لنز نیکون مدل Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR

نام تجاری:
  • لنز با مانت F مخصوص دوربین‌های فول‌فریم نیکون
  • بازشدگی دهانه دیافراگم از F2/8 تا F22
  • برخورداری از ۶ المان کاهش پراکندگی نوری ELD
  • مجهز به المان‌های Fluorite و HRI
  • پوشش چندلایه نانوکریستال
  • مجهز یه سیستم لرزشگیر VR
  • سیستم الکترومغناطیسی تنظیم دیافراگم
  • مجهز به مانت اتصال به سه‌پایه
ادامه مطلبShow less
گارانتی
  • دو سال ضمانت شرکت ایده‌آل
در صورت موجود شدن، من را خبر کن!

خدمات و بیمه‌ها

رضایت شما اولویت ما است.
برای مشاهده جزئیات بیشتر کلیک کنید

بیمه‌های در دسترس برای این محصول

بیمه‌ها در سبد خرید قایل سفارش است
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
۱۵ ماه بیمه کارآفرین
3% از قیمت محصول (+2,563,220 تومان محصول)
مرجع:
15953
افزودن به مقایسه0
افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
محصولات مرتبط
توضیحات

لنز زوم AF-S 70-200mm f/2.8E FL ED VR از سری لنزهای NIKKOR است که فاصله کانونی آن از ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر متغیر است. بنابر‌این توسط این لنز می‌توان تصاویری با زاویه دید مدیوم تله تا تله را با وضوح بالایی به ثبت رساند. این لنز جهت اتصال و تشکیل تصویر بر روی دوربین‌های فول‌فریم مانت Fنیکون طراحی شده است، با این وجود می‌توان آن را به دوربین‌‌های APS-C مانت DX نیکون نیز متصل کرد که در این حالت فاصله کانونی معادل آن چیزی در حدود ۱۰۵ تا ۳۰۰ میلی‌متر، خواهد شد.

این لنز از لحاظ اپتیکی با دقت و حساسیت خاصی طراحی شده‌اند و در رده برترین لنز‌های نیکون قرار دارد. لنز AF-S 70-200mm f/2.8E با به کار‌گیری شش المان ELD و یکالمان Fluorite، اعوجاج و خطا‌های رنگی لنز را به حداقل میزان ممکن کاهش داده است. به‌ علاوه با توجه به برخورداری یک المان HRI و پوشش نانو کریستال بر عدسی‌های ابتدایی و انتهایی لنز، تصاویر با وضوح رنگی بسیار بالایی به ثبت می‌رسد و افت نوری به کمترین میزان ممکن کاهش می‌یابد. به همین علت در لبه‌ها و حواشی اشکال مختلف در تصویر، سایه‌رنگی تقریبا تشکیل نمی‌شود. هر چند که مجموعاً استفاده از ۶ المان کاهش پراکندگی نور، باید تا حد قابل‌توجهی گذردهی نور از لنز را کاهش دهد ‌ولی کانن با طراحی فوق‌العاده و منحصر به فرد خود، توانسته است تا به حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگمی معادل F2.8 در این لنز دست یابد.

دهانه بازشدگی این لنز از F2.8 تا F22 متغیر است بنابراین با توجه به شرایط نوری و میزان روشنایی محیط، کاربر در رسیدن به نتیجه مطلوب خود از آزادی عمل بالایی برخوردار خواهد بود. در ضمن دیافراگم این لنز از ۹ تیغه تشکیل شده است. فرم خاص دهانه دیافراگم به علاوه حداکثر بازشدگی F2.8 ظاهری بسیار جذاب و خیره‌کننده به بوکه‌های تشکیل شده در پس‌زمینه تصویر می‌بخشد، بنابراین با توجه به این ویژگی می‌توان عکس‌هایی پیکتوریالستی زیبایی را با عمق میدان کم و ظاهری جذاب خلق کرد.

لنز AF-S 70-200mm در صورت اتصال به بدنه دوربین‌های فول‌فریم زاویه دیدی از ۸ تا ۲۳ درجه را به خوبی پوشش می‌دهد. به علاوه کمینه فاصله فوکوس این لنز که از ۲۲ المان اپتیکی در ۱۸ گروه مختلف ساخته شده است در حدود ۱۱۰ سانتی‌متر می‌باشد.

