لنز Sigma مدل 50mm f/1.4 DG HSM Art مانت سونی E

نام تجاری:
  • برای مانت E سونی
  • محدوده بازشدگی دیافراگم: f/1.4 تا f/16
  • بهره‌گیری از یک عنصر Aspherical و سه عنصر SLD در ساختار لنز
  • پوشش چند لایه سطح لنز
  • سیستم شناور
  • مجهز به موتور فوکوس خودکار اختصاصی HSM
  • دیافراگم ۹ تیغه با لبه‌های مدور
  • استفاده از موادی مقاوم در برابر حرارت در ساخت بدنه لنز
  • مانت Brass Bayonet
  • سازگار با USB Dock‌های سیگما
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • ۷ روز ضمانت اصالت و سلامت
مرجع:
19527
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

شرکت سیگما با ساخت و معرفی لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM خود که از خانواده Art می‌باشد، لنزی فوق‌العاده را در دسته‌بندی لنز‌های استاندارد به بازار عرضه کرده است. این لنز فیکس سیگما که از حداکثر بازشدگی دیافراگم f/1.4 بهره می‌برد در حقیقت لنزی سریع بشمار می‌رود که می‌تواند در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های کم‌نور تصاویری با روشنایی مطلوب را به ثبت برساند. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی‌ لنزهای خانواده Art سیگما را، کیفیت ساخت بالا و ساختار اپتیکی فوق‌العاده آن‌ها دانست. این کمپانی ژاپنی ساختار اپتیکی پیشرفته و در عین حال پیچیده‌ای را برای این لنز در نظر گرفته است که پارامترهای لازم برای ثبت یک عکس فوق‌العاده را به همراه دارد. در ساختار اپتیکی این لنز از ۱۳ عنصر در ۸ گروه مختلف بهره گرفته شده که در میان آن‌ها نام یک عنصر Aspherical و سه عنصر Special LD نیز به چشم می‌خورد. استفاده از عناصر نام برده شده در ساخت این لنز سبب شده تا احتمال بروز پدیده‌های رنگی به حداقل برسد و تصاویر با وضوح و شارپنس بالا به ثبت رسند. همچنین پوشش چندلایه عدسی لنز باعث شده تا احتمال وقوع flare و ghosting نیز تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این به لطف سیستم شناور این ساختار، اثرات ناشی از vignetting به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

شرکت سیگما این لنز ۵۰ میلی‌متر سری Art را به موتور فوکوس خودکار اختصاصی خود موسوم به HSM مجهز ساخته که تجربه فوکوس خودکاری نرم، سریع و بی‌صدا را برای کاربر به همراه دارد. البته در این میان نمی‌توان از نقش الگوریتم پیشرفته و بهینه شده فوکوس خودکار نیز چشم‌پوشی کرد. از دیگر ویژگی‌های سیستم فوکوس لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM می‌توان به امکان بهره‌گیری از فوکوس دستی در همه شرایط اشاره داشت که به لطف آن می‌توان در همه مواقع با استفاده از رینگ فوکوس، بر روی سوژه مورد نظر با دقت بالایی فوکوس کرد. دیافراگم ۹ تیغه این لنز نیز از نوع مدور بوده که کمک شایانی به خلق تصاویری با پس‌زمینه محو و بوکه‌های زیبا می‌کند. استفاده از موادی مقاوم در ساختار بدنه این لنز سیگما نیز سبب شده تا بتوان در بسیاری از شرایط آب‌و‌هوایی با دماهای مختلف از آن بهره گرفت و دوام بالایی را از آن انتظار داشت. مانند دیگر لنزهای Art، لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM با USB Dock‌های سیگما سازگار بوده و می‌توان از این طریق، فرم‌ویر لنز را به‌روزرسانی کرده و پارامترهای مختلف آن را نیز به طور دقیق تنظیم نمود.

پیشنهادهای جایگزین

این لنز سیگما از سری پرآوازه آرت شاید سنگین‌ترین و بزرگترین لنز این مجموعه باشد. اما شارپنس بالا، خطاهای کم نوری و رنگی و فوکوس دقیق و سریع، آن را به گزینه راضی‌کننده‌ای تبدیل کرده است. به علاوه، مقاومت در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی و کیفیت ساخت بسیار بالا نیز استفاده از آن را در زمینه‌های حرفه‌ای ممکن می‌کند. قیمت این محصول به نسبت کارایی بالای آن حقیقتا ارزنده است. البته اگر به دنبال گزینه‌های حرفه‌ای تری هستید یا به عنوان یک کاربر نیمه‌حرفه‌ای به دنبال محصول ارزان‌تری می‌گردید، توجه به گزینه‌های زیر انتخاب را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

۱- Sony FE 50mm f/1.2 GM: بهترین لنز ۵۰ میلی‌متر قابل تهیه برای دوربین‌های بدون آینه سونی همین گزینه است. شارپنس شگفت‌انگیز در تمام گشودگی‌های دیافراگم، فوکوس سریع و دقیق و خطاهای بسیار کم نوری و رنگی همگی دست به دست هم داده‌اند تا این لنز به پرچمدار این رده تبدیل شود. به علاوه، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2 بوکه‌های خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند و تصویربرداری در شرایط کم‌نور با آن آسان است. با وجود کیفیت ساخت بسیار بالا، برچسب قیمتی نفسگیر این لنز برای تمامی کاربران خوشایند نیست. خرید این لنز به کاربران حرفه‌ای و صنعتی توصیه می‌شود. در غیر این صورت با تهیه لنز سیگما، هنوز بودجه کافی برای تهیه دو لنز حرفه‌ای اضافه خواهید داشت.

