5K با سرعت 60 فریم در ثانیه و 4K تا 150 فریم در ثانیه و به‌صورت RAW است. این دوربین به دو صورت پکیج همراه با ملزومات باقیمت 17000 دلار و یا فقط brain باقیمت 10000 دلار بفروش خواهد رسید.

سطح‌فعال سنسور DRAGON این دوربین 30 درصد بزرگ‌تر (10 درصد عریض‌تر) از سنسور RAVEN و قادر به ثبت تصاویر با ابعاد 5K است که کمی بزرگ‌تر از حداکثر ابعاد مدل 4.5K آن است. قیمت SCARLET-W هم 40 درصد بیشتر از RAVEN است. البته ارقام مربوط به حداکثر فریم قابل ثبت در هر ثانیه توسط این دو دوربین مشابه است، اما در ابعاد متفاوت تصویر. برخی دیگر از مشخصات دو دوربین، مثل قابلیت تعویض مانت، یکسان است ضمن اینکه SCARLET-W برتری‌هایی هم دارد، مثل دارا بودن فیلتر Lowpass اپتیکال تغییرپذیر که در ایزوهای بالاتر از تخریب تصویر جلوگیری می‌کند.

مدل Weapon که هم ازلحاظ قیمت و هم توانایی کمی بالاتر از Scarlet-W قرار می‌گیرد، قادر به ثبت تصاویر 6K با سرعت 100 فریم در ثانیه و 5K با سرعت 120 فریم در ثانیه است.

البته درنهایت باید گفت معرفی RED RAVEN یک خبر خوشحال‌کننده بود، چون حداقل قیمت محصولات RED را پایین آورد و کیفیت فوق‌العاده محصولات RED را در دست‌یافتنی‌تر کرد.

محصولات RED ازلحاظ توانایی و کیفیت، بالاتر از تقریباً تمام دوربین‌های سینمایی دیگر قرار می‌گیرند و SCARLET-W همان‌طور که از آن انتظار می‌رود یک دوربین قدرتمند است، اما با این اوصاف تفاوت چندانی با مدل‌های RED بالاتر، پایین‌تر و هم‌رده‌ی خود ندارد. این دوربین تغییر بزرگ و قابل‌توجهی محسوب نمی‌شود و گویا صرفاً برای نشان دادن پویایی کمپانی RED و پر کردن فاصله نه‌چندان زیاد بین دوربین‌های قدرتمند آن ساخته شده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.