زیر پوست Canon EOS 7D Mark II

1 1,331

بعد از رونمایی از دوربین Canon EOS 7D Mark II تقریباَ تمام وب‌سایت‌های معظم عکاسی مروری بر آن داشته‌اند. یکی از مشخصات اصلی این دوربین – که در کمپین بازاریابی نیز بسیار به‌ آن تأکید شده است – قابلیت استفاده از این دوربین در شرایط آب و هوایی نامساعد است. براساس ادعای شرکت کانن و در مقایسه با دوربین Canon EOS 7D،این دوربین جدید تا 4برابر بهتر آب‌بندی شده‌تر است! در این پست، دوربین Canon EOS 7D Mark II را باز می‌کنیم تا دریابیم کیفیت درزگیری و آب‌بندی در این دوربین در چه حد‌واندازه‌ای است.

7D & 7D Mark II-Comparison

نمای جلوی دو دوربین تقریباَ یکسان است. اما زمانی‌که پشت آن‌ها را باز می‌کنیم، تفاوت‌ها آغاز می‌شود.

backopensml-1024x682

همان‌طور که در تصویر با فلش‌های قرمز نشان داده شده، 7D II دارای واشر درزگیر به دور قسمت‌های داخلی است.

camerabacksml-708x1024

قسمت‌های جنبی در هر دو دوربین به نظر مشابه هستند

sidepanel1-932x1024

ولی با نگاهی دقیق‌تر، واشری برای قسمت جانبی 7D II مشاهده می‌شود

sideseal-1024x532

یکی از مشکلات دوربین 7D نسخه قدیمی این بود که اگر صفحه نمایش آن را خیلی محکم فشار می‌دادید، در جد چند میلی‌متر جابجا شده و داخل فرو می‌رفت. برای برگرداندن صفحه نمایش به سرجای خود، باید دوربین را باز می‌کردید.  در تصویر زیر فلش‌های سبزرنگ نشان داده شده بر روی قسمت‌های داخلی 7D II، دقیقاَ برای برطرف کردن همین مشکل لحاظ شده است. قست‌های نشان داده شده، بست فلزی را نشان می‌دهد که به خوبی صفحه نمایش را نگه‌داشته و از لغزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فلش‌های قرمز رنگ، واشر دور بدنه و چشمی دوربین را نشان می‌دهد.

backpanelsml

اگر به پشت دوربین نگاه کنید، واشر کلفت دیگری به دور چشمی ‌می‌بنید. به این ترتیب این ناحیه دوبار آب‌بندی شده است.

viewfinderseal

بعد از بازکردن صفحه محافظ پشتی، به قسمت مدارها می‌رسیم که به‌طور واضح در مورد دو دوربین متفاوت است.

7dcamerabacksml-1024x7717d2camerabacksml-1024x793

قبل از بازگشتن به جزئیات درز‌بندی، بد نیست نگاهی به این فیبرنوری بی‌اندازیم که از مدار خود خارج شده و با پنس و فلش قرمز نشان داده شده است.

7Dfiberoptic-1024x845

یکی از جزئیات دیگر که البته می‌تواند اهمیت فراوان داشته باشد، استفاده از چفت‌های اتصال‌دهنده بهتر و قابل اعتمادتر در 7D II است.

7DIIfiberoptic-1024x825

 نحوه تعبیه درگاه‌های مربوط به لوازم جانبی نیز می‌تواند جالب باشد. در اکثر دوربین‌ها و از جمله 7D، این درگاه‌ها به برد مدارهای چاپی (PCB) لحیم شده‌اند. این مشخصه باعث می‌شود تا در صورت آسیب رسیدن به این درگاه‌ها، کل مدار چاپی دوربین آسیب دیده و مجبور به تعویض آن شوید. در دوربین 7D II، این اتصالات به از برد مدار چاپی جدا شده و با استفاده از یک سیم نرم خم‌شو متصل شده‌اند.

7dsolderedportsml

از مبحث آب‌بندی و درزگیری دوربین دور شدیم، ولی خوب بد نیست حالا که دوربین 7D II را باز کرده‌ایم، نگاهی به بردهای الکترونیکی درونی آن نیز بی‌اندازیم. با این کار مشخص می‌شود که درگاه کارت CF دارای مدار مخصوص به خود بوده و از برد اصلی دوربین جدا است (در حالی‌که در دوربین 7D این چنین نبود). احتمال اینکه سوزن‌های اتصالی برای کارت CF دچار مشکل بشوند، زیاد است. در این صورت باید برد اصلی دوربین را تعمیر یا تعویض کنید. اما با این طراحی جدید و هوشمندانه، در صورت بروز مشکل برای درگاه CF دیگر نیازی به تعمیر و تعویض برد اصلی دوربین ندارید.

 قسمت تحتانی دوربین نیز آب‌بندی شده و دارای واشر دیگری است.

deep-boardssml-1024x932

این واشرها به دور محل اتصال به سه‌پایه و برای هر لبه‌ای در جلوی دوربین قرار دارند.

bottomseals-1024x571 bottomseal

در قسمت بیرونی دوربین، بیش‌تر اتصالات با چسب‌های ضد‌آب پوشش داده شده‌اند.

undergriptape

و یکی از کمیاب‌ترین موارد، واشر به دور دیوپتر.

diopterseal

خوب این پایان مراسم تشریح Canon EOS 7D Mark II است. از لحاظ درز‌بندی و آب‌بندی، مشابه این دوربین تقریباَ ساخته نشده است. مانوری که بر روی درزبندی این دوربین در تبلیغات و بازاریابی آن ارائه می‌شود، تنها یک فریب بازاریابی نیست. این دوربین تلاشی عالی و کامل در درزگیری و آب‌بندی و مسدود کردن تمام منافذ بوده و راه را برای استفاده از آن در شرایط جوی نامساعد باز می‌گذارد.

منبع: Lensrentals.com

1 نظر
  1. hamed می‌گوید

    merci az in hame talash dar etelae resani

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.