لنز سیگما مدل Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art مانت EF کانن

نام تجاری:
  • برای مانت EF کانن
  • محدوده بازشدگی دیافراگم: f/1.4 تا f/16
  • بهره‌گیری از یک عنصر Aspherical و سه عنصر SLD در ساختار لنز
  • پوشش چند لایه سطح لنز
  • سیستم شناور
  • مجهز به موتور فوکوس خودکار اختصاصی HSM
  • دیافراگم ۹ تیغه با لبه‌های مدور
  • استفاده از موادی مقاوم در برابر حرارت در ساخت بدنه لنز
  • مانت Brass Bayonet
  • سازگار با USB Dock‌های سیگما
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • ۷ روز ضمانت اصالت و سلامت
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
5% از قیمت محصول (+1,417,765 تومان محصول)
مرجع:
12242
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

شرکت سیگما با ساخت و معرفی لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM خود که از خانواده Art می‌باشد، لنزی فوق‌العاده را در دسته‌بندی لنز‌های استاندارد به بازار عرضه کرده است. این لنز فیکس سیگما که از حداکثر بازشدگی دیافراگم f/1.4 بهره می‌برد در حقیقت لنزی سریع بشمار می‌رود که می‌تواند در شرایط نوری ضعیف و محیط‌های کم‌نور تصاویری با روشنایی مطلوب را به ثبت برساند. شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی‌ لنزهای خانواده Art سیگما را، کیفیت ساخت بالا و ساختار اپتیکی فوق‌العاده آن‌ها دانست. این کمپانی ژاپنی ساختار اپتیکی پیشرفته و در عین حال پیچیده‌ای را برای این لنز در نظر گرفته است که پارامترهای لازم برای ثبت یک عکس فوق‌العاده را به همراه دارد. در ساختار اپتیکی این لنز از ۱۳ عنصر در ۸ گروه مختلف بهره گرفته شده که در میان آن‌ها نام یک عنصر Aspherical و سه عنصر Special LD نیز به چشم می‌خورد. استفاده از عناصر نام برده شده در ساخت این لنز سبب شده تا احتمال بروز پدیده‌های رنگی به حداقل برسد و تصاویر با وضوح و شارپنس بالا به ثبت رسند. همچنین پوشش چندلایه عدسی لنز باعث شده تا احتمال وقوع flare و ghosting نیز تا حد زیادی کاهش یابد. علاوه بر این به لطف سیستم شناور این ساختار، اثرات ناشی از vignetting به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

شرکت سیگما این لنز ۵۰ میلی‌متر سری Art را به موتور فوکوس خودکار اختصاصی خود موسوم به HSM مجهز ساخته که تجربه فوکوس خودکاری نرم، سریع و بی‌صدا را برای کاربر به همراه دارد. البته در این میان نمی‌توان از نقش الگوریتم پیشرفته و بهینه شده فوکوس خودکار نیز چشم‌پوشی کرد. از دیگر ویژگی‌های سیستم فوکوس لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM می‌توان به امکان بهره‌گیری از فوکوس دستی در همه شرایط اشاره داشت که به لطف آن می‌توان در همه مواقع با استفاده از رینگ فوکوس، بر روی سوژه مورد نظر با دقت بالایی فوکوس کرد. دیافراگم ۹ تیغه این لنز نیز از نوع مدور بوده که کمک شایانی به خلق تصاویری با پس‌زمینه محو و بوکه‌های زیبا می‌کند. استفاده از موادی مقاوم در ساختار بدنه این لنز سیگما نیز سبب شده تا بتوان در بسیاری از شرایط آب‌و‌هوایی با دماهای مختلف از آن بهره گرفت و دوام بالایی را از آن انتظار داشت. مانند دیگر لنزهای Art، لنز Sigma 50mm f/1.4 DG HSM با USB Dock‌های سیگما سازگار بوده و می‌توان از این طریق، فرم‌ویر لنز را به‌روزرسانی کرده و پارامترهای مختلف آن را نیز به طور دقیق تنظیم نمود.