۲- Sony Planar T* FE 50mm f/1.4 ZA: این لنز سونی اندکی شارپنس بهتر ارائه می‌کند و خطاهای نوری و رنگی لبه‌های تصویر لنز سیگما در آن به چشم نمی‌خورد. سرعت و دقت فوکوس خودکار در این لنز بیشتر از سیگما است و بدنه تمام فلزی آن تجربه‌ای خاص از عکاسی را فراهم می‌کند. اگرچه به دلیل عایق نبودن بخش مانت، استفاده از آن در شرایط نامناسب آب و هوایی ممکن نیست. به علاوه، اختلاف قیمت نسبتا زیادی بین این دو لنز وجود دارد که با انتخاب لنز سیگما، برای تهیه یک لنز حرفه‌ای دیگر به همراه فیلتر‌های مختلف کافی خواهد بود.

۳- Sony Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA: این لنز سونی/زایس، بیشینه گشودگی دیافراگم کمتری نسبت به لنز سیگما دارد. اما شارپنس بالا، خطاهای کم نوری و رنگی و فوکوس خودکار پرسرعت، آن را به بهترین لنز f/1.8 قابل تهیه برای دوربین‌های بدون آینه سونی تبدیل می‌کند. به علاوه با نیم کیلوگرم وزن کمتر و ابعاد کوچکتر، جابجایی و استفاده از آن نیز بسیار ساده‌تر است. نکته قابل توجه در مورد این محصول، فاصله کانونی ۵۵ میلی‌متری آن است که سبب ایجاد کادرهای بسته‌تری نسبت به انواع ۵۰ میلی‌متری می‌شود. این دو لنز با قیمت تقریبا یکسان، کاربرد متفاوتی دارند و انتخاب شما میان عملکرد بهتر یا کارایی گسترده‌تر و حمل و نقل آسان خواهد بود.

۴- Sony FE 50mm f/2.5 G: یک لنز جمع و جور و فوق‌ سبک با شارپنس خیره‌کننده و کیفیت ساخت بسیار بالا، تعریف مناسبی برای این لنز جدید سونی است. کیفیت بوکه‌های این لنز به لطف طراحی پیشرفته عدسی‌ها بالاست اما مقایسه آن با لنز f/1.4 سیگما قطعا درست نیست. اگرچه با ۶۰۰ گرم وزن کمتر، قطعا استفاده از این لنز برای فیلمبرداری با گیمبال منطقی‌تر است. به علاوه، این محصول می‌تواند یک همراه همیشگی در عکاسی روزمره یا سفر باشد و نگرانی بابت حمل و نقل آن وجود ندارد. اختلاف قیمت میان این دو لنز نیز برای انتخاب لنز سونی به همراه یک ویدئولایت یا فیلترهای مختلف کافیست.

۵- Sony FE 50mm f/1.8: این لنز با قیمت بسیار مناسب و کارایی بالا، یک انتخاب رایج میان کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای با بودجه محدود است. این لنز شارپنس مناسبی دارد و خطاهای نوری و رنگی قابل قبولی در خروجی آن دیده‌ می‌شود. اگرچه مقایسه آن با لنز سیگما از هیچ جهت منطقی نیست. این لنز سونی با ابعاد کوچک و وزن سبک می‌تواند دریچه‌ای برای ورود به عکاسی پرتره باشد و برای این منظور عملکرد کاملا مناسبی دارد. با بودجه یکسان و انتخاب این لنز سونی، می‌توانید یک کیت کامل نورپردازی تهیه کنید و جلوه متفاوتی به عکس‌های خود ببخشید.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
19527

مشخصات

برند
Sigma
تاریخ عرضه کالا
۱۳۹۲/۱۰/۱۶
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Sony E
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم
F16
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۳
تعداد گروه‌ها
۸
المان‌های خاص
3SLD Glass Elements
1Aspherical
زاویه دید
۴۶٫۸°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۸ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۰
نوع موتور فوکوس
HSM
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
توضیحات فوکوس
سیستم فوکوس شناور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۸۱۵
طول (میلی‌متر)
۱۰۰
قطر (میلی‌متر)
۸۵
رنگ
مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۷٫۰
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
ارزونش کنید چشم ما میخریم
۳ سال میخوام ی سونی با لنزاش تهیه کنم هی میره بالاتر کلا پشیمون شدم از خریدن

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Sony E

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم F16
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۳
تعداد گروه‌ها ۸
المان‌های خاص 3SLD Glass Elements</br> 1Aspherical
زاویه دید ۴۶٫۸°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۸ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۰
نوع موتور فوکوس HSM
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی
توضیحات فوکوس سیستم فوکوس شناور

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۸۱۵
طول (میلی‌متر) ۱۰۰
قطر (میلی‌متر) ۸۵
رنگ مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۷٫۰

سایر ویژگی‌ها

برند Sigma
تاریخ عرضه کالا ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
1,990,000 تومان
  • قابلیت اتصال به لنز‌هایی با دهانه ۷۷ میلی‌متر
  • بسیار شفاف و گذردهی کامل نور
  • مقاوم در برابر خراشیدگی
  • سطح ضد آب
  • بر‌خورداری از پوشش چندلایه بر روی سطوح فیلتر
  • مناسب برای محافظت از دهانه خارجی لنز
  • حذف کامل امواج UV
  • فریم بسیار نازک با دوام و استحکام بالا

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم