دوربین بدون آینه Nikon مدل Z6 همراه لنز Z 24-70mm و آداپتور FTZ

نام تجاری:
  • سنسور فول فریم FX فرمت BSI با رزولوشن ۲۴.۵ مگاپیکسل
  • پردازنده EXPEED 6
  • فیلم‌برداری UHD 4K30p با عمق ۱۰ بیت و خروجی HDMI
  • سیستم فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه فوکوس تشخیص فازی
  • لرزشگیر داخلی پنج محوره
  • منظره‌یاب الکترونیکی Nikkor Optic با رزولوشن  ۳.۶ میلیون نقطه
  • نمایشگر لمسی LCD لمسی ۳.۲ اینچی با رزولوشن  ۲.۱ میلیون نقطه
  • عکس‌برداری پی در‌پی تا ۱۲ فریم بر ثانیه
  • قابلیت تنظیم ایزو از ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰
  •  مبدل مانت FTZ 
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • سه سال ضمانت شرکت ایده‌آل
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+0 تومان محصول)
مرجع:
19531
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
محصولات مرتبط
توضیحات

دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به همراه لنز 24-70mm و مبدل FTZ قدم جدید نیکون در دنیای عکاسی است. دهانه لنز Z-Mount با قطر بزرگ و فلنج 16 میلی متری نیکون را برای ساخت دوربین های کوچک با لنز های پیشرفته، جسور تر کرده است. دوربین Nikon Z6 نیز به یک حسگر قدرتمند 24.5 مگاپیکسلی FX-Format از نوع BSI CMOS و پردازشگر تصویر سریع EXPEED 6 مجهز شده است تا تصاویری با کیفیت باورنکردنی و سرعت و حساسیت بالا (بازه ISO 100-51200) ثبت کند.

بر روی حسگر دوربین بدون آیینه نیکون Z6، سیستم پیشرفته 273 نقطه ای تشخیص فاز برای فوکوس خودکار به چشم می خورد که 90% سطح تصویر را پوشش می دهد. حسگر این دوربین به فناوری لرزشگیر 5 محوره مجهز است تا تصاویر و ویدئوهایی بدون لرزش حتی با لنز های معمولی ثبت شوند. این محصول قابلیت فیلمبرداری UHD 4K تا 30 فریم بر ثانیه را دارد و می تواند با استفاده از پروفایل های گامای N-Log در کنار خروجی 10 بیت HDMI، ویدئوهایی با کیفیت سینمایی ثبت کند.

دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به همراه لنز 24-70mm و مبدل FTZ همانند بسیاری دیگر از دوربین های بدون آیینه، ابعاد کوچکتری نسبت به رقبای DSLR خود دارد. اما در کنار طراحی باریک و وزن سبک، این محصول همچنان در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم است و ارگونومی مناسبی به هنگام استفاده دارد. منظره یاب الکترونیکی Nikon Z6 وضوح 3.6 میلیون نقطه ای دارد و هنگام استفاده با لنز های NIKKOR، بزرگنمایی 0.8x ایجاد می کند. برای محافظت بیشتر، این منظره یاب به پوششی از جنس عنصر فلوئور نیز مجهز شده است. در قسمت پشتی دوربین نیز یک صفحه نمایش لمسی از نوع LCD با قابلیت چرخش و وضوح 2.1 میلیون نقطه ای به چشم می خورد که اندازه ای 3.2 اینچی دارد. در قسمت بالای دوربین نیز یک صفحه نمایش dot-matrix OLED برای نمایش سریع اطلاعات اساسی دوربین دیده می شود. لازم به ذکر است که این محصول به وای فای و بلوتوث نیز مجهز است.

سیستم Nikon Z

با معرفی دهانه لنز Z Mount که مختص سیستم دوربین های فول فریم بدون آیینه است،  نیکون کیفیت خارق العاده تصاویر و لنزها را در ابعادی کوچک تضمین می کند. در مورد خود مانت Z mount اشاره به همین نکته کافیست که قطر داخلی آن 17% بزرگتر از قطر داخلی مانت F نیکون است. در نتیجه استفاده از لنزهای پیشرفته تر با طراحی عدسی پیچیده مانند نمونه هایی با گشودگی دیافراگم f/0.95 ممکن می شود. برای کوچکتر کردن ابعاد دوربین و لنزها نیز، فلنج این مانت 65% کوتاه تر از قبل شده تا در نهایت دوربین هایی با قطر بسیار کم طراحی و تولید شوند. ابعاد بزرگتر مانت امکان برقرار اتصالات بیشتر و سریعتری را با لنز ممکن می کند تا در نهایت عملکرد کلی سیستم نیز بهبود یابد.

