تامرون از دو لنز زوم جدید برای مانت سونی رونمایی کرد

0 1,518

تامرون به تازگی از لنزهای Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD به عنوان یک لنز تله‌فوتو و یک لنز دیگر با نام تجاری

 Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2 به عنوان نسل دوم لنز زوم استاندارد خود برای مانت‌ E-mount سونی رونمایی کرد.

لنز تامرون مدل Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD

این محصول یک لنز زوم مسافرتی به حساب می‌آید و فاصله کانونی‌های واید تا تله‌فوتو را پوشش می‌دهد. البته ۳۵ میلی‌متر شاید چندان هم واید نباشد اما به طور کلی باید گفت بازه تغییر فاصله کانونی آن بسیار کارامد است. البته از آنجایی که این لنز برای دوربین‌های مجهز به حسگر کراپ سنسور (APS-C) طراحی شده، فاصله کانونی معادل آن برابر با ۲۲۵-۵۳ میلی‌متر خواهد بود.

لنز تامرون مدل Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2
لنز تامرون مدل Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD

این لنز از موتور فوکوس جدید VXD تامرون با عملکرد خطی بهره می‌برد که با سیستم‌های Fast Hybrid AF و Eye AF سونی سازگاری کامل دارد و عملیات فوکوس را با سرعت و دقت بالایی انجام می‌دهد.

حداقل فاصله مورد نیاز برای فوکوس با این لنز در زوم ۳۵ میلی‌متر برابر ۳۳ سانتی‌متر و در زوم حداکثر برابر ۸۵ سانتی‌متر است. در نتیجه بیشینه بزرگنمایی‌های ۱ به ۵.۷ و ۱ به ۵.۹ به ترتیب ایجاد خواهند شد.

لنز تامرون مدل Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD اولین لنز زوم مانت E سونی با بیشینه گشودگی دیافراگم f/2 است. یک درگاه کانکتور نیز امکان اتصال مستقیم لنز به کامپیوتر و شخصی‌سازی تنظیمات آن را فراهم می‌کند. برای این اتصال به یک کابل USB-A به USB-C نیاز است.

این لنز جدید ۸۹.۲ میلی‌متر قطر و ۱۵۸ میلی‌متر طول دارد. سایز دهانه فیلتر آن ۸۲ میلی‌متر است و وزن آن هم ۱.۱۷ کیلوگرم است.

لنز تامرون مدل Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2

نسل دوم این لنز زوم استاندارد به تازگی برای مانت E-mount سونی معرفی شده است. این محصول با یک موتور فوکوس خطی VXD از نو طراحی شده و دیگر خبری از استپ‌موتور RXD در آن نیست. در نتیجه عملکرد فوکوس خودکار سریع‌تر، دقیق‌تر و یکنواخت‌تر خواهد بود.

لنز تامرون مدل Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2
لنز تامرون مدل Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2

این تغییر به ظاهر کوچک نیازمند تغییرات اساسی در طراحی عدسی‌های لنز نسل دوم بود. در این طراحی جدید از ۱۷ المان در ۱۵ گروه مختلف استفاده شده که نسبت به ۱۵ المان و ۱۲ گروه نسل قبلی، پیچیده‌تر است. طول لنز همچنان ثابت باقی مانده اما قطر آن از ۷۳ میلی‌متر به ۷۶ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. اگرچه این موضوع سبب افزایش وزن آن نشده و لنز نسل دوم با ۵۴۰ گرم وزن، حتی ۱۰ گرم سبک‌تر هم هست. به علاوه، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی سیگما، شارپنس این لنز جدید در نواحی اطراف کادر بیشتر از نسل قبلی است.

هر دو لنز معرفی شده از تاریخ ۲۸ اکتبر در دسترس خواهند بود. قیمت در نظر گرفته شده برای لنز تامرون مدل Tamron 35-150mm f/2-2.8 Di III VXD حدود ۱۸۹۹ دلار و برای لنز تامرون مدل Tamron 28-75mm f/2.8 Di III VXD G2 نیز در حدود ۸۹۹ دلار است. به این ترتیب لنز نسل دوم ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسل پیشین خود خواهد بود.

 

 منبع : dpreview

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.