پیشنهادهای جایگزین

این لنز یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای علاقمند به عکاسی پرتره است. شارپنس خارق‌العاده، خطاهای کم نوری و رنگی، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4 برای ایجاد بوکه‌های چشم‌نواز و کیفیت ساخت بالا از مهم‌ترین خصوصیات این محصول هستند. موتور فوکوس این لنز عملکرد سریع و دقیقی دارد و شاید تنها ایراد آن، وزن سنگین و ابعاد بزرگ آن باشد. اما در نهایت با توجه به کارایی و کیفیت بالا و قیمت مناسب، انتخاب آن می‌تواند جهشی چشمگیر از لنزهای f/1.8 باشد. البته اگر هنوز کاربر مبتدی هستید یا در مقابل، به دنبال گزینه‌های حرفه‌ای تری هستید،‌ به موارد زیر توجه کنید.

۱- Canon EF 50mm f/1.4 USM: در نگاه اول، هر دوی این لنزها دارای بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.4 برای ایجاد بوکه‌های زیبا هستند. اما در عمل، این لنز کانن خطاهای نوری و رنگی زیادی دارد. به علاوه نویز زیاد موتور فوکوس آن به هیچ عنوان برای فیلمبرداری مناسب نیست. استفاده از این لنز در شرایط کنترل شده استودیویی منطقی است اما به عنوان لنزی با کارایی بیشتر، باید به سراغ سیگما بروید. البته سیگما انتخاب گران‌تری است و با اختلاف قیمت میان این دو محصول می‌توان یک لنز حرفه‌ای اضافه یا تجهیزات نورپردازی تهیه کرد. اما استفاده از سیگما در شرایط مختلف به ایجاد تصاویری با وضوح بیشتر و خطاهای کمتر منجر می‌شود.

۲- Canon EF 50mm f/1.2L USM: این لنز بیشینه گشودگی بیشتری نسبت به لنز سیگما دارد. شارپنس بالا، خطاهای کم نوری و رنگی، موتور فوکوس دقیق و سریع و وزن سبک و ابعاد کوچک از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. اگرچه کنترل موقعیت فوکوس در بیشینه گشودگی f/1.2 به مهارت بالایی نیاز دارد. به طور کلی لنز سیگما برای عکاسی روزمره و کاربران نیمه‌حرفه‌ای گزینه منطقی‌تری به شمار می‌آید و دقت و شارپنس بسیار بالایی ارائه می‌کند. به علاوه، لنز کانن قیمت بالاتری دارد و با اختلاف قیمت میان این دو لنز می‌توان یک لنز اضافه، تجهیزات نورپردازی یا گیمبال تهیه کرد.

۳- Canon EF 50mm f/1.8 STM: این لنز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها میان کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای است. شارپنس مناسب، خطاهای قابل قبول نوری و رنگی، ابعاد بسیار کوچک و وزن سبک از مهم‌ترین ویژگی‌های این لنز هستند. موتور فوکوس نیز نویز بسیار کمی دارد و استفاده از این محصول را برای فیلمبرداری ایده‌آل می‌کند. بیشینه گشودگی f/1.8 نیز بوکه‌های زیبایی ایجاد می‌کند اما نباید انتظار محو‌شدگی بالای حاصل از دیافراگم‌های بازتر را از این لنز داشته باشید. اختلاف قیمت این لنز با لنز سیگما بسیار زیاد است و به طور کلی مقایسه این دو گزینه منطقی نیست. اگر به تازگی به دنیای عکاسی پرتره قدم گذاشته‌اید، این یک گزینه ارزنده برای شماست. توجه داشته باشید که این لنز در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و استفاده از آن به احتیاط بیشتری نیاز دارد.

