کاربرد جالب پلاگین Dehaze

2 2,977

beforeafter2

وقتی درباره قابلیت جدید Dehaze یا “مه‌زدا” در فتوشاپ CC و لایتروم 6 صحبت می‌کنیم، اغلب اینطور تصور می‌شود که این قابلیت تنها برای عکس‌هایی که در مه و غبار و باران گرفته می‌شود کاربرد دارد (مطمئن نیستم این نام برای Dehaze صحیح باشد. این معنی فارسی را خودم برای این پلاگین اختراع کردم!). یک کاربرد پنهان اما بسیار جالب این پلاگین مربوط به عکس‌هایی است که از آسمان شب گرفته می‌شود.

یک عکاس نیوزلندی به نام Tom Mackintosh عکس‌هایی را از آسمان شب منتشر کرده که مانند اغلب عکس‌هایی که ما در محیط‌های شهری می‌گیریم، با نورهای پراکنده پوشیده شده است. وجود نورهای پراکنده در آسمان شهر‌ها باعث می‌شود که عکس‌های آسمان شب در این مکان‌ها چندان جالب از کار درنیاید.

اون این عکس را با یک دوربین DSLR کانن و یک لنز 24-70mm f/2.8 روی حساسیت ISO 3200 گرفته و زمان نوردهی آن 20 ثانیه طول کشیده است. این عکس خام پیش از ویرایش به این شکل بوده:

T90SidH

او شروع به ویرایش عکس می‌کند و رنگ و نور و نویز تصویر را براساس ویرایش استانداردی که پیشتر انجام می‌داد تغییر می‌دهد و به این عکس می‌رسد:

5owUXni

همانطور که می‌بینید نتیجه عکس چندان هم بد نیست. در تصویر گرفته شده کهکشان راه شیری نسبتا مشخص است و رنگ‌ها زیباتر دیده می‌شوند. اما این نتیجه‌ای است که پس از افزایش مقدار متغیر Dehaze به +74 روی داده است:

kIJHj1E

همانطور که می‌بینید نتیجه عکس حیرت‌آور است.

بد نیست شما هم زودتر نسخه جدید فتوشاپ را تهیه کرده و این پلاگین را روی عکس‌های آسمان تهران امتحان کنید. مطمئنا عکسی که از آسمان تهران حاصل می‌شود، شباهتی به عکس‌هایی که تابحال دیده‌اید نخواهد داشت.

2 نظرات
  1. ma8ka می‌گوید

    درود جناب یاری
    بنده سعی می کنم مطالبتون رو دنبال کنم
    خیلی علاقه مندم یه کانال ارتباطی (ایمیلی ، تلفنی …..) از شما داشته باشم
    اگه ممکنه این امکان رو برام فراهم نمایید

    1. امیر یاری می‌گوید

      دورد
      خوشحالم که مطالب برایتان مفید بوده‌اند. می‌توانید با ایمیل زیر با من در ارتباط باشید:
      a.yari@pixel.ir

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.