سونی گوشی‌ رده‌بالای Xperia X Performance را معرفی کرد

0 1,168

بدون شک سونی با معرفی یک گوشی رده‌بالا از خانواده‌ X بمب خبری امروز MWC بود. تا پیش از این هیچ شایعه‌ای از گوشی مذکور به گوش نرسیده بود و سونی با معرفی این گوشی و دو برادر کوچک‌تر خود به معنای واقعی دنبال کنندگان این رویداد را شگفت‌زده کرد. با ما در معرفی این گوشی همراه باشید.

گوشی نام برده شده Xperia X Performance نام داشته و همان‌طور که از نامش بر می‌آید از خانواده جدید Xperia X سونی است. می‌توان به نوعی گوشی‌های این خانواده را نسخه فشن و اسپرت گوشی‌های Xperia Z قلمداد کرد. این شرکت ژاپنی برای قدرتمندترین عضو این خانواده یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن تصویر 1080p را در نظر گرفته که از تراکم پیکسلی 441ppi برخوردار است. بدنه ظریف و طراحی یکدست و یکپارچه این گوشی زیبایی خاصی به Xperia X Performance بخشیده است. در ساخت بدنه این گوشی از فلز تراش خورده با لبه‌های خمیده استفاده شده که علاوه بر دوام بالا آن را به محصولی چشم‌نواز بدل کرده است. سونی در این مورد می‌گوید که این گوشی از طراحی ارگونومی بسیار خوبی برخوردار بوده و به خوبی در دست قرار می‌گیرد.

اما بی‌راه نیست اگر بگوییم که این گوشی یک پرچم‌دار واقعی است چرا که مشخصات سخت‌افزاری آن مشابه بسیاری از پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر نظیر LG G5 و سامسونگ Galaxy S7 خواهد بود. سونی برای این گوشی از چیپ 64 بیتی Snapdragon 820 ساخت کوالکام بهره گرفته که توان خود را از طریق چهار پردازنده مرکزی با قدرت پردازشی 2150 مگاهرتز تامین می‌کند. همچنین همان پردازنده گرافیکی نام‌آشنای Adren0 530 مسئول انجام پردازش‌های گرافیکی در Xperia X Performance است. این اسمارت‌فون زیبا به سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز گردیده که کاملا کافی و مناسب به نظر می‌رسد. البته به لطف درگاه کارت حافظه تعبیه شده امکان استفاده از حافظه‌های MicroSD در این گوشی وجود دارد.

Xperia-X-Performance-Colours

دوربین Xperia X Performance مانند گوشی Xperia Z5 به حسگری 23 مگاپیکسلی مجهز شده که عمل فوکوس خودکار را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهد. این ویژگی به ویژه هنگام دنبال کردن سوژه‌های سریع و فوکوس بر روی آن‌ها از کاربرد قابل توجهی برخوردار است. باید اشاره شود که دوربین پشتی این گوشی دارای قابلیت بزرگنمایی 5x و حساسیت ISO 12800 است. ضمنا لنز در نظر گرفته شده برای آن نیز دارای بازشدگی دیافراگم F2.0 و فاصله کانونی معادل 24 میلی‌متر است. سونی برای دوربین سلفی Xperia X Performance از یک حسگر 13 مگاپیکسلی استفاده کرده که آن را به انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان سلفی تبدیل خواهد کرد.

در بخش باتری نیز شاهد بکارگیری از یک باتری 2700 میلی‌آمپر ساعتی هستیم که طبق ادعای سونی می‌تواند با استفاده معمولی تا دو روز کامل دوام بیاورد. علاوه بر آن Xperia X Performance دارای تنظیمات مدیریت هوشمند باتری نیز می‌باشد که می‌تواند تا دو برابر مدت زمان استفاده از گوشی را افزایش دهد. در پایان باید اشاره کنیم که این گوشی قرار است در ماه ژوئن و در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد راهی بازار شود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.