دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9

نام تجاری:
  • سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی FX-Format Stacked CMOS
  • فیلم‌برداری در حالت‌های 8K30p و 4K120p، 10-Bit Internal
  • سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز ۴۹۳ نقطه‌ای
  • منظره‌یاب بدون سیاه شدن تصویر در هر شات
  • گریپ افقی، دو درگاه CFexpress Type B
  • پردازشگر تصویر EXPEED 7
  • قابلیت عکاسی پی‌درپی تا ۲۰ فریم بر ثانیه در فرمت Raw و ۳۰ فریم بر ثانیه در فرمت JPEG
  • تشخیص و تعقیب سوژه با استفاده از هوش مصنوعی
  • نمایشگر لمیسی ۳.۲ اینچی با قابلیت چرخش و خم شدن در ۴ محور
  • وای-فای ۵ گیگاهرتزی، بلوتوث و GNSS
ادامه مطلبShow less
360,000,000 تومان
گارانتی
  • دوسال ضمانت ایده آل
تحویل 5 هفته پس از سفارش

آخرین به‌روزرسانی ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+10,800,000 تومان محصول)
مرجع:
23862
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

بررسی اجمالی دوربین Z9 نیکون

دوربین نیکون Z9 یک دوربین بسیار حرفه‌ای است که دارای سنسور جدید، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 8K است. این محصول اولین دوربین بدون آینه پرچمدار شرکت نیکون است و طراحی آن به قدری حرفه‌ای و باظرافت است که می‌توان گفت که مناسب کار در فیلم‌برداری و عکاسی در تمام سطوح است.

سنسور استکد و پردازشگر قدرتمند

سنسور ‌BSI CMOS ۴۵.۷ مگاپیکسلی استکد

در این دوربین یک سنسور CMOS FX-Format با وضوح ۴۵.۷ مگاپیکسل که از طراحی BSI بهره‌مند است وجود دارد. این سنسور استکد سرعت خوانش بسیار بالایی دارد که این امر موجب کاهش پدیده رولینگ شاتر می‌شود، همچنین طراحی BSI این سنسور موجب کاهش نویز و وضوح بالا در هنگام کار با ایزو بالا می‌شود. وضوح ۴۵.۷ مگاپیکسلی این سنسور امکان تصویر برداری با رزولوشن بسیار بالا در هنگام عکاسی از مناظر، پرتره و سایر سبک‌های عکاسی که نیازمند جزئیات بالا هستند، می‌شود. همچنین این سنسور امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 8K نیز فراهم کرده است. سنسورهای فول فریم با طراحی BSI به رندر جزئیات و رنگ‌هایی عالی مشهور هستند و این سنسور بازه تنظیم ایزو برابر با ۲۵۶۰۰-۶۴  دارد که در حالت گسترش یافته برابر با ۱۰۲۴۰۰-۳۲ است.

پردازشگر تصویر EXPEED 7

تکمیل‌کننده سنسور این دوربین، موتور پردازنده EXPEED 7 است که سرعت ۱۰ برابری نسبت به دوربین Z 7II برای این دوربین فراهم کرده است. این موتور پردازش عملکرد هماهنگی با سنسور استکد دارد و طوری طراحی شده است که سرعت بسیار بالایی را در فوکوس خودکار، عملکرد عالی در فیلم‌برداری و کنترل سریعی را فراهم کند. 

سرعت عکاسی پی‌درپی در این دوربین در فرمت Raw برابر با ۲۰ فریم بر ثانیه، در فرمت JPEG برابر با ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین با وضوح ۱۱ مگاپیکسلی برابر با ۱۲۰ فریم بر ثانیه است و در تمام این حالات، دوربین از فوکوس و نوردهی خودکار پشتیبانی می‌کند.

این دوربین قادر است تا ۱۰۰ تصویر در فرمت raw را در یک مرتبه از عکاسی پی‌درپی بافر کند. در نتیجه به مدت ۵۰ ثانیه می‌توان با این دوربین به طور پیوسته و پی‌درپی در فرمت raw عکاسی کرد.

حداکثر سرعت شاتر الکترونیک این دوربین برابر با  1/32,000 ثانیه است که موجب امکان استفاده از دیافراگم باز در شرایط نوری شدید می‌شود. 

