معرفی دوباره گوشی One X9 توسط HTC

0 1,456

حدود دو ماه پیش شرکت تایوانی HTC کاملا بی‌سرو‌صدا و به دور از مراسم خبری از گوشی جدیدی با نام One X9 رونمایی کرد. وب سایت اچ‌تی‌سی چین این گوشی را به لیست محصولات خود اضافه کرده و به انتشار تصاویر و مشخصات کامل آن پرداخت. اما کنگره جهانی موبایل فرصت بسیار خوبی است تا HTC این محصول خود را دوباره و این بار به جهانیان معرفی کند.

HTC1

با اولین نگاه به One X9 می‌توان به شباهت ظاهری آن به One A9 پی‌برد. اگر به یاد داشته باشید یکی از مواردی که در نگاه اول به HTC One A9 جلب توجه می‌کرد، شباهت زیاد قاب پشتی آن به گوشی آیفون 6 بود. این موضوع که انتقاد‌های زیادی را نیز متوجه کمپانی تایوانی ساخت سبب شد تا این‌بار شاهد بدنه آلومینیومی یکپارچه‌ با ترکیب پلاستیک در قسمت بالایی قاب باشیم که از شباهت آن به آیفون 6 می‌کاهد. این طراحی ما را تا حدودی یاد Nexus 6P شرکت هواوی می‌اندازد. باید اشاره کنیم که طراحی خمیده بلندگوهای استریو One X9 نیز جلوه ظاهری متفاوتی به آن بخشیده است و یکی از برتری‌های این گوشی نسبت به One A9 بشمار می‌رود.

HTC3

همچنین اچ‌تی‌سی گوشی One X9 خود را با نمایشگری از نوع IPS LCD و با رزولوشن فول اچ‌دی 1080p مجهز ساخته است. این ابعاد پنل و رزولوشن تصویر، تراکم پیکسلی 401ppi را برای میان‌رده پرتوان اچ‌تی‌سی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این شرکت سازنده برای محافظت از نمایشگر این اسمارت‌فون از روکش محافظ گوریلا گلس استفاده کرده است. در بخش سخت‌افزاری نیز این گوشی از چیپ مدل X10 ساخت شرکت تایوانی Helio بهره می‌برد که توان خود را از طریق هشت پردازنده 2.2 گیگاهرتزی تامین می‌کند. پیش از این شاهد به کارگیری این تراشه در گوشی HTC One ME بودیم. همچنین از سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که البته امکان افزایش آن از طریق درگاه میکرو SD تعبیه شده نیز وجود دارد.

دوربین پشتی میان‌رده فلزی خوش‌ساخت HTC از یک حسگر 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این حسگر به لرزشگیر تصویر اپتیکال مجهز بوده و One X9 را قادر می‌سازد تا ویدئوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه رکورد کند. همچنین لنز در نظر گرفته شده برای این دوربین از بازشدگی دیافراگم F2.0 و فاصله کانونی معادل 27.3 میلی‌متر برخوردار است. از طرفی دیگر برای دوربین جلویی این گوشی نیز یک حسگر 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

HTC2

این گوشی جذاب اچ‌تی‌سی دارای یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بوده که امکان تعویض آن توسط کاربر وجود ندارد. همچنین طبق ادعای سازنده تایوانی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. این محصول قرار است با قیمت 370 دلار فعلا در کشور چین به فروش برسد و شاید در آینده شاهده عرضه آن در دیگر کشورها نیز بودیم.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.