تار شدن و محوی تصویر هنگام عکاسی با لنز‌های تله، پدیده‌ای است که باید به آن بسیار توجه کرد چرا که کوچک‌ترین لرزش دست یا دوربین در زمان ثبت تصویر می‌تواند تأثیر مخرب و اغراق‌شده‌ای در نتیجه‌ نهایی به همراه داشته باشد. نیکون برای رفع این مشکل، لنز AF-S 70-200mmنیکون خود را به یک سیستم لرزشگیر اپتیکی مجهز کرده تا تصاویر با بیشترین وضوح و پایداری ممکن به ثبت برسند و بتوان با سرعت شاتر‌های پایین‌تر نیز عکس‌های قابل قبولی گرفت. این سیستم تا ۴ استاپ سرعت شاتر، اثرات لرزش دست و دوربین مثل محوی و تاری در تصویر را کاهش می‌دهد.

به لطف به‌کارگیری سیستم فوکوس بسیار کم‌صدای Silent Wave، فوکوس با جابه‌جای المان‌های داخلی لنز بسیار روان و به‌ صورت خودکار صورت می‌گیرد.

بدنه لنز AF-S 70-200mm به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است تا در برابر حرارت و همچنین نفوذ رطوبت و گرد‌وغبار از مقاومت بالایی برخوردار باشد. تمام المان‌های به کار رفته در ساختار اپتیکی لنز با یک لایه مخصوص، پوشانده شده است تا جذب نور، بازتاب داخلی و بروز پدیده‌های flare و ghosting به حداقل برسند. به علاوه جهت جلوگیری از بازتاب نور توسط المان جلویی لنز و همچنین مقاومت در برابر رطوبت و غبار، سطوح آن با لایه‌ای از جنس فلورین پوشانده شده است.

پیشنهادهای جایگزین

این لنز گل سرسبد لنزهای ۲۰۰-۷۰ میلی‌متر نیکون برای فرمت FX یا فول فریم است. کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا، شارپنس و کنتراست خیره‌کننده، خطاهای اصلاح شده نوری و رنگی و طول عمر بسیار بالا در حد لنزهای فوق حرفه‌ای. این لنز تنها ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد و یک ابزار پرکاربرد برای طیف وسیعی از سبک‌های عکاسی، از عکاسی خیابانی، مراسم‌ها، حیات وحش و حتی پرتره به شمار می‌رود. دکمه‌های متعدد با قابلیت شخصی‌سازی و حلقه زوم نرم و سریع از دیگر ویژگی‌های متمایز این لنز هستند. البته با نگاهی به برچسب قیمتی آن، شاید بهتر باشد پیش از تصمیم‌‌گیری، نگاهی به موارد زیر نیز داشته باشید تا انتخاب مناسبی انجام دهید.

۱- لنز سیگما مدل Sigma 70-200mm f/2.8 DG OS HSM: این شاهکار سیگما عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. شارپنس و کنتراست بالا، بوکه‌های با کیفیت به لطف دیافراگم ۱۱ تیغه، طراحی پیشرفته عدسی‌ها و سرعت بالای فوکوس خودکار از ویژگی‌های بارز این لنز به شمار می‌روند. اختلاف قیمت قابل توجهی میان این لنز و لنز f/2.8 نیکون وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این اختلاف قیمت، اختلاف وزن ۴۰۰ گرمی بین این دو لنز است که کاملا در تمامی شرایط احساس می‌شود. عملکرد فوکوس خودکار در عکاسی پیاپی لنز نیکون نیز کمی بهتر است اما لنز سیگما نیز عملکرد کاملا قابل قبولی دارد. توجه داشته باشید که جهت چرخش حلقه تنظیم زوم در لنز سیگما مخالف لنزهای نیکون است و عادت کردن به آن ممکن است کمی زمان‌بر باشد. به طور کلی اگر استفاده طولانی مدت و مداوم از لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متر نداشته باشید، این یک گزینه تمام‌عیار است. با اختلاف قیمت بین این دو لنز به راحتی می‌توان یک لنز حرفه‌ای برای عکاسی پرتره یا کاربری‌های دیگر نیز تهیه کرد.

۲- لنز تامرون مدل Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2: این لنز حقیقتا وسوسه انگیز است. شارپنس خیره‌کننده، وزن مشابه لنز f/2.8 نیکون، عملکرد نسبتا مشابه با رقیب نیکون و فوکوس خودکار سریع از ویژگی‌های اساسی این لنز هستند. صدای فوکوس خودکار در این لنز کمی به گوش می‌رسد که شاید برای فیلمبرداری گزینه بسیار مناسبی نباشد. در هنگام فوکوس خودکار در عکاسی پیاپی نیز، عملکرد لنز نیکون به طور قابل توجهی دقیق‌تر و بهتر است. اما در نهایت با قیمتی کمتر از نصف لنز نیکون، اگر عکاسی از سوژه‌های متحرک با سرعت بالا یا عکاسی ورزشی در سالن‌های سرپوشیده انجام نمی‌دهید، انتخاب آن بسیار عاقلانه خواهد بود. طول عمر لنز نیکون قطعا بیشتر از این لنز است اما با بودجه یکسان، می‌توانید دو عدد لنز تامرون تهیه کنید و باز هم کمی بودجه اضافه برای خرید فیلتر و لوازم جانبی ذخیره کنید! اگر درجه کیفی فوق حرفه‌ای از لنز ۲۰۰-۷۰  انتظار ندارید، به راحتی می‌توانید با اختلاف قیمت این دو لنز یک بدنه دوربین یا یک لنز حرفه‌ای دیگر، یک گیمبال حرفه‌ای یا حتی یک پهپاد با کیفیت تهیه کنید.

۳- لنز نیکون مدل Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR: یک لنز شارپ، سریع و دقیق که تنها ۸۵۰ گرم وزن دارد. این لنز گشودگی دیافراگم کمتری نسبت به مدل f/2.8 دارد، اما به جرئت می‌توان گفت کیفیت خروجی آن خیره‌کننده است. اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید یا نیاز به محو کردن بیشتر پس‌زمینه سوژه دارید، شاید گزینه‌های دیگر با گشودگی f/2.8 انتخاب مناسب‌تری باشند. به علاوه، تصویربرداری در شرایط نوری نامناسب با لنزهای f/2.8، نتایج کاملا متفاوت و بهتری را به ارمغان می‌آورد. اما در نهایت کیفیت ساخت فوق‌العاده نیکون ۲۰۰-۷۰ با f/4، در کنار وزن بسیار کمتر و ابعاد کوچکتر، این لنز را به گزینه‌ای ایده‌ال برای عکاسی در سفر تبدیل می‌کند. لازم به ذکر است که اختلاف قیمت قابل توجهی بین این دو لنز وجود دارد که با بودجه یکسان می‌توان روی خرید یک لنز پرتره حرفه‌ای یا حتی یک بدنه دوربین اضافه نیز سرمایه‌گذاری کرد.

۴- لنز نیکون مدل Nikon NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S: این لنز برای مانت Z دوربین‌های بدون آینه نیکون طراحی و ساخته شده است. از لحاظ کیفیت خروجی تصویر تفاوت قابل توجهی میان این لنز و نسخه مانت F دیده نمی‌شود. اما سرعت عملکرد آن به نسبت لنز مانت F با مبدل بیشتر است. به علاوه، لرزشگیر این لنز عملکرد بسیار بهتری نسبت به استفاده از لنز مانت F با مبدل دارد. دلیل این مسئله فعال شدن تنها بخشی از عملکرد لرزشگیر با استفاده از مبدل است و این نقص از لنز مانت F نیست. طول این لنز تفاوت چندانی با نسخه مانت F به همراه مبدل ندارد و به نظر می‌رسد نیکون، شاهکار جدیدش را با بهینه سازی شاهکار قبلی و سازگار کردن آن با دوربین‌های بدون آینه تولید کرده است. در نهایت با توجه به اختلاف قیمت اندک این دو محصول، خرید این لنز Z برای دوربین‌های سری Z  نیکون گزینه منطقی‌تری است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
15953