۴- Canon RF 50mm f/1.2L USM: این لنز پادشاه لنزهای ۵۰ میلی‌متری قابل استفاده با دوربین‌های بدون آینه کانن است. خطاهای نوری و رنگی کمتر، شارپنس بیشتر، بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.2 و سازگاری کامل با مانت RF، برتری‌های این لنز نسبت به لنز سیگما هستند. با استفاده از این لنز می‌توان بوکه‌های محو‌تری ایجاد کرد و شارپنس بالای آن، برای عکاسی حرفه‌ای و صنعتی کاملا مناسب است. اگرچه لنز سیگما همچنان عملکردی عالی به نسبت قیمت دارد و اگر بودجه محدودتری دارید یا کاربر نیمه‌حرفه‌ای هستید، نباید در انتخاب آن شک کنید. اختلاف قیمت میان این دو لنز برای خرید دو لنز حرفه‌ای یا مجموعه‌ای کامل از تجهیزات نورپردازی و صدابرداری کافیست.

۵- Canon RF 50mm f/1.8 STM: اگر کاربر مبتدی یا نیمه‌حرفه‌ای هستید و برای دوربین بدون آینه کانن خود به دنبال لنزی ارزان قیمت برای ثبت پرتره‌های با کیفیت هستید، این بهترین گزینه برای شماست. کیفیت ساخت مناسب، شارپنس قابل قبول و خطاهای کم نوری و رنگی از ویژگی‌های این محصول هستند. اگرچه سیگما با حدود ۵ برابر قیمت این لنز، کارایی کاملا متفاوت و بهتری دارد. بیشینه گشودگی دیافراگم f/1.8 بوکه‌های زیبایی ایجاد می‌کند اما f/1.4، جلوه متفاوت‌ و چشمگیری به تصاویر می‌بخشد. اختلاف قیمت میان این دو لنز برای تهیه یک کیت کامل نورپردازی کافیست. پس با بودجه یکسان، شاید به عنوان یک کاربر مبتدی تهیه این لنز در کنار کیت نورپردازی انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد. این لنز حتی برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای با بودجه محدود نیز کارامد است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
12242

مشخصات

برند
Sigma
تاریخ عرضه کالا
۱۳۹۲/۱۰/۱۶
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۵۰
لرزش‌گیر تصویر
ندارد
نوع اتصال دهانه
Canon EF
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم
F16
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
توضیحات دیافراگم
دیافراگم مدور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۱۳
تعداد گروه‌ها
۸
المان‌های خاص
3SLD Glass Elements
1Aspherical
زاویه دید
۴۶٫۸°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۱۸ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۴۰
نوع موتور فوکوس
HSM
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
توضیحات فوکوس
سیستم فوکوس شناور
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۸۱۵
طول (میلی‌متر)
۱۰۰
قطر (میلی‌متر)
۸۵
رنگ
مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۷٫۰
نظر
بدون نظر

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز فیکس
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۵۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع اتصال دهانه Canon EF

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F1.4
حداقل بازشدگی دیافراگم F16
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹
توضیحات دیافراگم دیافراگم مدور

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۱۳
تعداد گروه‌ها ۸
المان‌های خاص 3SLD Glass Elements</br> 1Aspherical
زاویه دید ۴۶٫۸°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۱۸ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۴۰
نوع موتور فوکوس HSM
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی
توضیحات فوکوس سیستم فوکوس شناور

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۸۱۵
طول (میلی‌متر) ۱۰۰
قطر (میلی‌متر) ۸۵
رنگ مشکی
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۷٫۰

سایر ویژگی‌ها

برند Sigma
تاریخ عرضه کالا ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:

سه‌پایه آلومینیومی

مناسب برای تجهیزات نورپردازی

حداکثر ارتفاع ۳۵۵ سانتی‌متری

تحمل وزن ۹ کیلوگرمی

دارای ۳ ستون و ۴ بخش

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم