سیگما لنزهای جدید ۲۴ میلی‌متر f/2 و ۹۰ میلی‌متری f/2.8 از سری Contemporary را معرفی کرد

کمپانی سیگما به تازگی دو لنز فیکس از سری با‌کیفیت I را معرفی کرده است.

0 1,268

کمپانی سیگما به تازگی دو لنز فیکس از سری با‌کیفیت I را معرفی کرده است. این محصولات شامل 24mm f/2 DG DN Contemporary و 90mm f/2.8 DG DN Contemporary می‌شوند و به طور انحصاری برای مانت‌های E شرکت سونی و L شرکت لایکا تولید شده‌اند. بدنه تمام‌ فلزی، حلقه کنترل دیافراگم و مقاومت در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی از دیگر ویژگی‌های بارز این لنزها هستند. هر دوی این محصولات در ماه جاری میلادی با قیمت ۶۳۹ دلار در دسترس عموم خواهند بود.

لنز سیگما مدل Sigma 24mm F2 DG DN
لنز سیگما مدل Sigma 24mm F2 DG DN

لنز سیگما مدل Sigma 24mm F2 DG DN با ۱۳ المان در ۱۱ گروه از دو عدسی اسفریکال، یک عدسی FLD با پراکندگی بسیار کم‌ نور و دو عدسی SLD (عدسی ویژه با پراکندگی کم نور) بهره می‌برد. این طراحی پیشرفته عدسی‌ها به کاهش خطاهای رنگی کمک می‌کنند. برای کاهش بروز پدیده‌های flare و ghosting نیز از یک پوشش چندلایه با نام Super Multi-Layer استفاده شده است. مجموعه عدسی‌های مرتبط با فوکوس نیز توسط یک استپ‌موتور بی‌صدا به حرکت در‌ می‌آیند.

حداقل فاصله لازم برای فوکوس با این لنز ۲۴ میلی‌متری تنها ۲۵ سانتی‌متر است و بیشینه بزرگنمایی ۰.۱۵ برابری ایجاد می‌کند. ابعاد این محصول در نسخه مانت L برابر با ۷۰×۷۲ میلی‌متر و در نسخه مانت E تنها ۷۰×۷۲ میلی‌متر است. وزن آن‌ها نیز به ترتیب برابر ۳۶۵ گرم در نسخه L-mount و ۳۶۰ گرم در نسخه E-mount است.

به همراه این لنز یک هود فلزی و دو عدد درپوش لنز از انواع گیره‌ای و مغناطیسی عرضه می‌شود. سایز دهانه فیلتر نیز ۶۲ میلی‌متری است.

لنز سیگما مدل Sigma 90mm F2.8 DG DN
لنز سیگما مدل Sigma 90mm F2.8 DG DN

لنز سیگما مدل Sigma 90mm F2.8 DG DN در مقابل کمی کوچکتر از نسخه ۲۴ میلی‌متری است و بیشینه گشودگی دیافراگم بسته‌تری دارد. در طراحی عدسی‌های این لنز از ۱۱ المان مختلف شامل یک عدسی اسفریکال و پنج عدسی SLD است. همانند لنز ۲۴ میلی‌متری، این لنز نیز از یک استپ‌موتور بی‌صدا برای فوکوس خودکار بهره می‌برد.

حداقل فاصله فوکوس با این لنز برابر ۰.۵ متر است و بیشینه بزرگنمایی ۰.۲ برابری ایجاد می‌کند. ابعاد و وزن این لنز با فاصله کانونی ثابت ۹۰ میلی‌متری در نسخه مانت L به ترتیب ۶۴×۶۰ میلی‌متر و ۲۹۵ گرم است. البته در نسخه مانت E با وزن یکسان، شاهد ابعاد ۶۴×۶۲ میلی‌متری هستیم. هر دوی این لنزها دارای سایز دهانه فیلتر ۵۵ میلی‌متری هستند.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، این لنزها در ماه سپتامبر سال جاری با قیمت ۶۳۹ دلار عرضه خواهند شد.

منبع: dpreview

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.