طراحی کلی سنسور استکد به گونه‌ای است که موجب کاهش دیستورشن رولینگ شاتر در تصویربرداری از سوژه‌هایی که به سرعت حرکت می‌کنند، می‌شود.

محاسبات فوکوس خودکار این دوربین در سرعت بالای عکاسی ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

نوعی جدید از فرمت RAW در ذخیره سازی فایل در این دوربین وجود دارد که کیفیت تصویر آن برابر با raw غیر فشرده است ولی حجم اشغالی آن تقریبا ۳۰ درصد کمتر است که این موضوع موجب سرعت بالای خوانش و ذخیره سازی بر روی کارت حافظه می‌شود.

طراحی شاتر الکترونیک

با تکیه بر سرعت و سنسور استکد، دوربین نیکون Z9 شاتر مکانیکال را کنار گذاشته است و تنها از شاتر الکترونیک استفاده می‌کند. سرعت بالای این سنسور امکان ثبت با سرعت 1/32,000 را فراهم کرده است و سنسور استکد موجب کاهش دستورشن حرکتی و به تصویر درآمدن دقیق سوژه‌هایی مانند چوب بیس‌بال، توپ و چوب گلف و خودرو‌ها که سرعت حرکتی بالایی دارند، می‌شود. همچنین با اینکه در این دوربین شاتر مکانیکال وجود ندارد، همگام‌سازی فلاش با سرعت 1/200 ثانیه و قابلیت‌های سینک با سرعت بالا نیز در دسترس است.

با کنار گذاشتن شاتر مکانیکال، دوربین Z9 قادر است تا کاملا بدون صدا تصویربرداری کند و همچنین نگرانی از آسیب و پوشش شاتر مکانیکال نیز وجود نخواهد داشت. می‌توان برای آگاه کردن سوژه‌ها از اینکه عکس‌ انداخته شده است، برای شاتر صداگذاری کرد و همچنین ولوم این صدا را نیز می‌توان تنظیم کرد تا شدت صدای شاتر برای موقعیت‌های مختلف، مناسب باشد.

فوکوس خودکار سریع و هوشمند

سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز ۴۹۳ نقطه‌ای

فوکوس خودکار تشخیص فاز ۴۹۳ نقطه‌ای این دوربین تمام سطح سنسور را می‌پوشاند و عملکردی بسیار سریع و دقیق به همراه دارد. این سیستم از رابط پرسرعت دوربین‌های سری Z بهره‌مند است و همچنین سرعت خوانش بالای سنسور موجب شده است که این دوربین بتواند در سرعت بالای ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز، فوکوس خودکار را دخیل کند. سیستم فوکوس خودکار این دوربین همچنین در شرایط نوری ضعیف نیز کاربرد دارد و حالت مخصوصی به نام Starlight به این منظور در این دوربین تعبیه شده است. این حالت جبران نوردهی -8.5 در اختیار کاربر می‌گذارد که برای عکاسی نجومی، عکاسی در کنسرت‌ها و دیگر موقعیت‌هایی که نور ضعیف است، مناسب است.

تکنولوژی یادگیری عمیق

با به‌کارگیری از الگوریتم‌های جدید و تکنولوژی یادگیری عمیق، تشخیص سوژه‌ خودکار می‌تواند ۹ سوژه متفاوت را تمیز دهد که انسان، حیوان، هواپیما و دوچرخه شامل آن‌ها می‌شوند. هنگام کار در حالت Auto-Area AF این سوژه‌ها به صورت خودکار تشخیص داده می‌شوند و فوکوس بر روی آن‌ها تنظیم می‌شود و همچنین اگر در حال حرکت باشند، فوکوس بر روی آن‌ها باقی می‌ماند. فوکوس خودکار تشخیص چشم نیز برای دستیابی به دقت بیشتر بدون توجه به اینکه اندازه چشم‌ها در تصاویر چقدر است، در این دوربین تعبیه شده است.

