چرا ساعت محصولات اپل همیشه روی 9:41 تنظیم شده است؟

0 2,113

اگر به تصاویر تبلیغاتی محصولات اپل دقت کنید، درمی یابید که بیشتر دستگاه‌های هوشمند این شرکت از جمله آیفون و آیپد همواره بر روی ساعت 9:41 تنظیم شده اند. با گذری در ویدیوها و مقالات سایر وب سایت‌ها بالاخص آنهایی که در حوالی سال 2014 به انتشار درآمدند، مشخص شده که دلیل این امر شیفتگی اپل به مناسبت‌هایش است.

درست زمانی که استیوجابز نخستین آیفون را در سال 2007 معرفی کرد، عقربه‌ها ساعت 9:42 دقیقه ی صبح را نشان می دادند. این رویداد باعث شد از آن پس تصویر سایر آیفون ها نیز روی همین ساعت تنظیم باشد. استدلال اهالی کاپرتینو در این زمینه خیلی واضح است؛ آنها اعتقاد دارند برجسته ترین بخش کنفرانس های این شرکت حدودا 40 دقیقه به طول می انجامد.

سپس در سال 2010 پرده برداری از نخستین آیپد توسط استیو جابز، یک دقیقه زودتر و در ساعت 9:41 دقیقه صورت گرفت. از آن پس نیز، تصاویر تبلیغاتی محصولاتی از جمله آیفون، آیپد و حتی مک هم این زمان را نمایش می دهند. همچنین وب سایت شرکت یاد شده نیز همین رویه را دنبال می کند.

داستان اپل واچ اما کمی فرق دارد، چرا که کلیه‌ی سازندگان ساعت های هوشمند، زمان 10:10 را بر روی محصول‌شان تنظیم می نمایند و دلیل این امر را قرینه بودن اعداد یاد شده عنوان کرده و می گویند این زمان لوگوی محصول که معمولا زیر عدد 12 قرار دارد را تحت تاثیر قرار نمی دهد. جالب است که اپل آن را یک دقیقه جلوتر و در زمان 10:09 دقیقه نمایش می دهد.

راستش را بخواهید دلیل این موضوع خیلی واضح نیست اما یا این کار به واسطه‌ی اینست که شرکت کالیفرنیایی از قصد یک دقیقه جلوتر را نمایش می دهد تا نشان دهد همواره یک گام از دیگر رقبا جلوتر است؛ یا اینکه زمان یاد شده از 10:10 قرینه تر به نظر می آید و بیشتر با طراحی اپل واچ هماهنگ است. شما در این باره چه شنیده اید و چه فکر می کنید؟

 

منبع: آیفونچی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.