دو لنز جدید سینمایی از جانب سیگما معرفی شد

0 1,348

شب گذشته توجه همگان به مراسم کنفرانس اپل در سانفرانسیسکو و معرفی آیفون‌های جدید این کمپانی معطوف بود. اما در دیگر نقطه‌ دنیا شرکت سیگما از دو لنز سینمایی جدید پرده‌برداری کرد که می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه‌ای جدی برای فیلم‌برداران سینمایی تلقی نمود.

لنزهای عکاسی سری Art این کمپانی بدون شک یکی از بهترین لنزها در نوع خود بشمار می‌روند و از کیفیت ساخت و فناوری اپتیکی دقیق و سطح‌بالایی بهره می‌برند. به پشتوانه تجربه این کمپانی در توسعه و ساخت این لنزها، می‌توان انتظار داشت که لنزهای سینمایی جدید نیز کیفیت مشابه‌ای را از خود ارائه دهند؛ چراکه سابق بر این نیز شرکت سیگما اقدام به معرفی لنزهای سینمایی متعددی کرده بود، ولی هیچ یک نتوانستند به موفقیت قابل قبولی دست یابند. حال این شرکت در مراسم رونمایی از این دو لنز جدید بر متفاوت بودن آن‌ها نسبت به لنزهای سینمایی پیشین تاکید بسیاری داشته و به تمرکز این کمپانی در ساخت مرغوب‌ترین لنزها برای ضبط ویدئوهای رزولوشن بالا اشاره مستقیم داشت.

sigma_high_speed_prime_main_0

این دو لنز که یکی 35-18 میلی‌متر و دیگری 100-50 میلی‌متری است هر دو دارای حداکثر گشادگی دیافراگم T2.0 هستند. از این رو می‌توان کنترل کاملی بر روی عمق میدان داشت. لنز 35-18 میلی‌متر کمینه فاصله فوکوس 28 سانتی‌متر را ارائه می‌دهد و برای مانت‌های PL، EF و E تولید شده است. لنز 100-50 میلی‌متر نیز برای مانت‌های فوق عرضه می‌شود و حداقل فاصله فوکوس آن 95 سانتی‌متر اعلام شده است. طبق ادعای سیگما هر دو لنز برای فیلم‌برداری با رزولوشن 6K و حتی 8K مناسب هستند. همچنین می‌توان با این لنزها توسط دوربین‌های سینمایی RED ویدئوهایی با حداکثر رزولوشن 5K را رکورد کرد. جالب توجه است که لنزهای 35-18 و 100-50 میلی‌متر سیگما دربرابر نفوذ آب مقاوم بوده و مندرجات روی لنز به‌گونه‌ای است که می‌توان در محیط‌های تاریکی به سادگی آن‌ها را مشاهده کرده و به راحتی تنظیمات دلخواه را ایفا نمود. هر دو لنز از رینگ فوکوس با زاویه چرخش 180 درجه بهره می‌برند و امکان کنترل دستی دیافراگم نیز میسر است.

هنوز قیمت لنزهای جدید از جانب کمپانی سازنده اعلام نگردیده ولی تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.