معرفی تبلت جدید ThinkPad X1 از شرکت Lenovo

0 1,199

امروز در CES 2016 لنوو یک تبلت 12 اینچی را با پردازشگر Core i7 اینتل معرفی کرد که چیزی بسیار بیشتر از یک تبلت است. لنوو این تبلت جدید را با این هدف طراحی کرده است که شما بتوانید یک کامپیوتر شخصی در ابعاد 12 اینچ داشته‌اشید. لنوو در طراحی جدید خود ترفندهایی را به کار برده است که باعث جذابیت این محصول شده است. یکی از ویژگی‌های بارز این محصول بکار گرفتن یکی از پردازنده‌های اینتل به نام Skylake Core M بوده که نسبت به انواع مشابه خود از سرعت پردازش بسیار بالاتری برخوردار است.
صفحه نمایش 12 اینچی با رزولوشنی معادل 2160×1440 و کیفیت Full HD، قالب و اندازه‌ی مناسب، از ویژگی‌های مهم این تبلت هستند. متفاوت بودن این تبلت به اینجا ختم نمی‌شود! از مهم‌ترین مزایایی که این تبلت را از انواع مشابه خود متمایز می‌کند یک ماژول باریک است که قابلیت اتصال به لبه‌ی پایینی تبلت را دارد. نصب این ماژول بر روی تبلت امکانات جدیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که یکی از این موارد”اسکنر” است. در وسط لبه‌ی پایینی ماژول یک صفحه‌ی مستطیلی باریک وجود دارد که در لایه‌ی داخلی سطح آن صفحه دوربین‌هایی کار گذاشته‌شده است که می‌توان اشیا را با آن اسکن کرد.

ThinkPad-X1-Carbon-Laptop-PC-Front-View-3-gallery-940x529
از دیگر ویژگی‌های این تبلت داشتن پورت‌های USB-C وUSB 3 و یک مینی‌پورت صفحه نمایش، کارت حافظه‌ی میکرو SD و جک هدفون و پایه‌ی تاشوی داخلی است. از طریق پورت‌ها و سوکت‌های مخصوصی که دارد امکانات جانبی دیگری، از جمله پد الکترونیکی و صفحه کلیدی را که مخصوص این تبلت ساخته ‌شده‌اند، به‌راحتی می‌توان به تبلت متصل کرد.
صفحه‌کلید مخصوصی که برای این تبلت ساخته‌شده است، با ضامن‌هایی که دارد به‌صورت خشابی به سادگی به تبلت وصل می‌شود. همچنین این صفحه‌کلید برای تایپ کردن در سه زاویه‌ی مختلف قابل تنظیم است. وزن تبلت و صفحه کلید با هم حدود یک کیلوگرم است که با این اندازه و وزن از نظر کارایی و کاربری می‌‌تواند به سادگی جایگزین لپ‌تاپ‌های امروزی بشود.
نوآوری دیگر در این محصول باتری این تبلت است که Lenovo توانسته بهره‌وری باتری آن را حدوداً به 5 ساعت افزایش دهد. این تبلت همانند یک لب تاپ تا 16 گیگابایت رم و تا 1 ترابایت حافظه‌ از نوع PCIe NVMe SSD را پشتیبانی می‌کند.

lenovo-laptop-thinkpad-x1-carbon-2-front-1

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جذاب این محصول ماژول پروژکتور است. این تبلت دارای یک پورت HDMI و یک پروژکتور در انتها و لبه‌ی پایینی خود بوده که اگر پایه را باز کنید و تبلت را برعکس روی یک سطح صاف قرار دهید کار یک پروژکتور را برای شما انجام خواهد داد و به راحتی می‌توانید در ارائه‌ها و جلسات خود از این امکان جدید در تبلت خود بهره‌مند شوید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.