حسگر 24.5MP FX-Format BSI CMOS و پردازشگر تصویر EXPEED 6

دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به همراه لنز 24-70mm و مبدل FTZ به یک حسگر 24.5 مگاپیکسلی BSI CMOS مجهز شده که عملکرد فوق العاده ای در شرایط کم نور دارد و به لطف سرعت بالای دیجیتالی کردن اطلاعات حسگر، امکان عکاسی پیاپی، فیلمبرداری و ضبط ویدئو های تایم لپس با کیفیت بالا ممکن است. طراحی این حسگر از نوع back-illuminated است و به همین دلیل حساسیت بالا و نویز کمی در مقادیر بالای ISO ایجاد می کند. بازه حساسیت این دوربین معادل ISO 100-51200 است. عملکرد سریع و دقیق این حسگر به لطف قرارگیری آن در کنار یک پردازشگر تصویر EXPEED 6 است که عکاسی پیاپی با فرمت raw را تا 12 فریم بر ثانیه ممکن می کند.

فیلمبرداری 4K UHD

دوربین بدون آیینه Nikon Z6 با این ترکیب فوق العاده حسگر و پردازشگر قابلیت های فراتر از عکاسی دارد. فیلمبرداری با وضوح UHD 4K (3840×2160) با انواع لنز های فول فریم یا کراپ DX با نرخ فریم 30، 25 و 24 فریم بر ثانیه ممکن است. وضوح Full HD 1080p نیز تا 120 فریم بر ثانیه در دسترس است که برای ضبط ویدئوی اسلومونش مناسب است. ذخیره سازی فایل ها نیز به طور مستقیم بر روی کارت حافظه انجام می شود. البته با استفاده از رکوردر و خروجی HDMI این دوربین می توان فایل های غیر فشرده را بر ضبط و ذخیره سازی کرد.

قابلیت های پیشرفته ای در زمینه فیلمبرداری به دوربین نیکون Z6 اضافه شده است. این ویژگی ها شامل گاما N-Log برای ضبط فیلم خام با رنج  دینامیکی بزرگ است. خروجی HDMI از نوع 10-Bit و منظره یاب الکترونیکی با کیفیت از دیگر ویژگی های افزوده شده به این دوربین هستند. برای فوکوس دستی می توان از قابلیت Focus Peakingاستفاده کرد. گزینه Zebra Stripes نیز برای شناسایی نواحی تحت تأثیر با نوردهی بیش از حد در کادر تصویر به کار می رود. ضبط صدا به طور پیشفرض توسط میکروفون های استریو داخلی انجام می شود، اگرچه اتصال میکروفون خارجی از طریق جک 3.5 میلی متری نیز ممکن است تا کنترل بهتری بر روی ضبط با کیفیت صدا وجود داشته باشد. مانیتورینگ صدا نیز توسط جک هدفون ممکن است.

ویژگی های دیگر این محصول در زمینه فیلمبرداری شامل بروزرسانی برای خروجی ویدئو با کیفیت ProRes RAW است که با اتصال دوربین به رکوردر های سازگار شرکت Atomos ممکن است. با این بروزرسانی اصلاح رنگ در بازه وسیع تری قابل انجام است و خروجی 12-bit RAW از طریق HDMI ممکن می شود. البته برای این بروزرسانی باید به نمایندگی های معتبر نیکون مراجعه شود.

فوکوس خودکار با 273 نقطه تشخیص فاز

آرایه ای از 273 نقطه تشخیص فاز، 90% از سطح حسگر دوربین بدون آیینه نیکون Z6 را پوشانده است. در نتیجه فرایند فوکوس در هنگام عکاسی و فیلمبرداری با سرعت و دقت بالایی انجام می شود. ردیابی سوژه نیز تقریبا تا نزدیکی لبه های تصویر انجام می شود. در بخش فیلمبرداری، فوکوس خودکار هیبریدی نیز در دسترس است که به طور خودکار بین حالت تشخیص فاز و تشخیص کنتراست  تغییر وضعیت می دهد تا در نهایت فوکوس یکنواختی حاصل شود. در ضمن لنزهای جدید NIKKOR Z عملکردی کاملا بی صدا ارائه می دهند.

طراحی بدنه

دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به همراه لنز 24-70mm و مبدل FTZ به یک لرزشگیر حسگر 5 محوره مجهز است که قابلیت خنثی سازی لرزش های دوربین را تا 6 استاپ دارد. عملکرد این سیستم ارتباطی با نوع لنز ندارد، اگرچه با استفاده از مبدل FTZ و لنز های سازگار، لرزشگیر 3 محوره لنز نیز به کمک آن می آید.

صفحه نمایش بزرگ لمسی 3.2 اینچی با وضوح 2.1 میلیون نقطه تصاویری روشن، شفاف و با کیفیت ارائه می دهند که برای عکاسی در حالت Live view یا مشاهده تصاویر ثبت شده بسیار مناسب است. طراحی قابل چرخش این نمایشگر امکان عکاسی از زوایای پایین و بالا را فراهم می کند. قابلیت لمسی آن نیز استفاد از دوربین و تنظیمات آن را ساده تر کرده است.