دوربین Z9 همچنین دارای اولین سیستم ردیابی سه‌بعدی در دوربین‌های بدون آینه نیکون است. این حالت فوکوس پرطرفدار برگرفته از دوربین‌های DSLR نیکون است که امکان تشخیص و ثابت ماندن فوکوس بر روی سوژه را در این دوربین فراهم کرده است. علاوه بر این سه محدوده دینامیکی فوکوس خودکار با رنج اندازه مختلف برای فوکوس وجود دارد که موجب تناسب فوکوس خودکار با دامنه‌ وسیع‌تری از سوژه‌های متحرک می‌شود.

فیلم‌برداری در رزولوشن‌های 8K و 4K

علاوه‌بر قابلیت‌های عکس‌برداری حرفه‌ای، دوربین Z9 قادر است در رزولوشن‌ها و فریم‌ ریت‌های مختلف تا 8K فیلم‌برداری کند. با خوانش از تمام پیکسل این دوربین می‌تواند در حالت UHD 8K 30p به صورت مداوم و تا مدت زمان ۲ ساعت و ۵ دقیقه فیلم‌برداری کند.

فیلم‌برداری فول‌فریم با رزولوشن 4K نیز در استفاده از این دوربین امکان‌پذیر است و می‌توان تا سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای ویدیوهای اسلوموشن در این حالت فیلم‌برداری کرد. همچنین استفاده از ناحیه 8K بر روی سنسور و اورسمپل UHD 4K نیز تا ۳۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است که با این‌ کار می‌توان وضوح شفافیت و جزئیات را افزایش داد. همچنین می‌توان تصاویری با رزولوشن بالا از ویدیوهای ضبط شده در رزولوشن‌های 8K و 4K در رزولوشن‌های ۳۳ مگاپیکسل و ۱۱ مگاپیکسل ثبت کرد.

فیلم‌برداری ۱۰ بیتی ProRes و  H.265

فیلم‌برداری با رنگ ۱۰ بیتی و سمپلینگ 4:2:2 نیز در حالت ProRes 422 HQ و H.265 و همچنین حالت رنگی 4:2:0 نیز بسته به جریان کارهای مختلف امکان‌ پذیر است. برای طیف رنگ گسترده‌تر نیز حالت 10-bit N-Log و Flat Color نیز در دسترس است. علاوه بر این‌ها HLG (Hybrid Log Gamma) برای تولید محتوای HDR به صورت مستقیم از دوربین نیز در دسترس است.

طراحی حرفه‌ای بدنه

منظره‌یاب بدون تاخیر

منظره‌یاب پیشرفته این دوربین از پنل OLED ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای بهره‌مند است و روشنایی آن نیز تا ۳۰۰۰ نیت قابل تنظیم است.  همچنین این منظره‌یاب در هنگام عکس‌برداری پی‌درپی نیز به هیچ‌وجه تاریک نمی‌شود.

نمایشگر با قابلیت تنظیم زاویه در ۴ محور

دوربین Z9 نیکون، اولین دوربین این شرکت است که دارای نمایشگر ۴ محوره ۳و۲ اینچی ۲.۱ میلیون نقطه‌ای لمسی است که می‌توان آن را در زاویه‌های مختلف تنظیم کرد و در هنگام استفاده از دوربین به صورت افقی و عمودی نیز می‌توان آن را در حالت‌ مناسب تنظیم کرد. 

ساختار بادوام

دو درگاه کارت‌ حافظه CFexpress Type B ذخیره سازی سریع فایل‌های سنگین را ممکن می‌کند. از آنجایی که این دوربین از حسگری با سرعت بالای تبدیل اطلاعات نوری به سیگنال‌های دیجیتالی استفاده می‌کند، به کارت حافظه‌ای با سرعت بالای خواندن و نوشتن برای عکاسی پیایپی یا فیلمبرداری با وضوح بالا نیاز دارد. البته هر دو درگاه از کارت‌های XQD پشتیبانی می‌کنند.

طراحی این دوربین ارگونومکیک است و تعویض حالت در دست گرفتن به صورت افقی و عمودی به سرعت انجام پذیر است.

مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ گرد و غبار همانند دوربین D6 است که از شاسی آلیاژ منیزیم ساخته شده اما ۲۰ درصد کوچکتر از نمونه DSLR است.

این دوربین به همراه EN-EL18d عرضه می‌شود که با هربار شارژ کامل تا ۷۰۰ شات را پشتیبانی می‌کند. البته این دوربین با تمامی انواع EN-EL18 سازگار است. 

قابلیت لرزشگیر داخل دوربین که از نوع سنسور شیفت است می‌تواند توسط فناوری Synchro VR با لرزشگیر لنز هماهنگ شود و تا ۶ استاپ لرزش‌ها را خنثی کند.

قفل لرزشگیر حسگر سبب پیشگیری از آسیب‌های ناشی از جابجایی دوربین در سفر می‌شود.

محافظ حسگر شامل یک پرده محافظ مقاوم است که از نشستن گرد و غبار بر روی حسگر در زمان تعویض لنز جلوگیری می‌کند.

بیشتر دکمه‌های نیکون Z9 دارای نور پس‌زمینه هستند تا استفاده از آن‌ها در شرایط تاریک و کم نور آسان و بی دردسر باشد.

قابلیت ضبط Voice Memo برای یادداشت‌های صوتی کوتاه در زمان فیلمبرداری.

اتصالات گسترده

درگاه HDMI سایز کامل برای خروجی تصویر به رکوردر اکسترنال یا مانیتور

درگاه USB 3.2 نسل ۲ با پشتیبانی از Tether، انتقال اطلاعات و شارژ کردن باتری درون دوربین

درگاه اترنت برای اتصال کابل شبکه و جابجایی فایل‌ها از طریق FTP

درگاه ۱۰ پین برای اتصال طیف وسیعی از لوازم جانبی و ریموت‌کنترل‌ها

درگاه PC Sync برای همگام سازی با فلاش

بلوتوث و وای فای برای انتقال بیسیم اطلاعات و کنترل دوربین از راه دور. سازگار با اپلیکیشن NX Mobile Air برای مدیریت فایل‌ها.

ثبت اطلاعات جغرافیایی بر روی فایل‌های ضبط شده از طریق GNSS.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
23862

مشخصات

برند
Nikon
نوع بدنه
بدون آینه
‌حداکثر تفکیک‌پذیری
۸۲۵۶ x ۵۵۰۴
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل)
۴۶
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل)
۵۲
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض)
۱۶:۹
۳:۲
۱:۱
نوع حسگر
Stacked CMOS
اندازه حسگر
فول‌فریم
حساسیت
۶۴-۲۵۶۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل)
۳۲
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر)
۱۰۲۴۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ
۹
تعادل رنگ سفارشی
دارد (۶)
لرزش‌گیر
دارد
نوع لرزش‌گیر
سنسور شیفت
فوکوس خودکار
دارد
ویژگی‌های فوکوس خودکار
Phase Detect تشخیص فاز | Multi Area چندگانه | Center مرکزی | Selective single-point تک نقطه انتخابی | Tracking دنبال کننده | Single تکی | Continuous مداوم | Touch لمسی | Face Detection تشخیص چهره | Live View نمایش زنده
تنظیم دستی فوکوس
دارد
تعداد نقاط فوکوس
493
نوع اتصال لنز
Nikon Z
اندازه صفحه نمایش (اینچ)
۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
دارد
صفحه‌نمایش قابل چرخش
دارد
تعداد نقاط صفحه‌نمایش
۲۰۸۸۹۶۰
منظره‌یاب چشمی
دارد
نوع منظره‌یاب
Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب
۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب
۰٫۸ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب
۳۶۸۶۴۰۰
پخش زنده
دارد
حداقل سرعت شاتر (ثانیه)
۹۰۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه)
۱/۳۲۰۰۰
تقدم شاتر
دارد
تقدم دیافراگم
دارد
نوردهی دستی
دارد
فلاش داخلی
ندارد
قابلیت اتصال فلاش خارجی
دارد
سلف-تایمر
دارد
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه)
۳۰
حالات نورسنجی
Multi | چندگانه
Center-weighted | متنوع
Highlight-weighted | نقاط روشن
Spot | نقطه‌ای
جبران نوردهی
±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV ‏، 1/2EV)
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری
8K
میکروفون
دارد
نوع میکروفون
استریو
بلندگو
دارد
نوع بلندگو
مونو
استاندارد سرعت USB
USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
دارد
ارتباط بی‌سیم
دارد
توضیحات ارتباط بی‌سیم
2.4 | 5Ghz
ورودی میکروفون
دارد
خروجی هدفون
دارد
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل
دارد
باتری
باتری‌پک
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA)
۷۴۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
وزن با احتساب باتری (گرم)
۱۳۴۰
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول)
۱۴۹x۱۵۰x۹۱
حسگر چرخشی
دارد
GPS داخلی
دارد
نظر(2)
رتبه‌بندی کلی
5
2 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
با سلام
این دوربین (nikon z9) چه زمانی موجود می باشد؟ آیا تا دو هفته دیگر موجود میشود؟

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

نوع بدنه

نوع بدنه بدون آینه

مشخصات حسگر

‌حداکثر تفکیک‌پذیری ۸۲۵۶ x ۵۵۰۴
تعداد پیکسل موثر (مگاپیکسل) ۴۶
تعداد کل پیکسل (مگاپیکسل) ۵۲
نسبت تصویر (ارتفاع:عرض) ۱۶:۹</br>۳:۲</br> ۱:۱
نوع حسگر Stacked CMOS
اندازه حسگر فول‌فریم

مشخصات تصویر

حساسیت ۶۴-۲۵۶۰۰
حساسیت ارتقاء یافته (حداقل) ۳۲
حساسیت ارتقاء یافته (حداکثر) ۱۰۲۴۰۰
تعداد حالات تعادل رنگ ۹
تعادل رنگ سفارشی دارد (۶)
لرزش‌گیر
نوع لرزش‌گیر سنسور شیفت

اپتیک و فوکوس

فوکوس خودکار
ویژگی‌های فوکوس خودکار Phase Detect تشخیص فاز | Multi Area چندگانه | Center مرکزی | Selective single-point تک نقطه انتخابی | Tracking دنبال کننده | Single تکی | Continuous مداوم | Touch لمسی | Face Detection تشخیص چهره | Live View نمایش زنده
تنظیم دستی فوکوس
تعداد نقاط فوکوس 493
نوع اتصال لنز Nikon Z

صفحه‌نمایش/منظره‌یاب

اندازه صفحه نمایش (اینچ) ۳٫۲
صفحه‌نمایش لمسی
صفحه‌نمایش قابل چرخش
تعداد نقاط صفحه‌نمایش ۲۰۸۸۹۶۰
منظره‌یاب چشمی
نوع منظره‌یاب Electronic
میزان پوشش منظره‌یاب ۱
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب ۰٫۸ برابر
تعداد نقاط منظره‌یاب ۳۶۸۶۴۰۰
پخش زنده

مشخصات مرتبط با عکاسی

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) ۹۰۰
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) ۱/۳۲۰۰۰
تقدم شاتر
تقدم دیافراگم
نوردهی دستی
فلاش داخلی
قابلیت اتصال فلاش خارجی
سلف-تایمر
عکاسی پی‌در‌پی (فریم بر ثانیه) ۳۰
حالات نورسنجی Multi | چندگانه</br> Center-weighted | متنوع</br> Highlight-weighted | نقاط روشن</br> Spot | نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV ‏، 1/2EV)

مشخصات مرتبط با فیلم‌برداری

حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 8K
میکروفون
نوع میکروفون استریو
بلندگو
نوع بلندگو مونو

اتصال

استاندارد سرعت USB USB 3.2 Gen 1 | تا ۵ گیگابیت بر ثانیه
HDMI
ارتباط بی‌سیم
توضیحات ارتباط بی‌سیم 2.4 | 5Ghz
ورودی میکروفون
خروجی هدفون
قابلیت اتصال ریموت‌کنترل

مشخصات فیزیکی

باتری باتری‌پک
عمر باتری (بر اساس استاندارد CIPA) ۷۴۰
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
وزن با احتساب باتری (گرم) ۱۳۴۰
ابعاد بر حسب میلی‌متر (ارتفاع×عرض×طول) ۱۴۹x۱۵۰x۹۱

سایر ویژگی‌ها

برند Nikon
حسگر چرخشی
GPS داخلی

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم