انتقال بی‌سیم عکس‌های دوربین نیکون به کامپیوتر

7 9,362

برای مدتی است که مجهز شدن دوربین‌ها به Wi-Fi داخلی به یک استاندارد در میان سازنده‌های دوربین بدل شده است. این شرکت‌ها همگام با پیشرفت فناوری پیش‌ می‌روند و سعی می‌کنند تا کاربردی‌ترین فناوری‌های مرتبط با صنعت عکاسی و فیلمبرداری را در محصولات جدید خود جای دهند. البته دو شرکت مطرح نیکون و کانن کمی با تاخیر این فناوری‌ها را به محصولات خود اضافه می‌کنند. اما حتی این دو شرکت نیز در دوربین‌های اخیر خود امکان اتصال بی‌سیم دوربین به کامپیوتر را از طریق Wi-Fi فراهم نموده‌اند.

اگر از یک دوربین کانن مجهز به فناوری Wi-Fi داخلی استفاده می‌کنید خبر خوبی برایتان داریم. از این به بعد می‌توانید از طریق یک نرم‌افزار Open Source جدید به نام Airnef عکس‌های خود را از دوربین به رایانه‌های ویندوزی، لینوکسی و OS X انتقال دهید. این برنامه در واقع عکس‌ها و فیلم‌های روی حافظه دوربین نیکون را از طریق وای‌فای دانلود می‌کند. فقط کافیست تا Airnef را بر روی رایانه خود نصب کرده و وارد محیط نرم‌افزار شوید.

airnef_screenshots_animation

همانطور که در بالا اشاره شد، به دلیل اینکه این نرم‌افزار با زبان برنامه‌نویسی Python نوشته شده، بر روی بیشتر سیستم‌عامل‌های محبوب قابل نصب و استفاده است. به همین دلیل تقریبا تمام افراد شانس استفاده از برنامه Airnef را دارند. ضمنا علاوه بر نیکون، می‌توانید از قابلیت‌های این نرم‌افزار برای دوربین‌های کانن نیز استفاده کنید. یعنی از طریق Wi-Fi عکس‌ها و فیلم‌های دوربین کانن خود را به رایانه انتقال دهید.

هنگامی که Airnef را اجرا می‌کنید از شما سوال می‌کند که می‌خواهید چگونه فایل‌های روی حافظه دوربین را انتقال دهید. می‌توانید با زدن یک دکمه تمام فایل‌هایی که روی حافظه دوربین است را به روی کامپیوتر و پوشه پیش‌فرضی که خود برنامه می‌سازد انتقال دهید. اما اگر می‌خواهید فقط برخی از عکس‌ها یا فیلم‌های خود را کپی کنید یا قصد دارید آن‌ها را در پوشه مشخصی انتقال دهید می‌توانید به تنظیمات پیشرفته برنامه مراجعه کنید.

در ضمن می‌توانید از آدرس زیر این برنامه کاربردی را دانلود کرده و از امکانات آن استفاده کنید.

دانلود برنامه Airnef

7 نظرات
  1. سینا می‌گوید

    سلام
    خیلی عالیه
    اگر نرم افزار های پیشرفته تری هم مثل این وجود داره به مرور معرفی کنید
    ضمنا از اونجا که استفاده از wifi دوربین باطری زیادی مصرف میکنه ، چنانچه راهکار کابلی هم وجود داره در مودش مطلب بنویسید

  2. فرشاد صالحی می‌گوید

    سلام.
    سپاس بابت اینهمه اطلاعات خوب
    آیا دوربین نیکون D810 قابلیت اتصال بی سیم داره؟
    یک گزینه شبکه در تنظیماتش هست ولی خاموشه.

    1. سجاد آینه‌چی می‌گوید

      سلام
      این دوربین فقط در صورت نصب قطعه WT-5A این امکان رو داره!
      و یا در صورت نصب کارت حافظه دارای قابلیت وای فای . . .
      .
      اما به صورت پیش‌فرض و داخلی دارای این قابلیت نیست.

  3. Milad می‌گوید

    سلام ایا دوربین نیکون d7100هم این قابلیتو داره به گوشی با وای فای وصل شه ممنون

  4. جواد می‌گوید

    سلام من یک نیکون دی 5300 دارم به هیچ وجه نمیتونم با وای فا به کامپیوتر وصل بشم . به گوشی وصل میشه ولی به کامپیوتر نه. دلیلش چی هست؟ ایا به خاطر تحریم میتونه باشه؟

  5. حسن می‌گوید

    سلام آیا دوربین نیکون D90امکان ارسال عکس به کامپیوتر ویندوز 7 داره با نرمافزار یا بلوتوث داره
    اگر بخواهم با اتصال کابل اینکار انجام بدهم کابل حداقل 6 متری میشه یانه وروی کیفیت عکس اثرداره

    1. رضا گلکار می‌گوید

      سلام، وقتتون بخیر
      انتقال بی‌سیم امکانش به همراه دوربینتون مقدور نیست. اما به همراه سیم در صورت تهیه کابل باکیفیت دارای آداپتور، حتی تا ده متر هم می‌تونید انتقال تصویر انجام بدید. در غیر این صورت نمی‌تونید از کابل با طول زیاد استفاده کنید.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.