مشخصات

برند
Nikon
تاریخ عرضه کالا
۱۳۹۵/۷/۲۸
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اصلی</strong>
نوع لنز
لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت
فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر)
۷۰-۲۰۰
لرزش‌گیر تصویر
دارد
نوع لرزش‌گیر تصویر
۴ استاپ
نوع اتصال دهانه
(Nikon F (FX
<strong id="CustomFeaturesName">دیافراگم</strong>
حداکثر بازشدگی دیافراگم
F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم
F22
حلقه دیافراگم
ندارد
تعداد تیغه‌های دیافراگم
۹
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات اپتیکی</strong>
تعداد المان‌ها
۲۲
تعداد گروه‌ها
۱۸
المان‌های خاص
6ED
1Fluorite
1HRI element
پوشش‌های مخصوص
Nano Crystal Coating
Fluorine
زاویه دید
۸° - ۲۲٫۸۳°
<strong id="CustomFeaturesName">فوکوس</strong>
حداکثر بزرگنمایی
۰٫۲۱ برابر
فوکوس خودکار
دارد
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر)
۱۱۰
نوع موتور فوکوس
Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
دارد
متد فوکوس
داخلی
محدودیت فاصله فوکوس
دارد
<strong id="CustomFeaturesName">مشخصات فیزیکی</strong>
وزن (گرم)
۱۴۳۰
طول (میلی‌متر)
۲۰۳
قطر (میلی‌متر)
۸۹
جنس بدنه
فلز
جنس دهانه اتصال
فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
بله
متد زوم
چرخشی
(افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
ندارد
قفل زوم
دارد
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر)
۷۷٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه
دارد
نظر(1)
رتبه‌بندی کلی
5
1 نظر
کیفیت
(5)
قیمت
(5)
لنز بسیار عالی و کاملی هست ولی متاسفانه قیمت بالایی داره و رکورد قیمت رو زده. ای کاش پیکسل امکان خرید اقساط لنز رو فراهم میکرد

نوشتن نقد و نظر

  • قیمت:
  • کیفیت:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
محتویات جعبه

مشخصات اصلی لنز

نوع لنز لنز زوم
حداکثر ابعاد فرمت فول‌فریم
فاصله کانونی (میلی‌متر) ۷۰-۲۰۰
لرزش‌گیر تصویر
نوع لرزش‌گیر تصویر ۴ استاپ
نوع اتصال دهانه (Nikon F (FX

دیافراگم

حداکثر بازشدگی دیافراگم F2.8
حداقل بازشدگی دیافراگم F22
حلقه دیافراگم
تعداد تیغه‌های دیافراگم ۹

مشخصات اپتیکی

تعداد المان‌ها ۲۲
تعداد گروه‌ها ۱۸
المان‌های خاص 6ED</br> 1Fluorite</br> 1HRI element
پوشش‌های مخصوص Nano Crystal Coating </br> Fluorine
زاویه دید ۸° - ۲۲٫۸۳°

فوکوس

حداکثر بزرگنمایی ۰٫۲۱ برابر
فوکوس خودکار
حداقل فاصله فوکوس (سانتی‌متر) ۱۱۰
نوع موتور فوکوس Ring-type Ultrasonic
فوکوس دستی دائمی
متد فوکوس داخلی
محدودیت فاصله فوکوس

مشخصات فیزیکی

وزن (گرم) ۱۴۳۰
طول (میلی‌متر) ۲۰۳
قطر (میلی‌متر) ۸۹
جنس بدنه فلز
جنس دهانه اتصال فلز
مقاوم در برابر تغییرات محیطی
متد زوم چرخشی</br> (افزایش طول لنز هنگام بزرگ‌نمایی)
پاور زوم
قفل زوم
قطر دهانه فیلتر (میلی‌متر) ۷۷٫۰
حلقه اتصال لنز به سه‌پایه

سایر ویژگی‌ها

برند Nikon
تاریخ عرضه کالا ۱۳۹۵/۷/۲۸

فهرست

مجله

ورود

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم