و این است کانن 6D mark II!

0 1,415

بنا به اخبار، ما دقیقا یک هفته را تا رونمایی دوربین Canon 6D Mark II پیش‌رو داریم. عکس‌ها و مشخصات این دوربین پرسروصدا به‌تازگی منتشر شده است. طبق اخبار منتشر شده توسط سایت ژاپنی Nokishita Camera مشخصات کانن 6D Mark II تقریباً همانی بود که در شایعات شنیده می‌شد. در ادامه به برسی برخی از ویژگی‌های این دوربین می‌پردازیم.

کانن 6D Mark II اولین دوربین فول‌فریم Canon خواهد بود که از یک نمایشگر لمسی ۳ اینچی با قابلیت چرخش در جهات مختلف برخوردار است. حسگر ۳ اینچی این دوربین در عکس زیر کاملاً مشخص است.

مقایسه این دوربین با نسخه قدیمی‌تر خود Canon 6D

یک نما از بالا

 

از تغییراتی ظاهری که در دوربین 6D Mark II نسبت به نسخه قبلی، صورت گرفته، می‌توان به یک کلید که در کنار کلید شاتر قرار گرفته اشاره کرد. ولی به صورت کلی، ظاهر فیزیکی این دوربین نسبت به کانن 6D تغییرات ملموسی نکرده است.

کانن 6D mark II نسبت به 6D کمی سبک‌تر است و وزنی معادل ۷۶۵ گرم دارد، ولی ابعاد آن نسبت به 6D کمی بزرگ‌تر می‌باشد.

مشخصات و ویژگی‌های دیگری نیز از این دوربین لو رفته است. کانن 6D mark II مانند دیگر دوربین‌های جدید کانن به یک سیستم فوکوس Dual Pixel مجهز است که احتمالاً ۴۵ نقطه فوکوس دارد. حسگر ۲۶ مگاپیکسلی کانن 6D mark II رزولوشنی معادل ۲۶ مگاپیکسل دارد و پردازنده آن نیز Digic 7 می‌باشد. جالب اینجاست که این دوربین قادر به تصویربرداری 4K نمی‌باشد و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری آن 1080/60p می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این دوربین می‌توان به وای‌فای/بلوتوث داخلی و NFC اشاره کرد.

مشخصات احتمالی کانن 6D mark II

حسگر جدید Cmos با رزولوشن ۲۶ مگاپیکسل

سیستم اتوفوکوس Dual Pixel

فیلم‌برداری 1080P

۴۵ نقطه فوکوس از نوع کراس

یک درگاه کارت SD

پردازنده Digic 7

وای-فای/بلوتوث/NFC

حسگر ۳ اینچی لمسی با قابلیت چرخش

ویوفایندر با پوشش صددرصدی کادر تصویر

قابلیت فیلم‌برداری HDR

قابلیت فیلم‌برداری TimeLaps

ابعاد بزرگ‌تر از کانن 6D

البته که گفته‌های بالا به صورت رسمی توسط کانن تائید یا تکذیب نشده است و فقط زمان می‌تواند تمامی سؤالات را پاسخ دهد؛ بنابراین باید تا یک هفته دیگر منتظر کنفرانس رسمی کانن ماند تا از مشخصات و تصاویر رسمی کانن 6D mark II مطلع شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.