شایعه عرضه لنز ۵۰-۱۸ میلی‌متر سیگما برای دوربین‌های APS-C سونی

0 1,073

به نظر می‌رسد لنز بعدی سیگما با نام Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary برای دوربین‌های کراپ سنسور (APS-C) سونی عرضه شود. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، این اولین لنز زوم APS-C سیگما با مانت E-Mount خواهد بود.

بررسی لنز سیگما مدل Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN Contemporary

لنز ۵۰-۱۸ میلی‌متر سیگما قابلیت تصویربرداری با فاصله کانونی معادل ۷۵-۲۷ میلی‌متر را خواهد داشت که این مسئله به دلیل ضریب ۱.۵ برابری حسگرهای APS-C نسبت به حسگرهای فول فریم است. این محصول برای دوربین‌هایی همچون سونی A6400 انتخابی ایده‌آل است و استفاده از آن برای عکاسی در سفر یا ثبت پرتره‌های چشمگیر مناسب است.

جزئیاتی که تا این لحظه در مورد این لنز به بیرون درز کرده، از سوی یکی از منابع قابل اعتماد با نام کاربری توییتر Nokishita است. گفته شده این لنز سیگما از ۱۳ المان در ۱۰ گروه تشکیل شده و حداقل فاصله فوکوس آن نیز ۱۲.۱ سانتی‌متری در حداقل زوم و ۳۰ سانتی‌متر در حداکثر میزان زوم است. این لنز کوچک و سبک تنها ۲۹۰ گرم وزن داشته و ابعاد آن نیز ۶۱.۶×۷۶.۵ میلی‌متر است.

 

اگر کیفیت ساخت و سرعت فوکوس خودکار این لنز نیز مشابه لنز سیگما مدل Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary باشد، پیش‌بینی می‌شود استقبال زیادی از این لنز APS-C جمع و جور بشود. زمانی که لنز ۷۰-۲۸ سیگما عرضه شد، کاربران سونی می‌توانستند با حدود ۱۰۰۰ دلار کمتر، یک لنز زوم استاندارد با بیشینه گشودگی دیافراگم f/2.8 تهیه کنند.

بر اساس ادعاهای Nokishita در توییتر، رقابت این لنز با Sony E 16-55 f/2.8G و Tamron 17-70mm f/28 Di III-A VC RXD خواهد بود. با وجود اینکه همچنان اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این لنز، قیمت یا تاریخ عرضه آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود برچسب قیمتی آن مشابه رقیب خود از شرکت تامرون باشد. این احتمال با با مقایسه قیمت وشباهت میان Sigma 28-70mm و Tamron 28-75mm Di III RXD بیشتر می‌شود.

کمپانی سیگما با عرضه سری Art و Contemporary از لنزهای خود، محبوبیت روزافزونی در میان عکاس‌ها پیدا کرده است. لنزهایی با کیفیت ساخت بالای عدسی و قیمتی اقتصادی‌تر از نمونه‌های تولید شده توسط برند خود دوربین دقیقا همان چیزی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند. حالا خبر عرضه یک لنز زوم متوسط دیگر برای دوربین‌های Sony APS-C، کاربران این دوربین‌ها را بیش از پیش هیجان‌زده کرده است.

منبع: digitalcameraworld

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.