منظره یاب الکترونیکی 3.6 میلیون نقطه ای تصاویر بسیار با کیفیتی ایجاد می کند. بزرگنمایی این منظره یاب در صورت استفاده با لنزهای NIKKOR برابر 0.8x خواهد بود. پوشش فلوئور بر روی عدسی چشمی منظره یاب نیز تمیز کردن آن را آسان می کند.

در قسمت بالایی دوربین Nikon Z6 یک نمایشگر dot-matrix OLED قرار گرفته که مصرف انرژی کمی دارد و اطلاعات اساسی دوربین را به سرعت در اختیار کاربر قرار می دهد.

برای این دوربین یک شیار کارت حافظه CFexpress Type B/XQD در نظر گرفته شده تا ذخیره سازی تصاویر و با سرعت بالا انجام شود.

شاسی این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده که در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی و نفوذ گرد و غبار مقاوم است.

ارگونومی دستگیره و طراحی کلی بدنه دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به گونه ای است که برای استفاده های طولانی مدت مناسب است و از دست سر نمیخورد. جوی استیک تعبیه شده نیز برای انجام تنظیمات یا انتخاب نقطه فوکوس مناسب است.

قابلیت اتصال بیسیم SnapBridge امکان کنترل دوربین از راه دور را فراهم می کند. بلوتوث و وای فای نیز برای مشاهده تصویر دوربین و عکاسی از راه دور مناسب است. انتقال فایل ها با کیفیت پایین نیز از طریق این روش ها ممکن است.

باتری قابل شارژ لیتیوم یون EN-EL15b توانایی تأمین انرژی مورد نیاز برای تقریبا 310 شات را به ازای هر بار شارژ کامل دارد. البته این دوربین با باتری های EN-EL15 و EN-EL15a نیز سازگار است اما امکان شارژ آن ها در داخل دوربین وجود ندارد.

لنز NIKKOR Z 24-70mm f/4 S

لنز نیکون NIKKOR Z 24-70mm f/4 S یک لنز زوم استاندارد است که میدان دیدهای عریض تا پرتره را به خوبی پوشش می دهد. بیشینه گشودگی دیافراگم این لنز در تمام بازه زوم برابر f/4 است. طراحی عدسی های این لنز شامل یک عدسی اسفریکال و یک عدسی خاص اسفریکال با پراکندگی بسیار کم نور است که هر دو به کاهش طیف وسیعی از خطاها و اعوجاج کمک می کنند تا در نهایت تصاویری شارپ و با دقت بالای رنگ حاصل شود. همچنین از یک پوشش Nano Crystal نیز برای کنترل پدیده های flare و ghosting در شرایط پرنور بر روی عدسی های این لنز به کار رفته است. عملکرد استپ موتور فوکوس خودکار نیز کاملا یکنواخت و بی صداست که برای کاربری های عکاسی و فیلمبرداری گزینه ای مناسب است. 

مبدل مانت Nikon FTZ

با استفاده از مبدل مانت Nikon FTZ تقریبا استفاده از تمامی لنز های مانت F-Mount نیکون با دوربین های بدون آیینه سری Z ممکن می شود. در کنار سازگاری با تقریبا 360 لنز مختلف با مانت F-mount، این مبدل برای استفاده با بیش از 90 لنز E و G-Type نیز مناسب است و قابلیت های فوکوس و تنظیم دیافراگم خودکار برای آن ها فعال است تا استفاده از لنز های SLR بر روی دوربین های بدون آیینه دیگر دور از ذهن نباشد. این مبدل قابلیت تنظیم کامل دیافراگم را با لنز های D-type دارد اما فوکوس خودکار برای این سری از لنز ها در دسترس نخواهد بود. جنس بدنه این مبدل از آلیاژ منیزیم است و در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم است. یک مانت ¼”-20 نیز در قسمت پایه این مبدل در نظر گرفته شده تا با اتصال آن به سه پایه، تعادل مناسب تری به هنگام استفاده از لنز های سنگین حاصل شود. در نهایت می توان گفت دوربین بدون آیینه نیکون Z6 به همراه لنز 24-70mm و مبدل FTZ یک مجموعه کامل و بی نقص برای عکاسی و فیلمبرداری است.

سازگاری مبدل FTZ با لنز

پشتیبانی کامل از AE/AF:

لنزهای AF-S type G/E

لنزهای AF-P type G/E

تله کانورترهای AF-S / AF-I

پشتیبانی کامل از AE:

لنزهای AF-S type G/D/E

لنزهای AF-P type G/E

لنزهای AF-I type D

تله کانورترهای AF-S / AF-I

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
19531
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم