نگاهی به طرح‌های عجیب اریک یوهانسون

0 1,678

اریک یوهانسون (Erik Johansson) نام یک عکاس و طراح سوئدی است که حتی اگر تابحال نام او را نشنیده باشید، احتمالا طراحی‌های زیبای او به چشمتان خورده است. طراحی‌های خاصی که یوهانسون انجام می‌دهد در رده “خطاهای بصری” قرار می‌گیرد. تخصص او خلق تصاویری کاملا طبیعی از صحنه‌هایی سورئال است.

optical-illusions (1)

هنگامی که به طراحی‌های او نگاه می‌کنیم احتمالا نخستین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد این است که او چطور این تصاویر را خلق می‌کند؟ اگرچه فراگیری تمامی ترفند‌ها و مهارت‌های این هنرمند برای خلق این آثار ساده نیست، اما برای آشنایی با روش کار او می‌توانید از کانال ویدئویی اختصاصی او در یوتیوب دیدن کنید. یوهانسون در این کانال ویدئویی پشت صحنه برخی از معروف‌ترین کارهای خودش را به صورت خلاصه منتشر کرده است. به عنوان مثال در ویدئوی پشت صحنه تصویر بالا که Closing Out نام دارد می‌بینیم که او برای عکس‌برداری تصاویر مورد نیازش از یک دوربین قطع متوسط استفاده می‌کند. تریگر فلاش‌هایی که استفاده می‌کند احتمالا از مارک Pocket Wizard است، باطری پک مورد استفاده او در این نوبت عکس‌برداری Innovatronix Explorer XT است و برای طراحی از Photoshop CC 2014 و تبلت نوری Wacom استفاده می‌کند.

optical-illusions (2)

 

این روز‌ها کمتر طراح حرفه‌ای را می‌بینید که برای انجام طراحی از تبلت و قلم‌های نوری استفاده نکند. یکی از برترین برند‌های سازنده این نوع قلم‌ها شرکت Wacom است که مجموعه بزرگی از محصولات آن را می‌توانید در سایت Pixel ببینید. البته ابزار و تجهیزات تنها یک وسیله برای هنرمندان هستند و آنها برای خلق آثار خاصی مانند این تصاویر، ایده‌های خاص‌شان را پرورش می‌دهند. همانطور که می‌بینید عکس‌های یوهانسون در واقع به جای ثبت یک لحظه، ثبت یک ایده است. [slideshow_deploy id=’4027′] در کانال اختصاصی پیکسل در آپارات می‌توانید سخنرانی اریک یوهانسون در سایت TED را مشاهده کنید. TED یک مؤسسه غیرانتفاعی است که متفکران، دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندان را از سراسر جهان دعوت می‌کند تا در مورد تازه‌ترین افکار و ابداعات و نظراتشان سخنرانی کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.