رونمایی سونی از گوشی جدید‌ Xperia X

0 1,191

کمتر کسی انتظار آن را داشت که سونی با دستانی پر به بارسلون بیاید اما گویا این شرکت نقشه‌های بزرگی برای غافلگیر کردن دنبال‌کنندگان MWC در سر می‌پرورانده است. این شرکت امروز از سه گوشی جدید از خانواده Xperia X رونمایی کرد که در مطلب گذشته به طور کامل از مدل Xperia X Performance صحبت کردیم. حال در این مطلب قصد داریم نگاهی به مدل دیگر یعنی Xperia X داشته باشیم.

اول از همه باید تاکید کنیم که سونی در هر سه گوشی جدید خود تمرکز اصلی را بر روی طراحی و دوربین قرار داده است. Xperia X از این خانواده در حقیقت یک گوشی بالارده بشمار می‌رود که به چیپ شش هسته‌ای Snapdragon 650 ساخت کوالکام مجهز شده است. این پردازنده 64 بیتی دارای شش پردازنده با معماری Cortex-A72 و Cortex-A53 با قدرت پردازشی 1800 مگاهرتز است. همچنین این کمپانی ژاپنی برای این گوشی از سه گیگابایت حافظه RAM بهره گرفته است. البته این گوشی در دو مدل تک سیم و دو سیم‌کارت عرضه شده که مدل تک سیم دارای 32 گیگابایت و مدل دو سیم کارت دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی از بدنه‌ای فلزی با وزن 153 گرم برخوردار بوده و از نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. البته سونی از فناوری‌های پردازش تصویر Triluminos و X-Reality برای نمایشگر این گوشی بهره گرفته که تجربه متفاوتی را برای کاربران Xperia X به همراه دارد.

sonyxperiax-2015-02-22-01

گوشی مدل Xperia X به همان حسگر 23 مگاپیکسلی مجهز شده که پیش از این شاهد استفاده از آن در گوشی Xperia Z5 بودیم. این حسگر از فوکوس خودکار هیبریدی بهره می‌برد که تجربه فوکوس خودکاری دقیق و بسیار سریع را ممکن خواهد کرد. این ویژگی به ویژه هنگام دنبال کردن سوژه‌های سریع و فوکوس بر روی آن‌ها از کاربرد قابل توجهی برخوردار است. باید اشاره شود که دوربین پشتی این گوشی دارای قابلیت بزرگنمایی 5x و حساسیت ISO 12800 است. همچنین لنز در نظر گرفته شده برای دوربین پشتی Xperia X دارای بازشدگی دیافراگم f2.0 و فاصله کانونی معادل 24 میلی‌متر است. علاوه بر این برای دوربین جلویی این گوشی یک حسگر 13 مگاپیکسلی به همراه یک لنز واید با فاصله کانونی معادل 22 میلی‌متر در نظر گرفته شده است. دوربین جلویی Xperia X دارای لرزشگیر بوده که لرزش‌های ناشی از تکان دست و دوربین را تا حد ممکن برطرف کرده و به خلق ویدئوهای بدون لرزش کمک شایانی می‌کند. در نهایت باید اشاره کنیم که برای این گوشی یک باتری با ظرفیت 2620 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که طبق ادعای سونی می‌تواند برای حدود دو روز کاربر را از شارژ کردن آن بی‌نیاز کند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.