قابلیت تشخیص چهره iPhone 8 را می‌توان غیرفعال کرد!

0 1,293

طبق خبرهایی که تا به حال از گوشی iPhone 8 شده، تقریباً می‌توان مطمئن بود که این موبایل از قابلیت تشخیص چهره برخوردار است. حتی در محیط‌های نسبتاً تاریک و زاویه‌های نامتعارف نیز iPhone 8 چهره کاربر را تشخیص می‌دهد. زمانی که گوشی بر روی میز قرار دارد و یا در دست گرفته شده، کاربر می‌تواند با یک نیم‌نگاه گوشی را آنلاک کند. هم‌چنین زمانی که کاربر بر نمایشگر گوشی نگاه می‌کند، پیغام‌های مختلف، در حالت سایلنس دریافت می‌شوند. این قابلیت البته که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرده ولی اگر نتوان آن را غیرفعال کرد، ممکن است برای بعضی از کاربرها به یک عامل مزاحم تبدیل شود.

تشخیص چهره آیفون

بر اساس کدهایی که iOS 11 با آن نوشته شده، می‌توان مطمئن شد که هر دو قابلیت بالا بر اساس نیاز و سلیقه کاربر می‌تواند فعال یا غیرفعال شود.

تشخیص چهره آیفون

مهندس و برنامه‌نویس iOS، دنیل نیازف به تازگی و بعد از اینکه خط‌های زیادی از کد‌های iOS 11 منتشر شد، در مورد این قابلیت جدید iPhone توئیت کرده است. او در توئیت خود نوشته است، برای کسانی که نگران غیرفعال شدن قابلیت تشخیص چهره iPhone 8 هستند، به نظر می‌رسد که راهی برای غیرفعال بودن آن وجود داشته باشد.

تشخیص چهره آیفون

البته که این نگرانی برای کاربر‌های iPhone 8 غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد، چرا که ممکن است به هر طریقی حریم خصوصی آن‌ها به خطر بیفتند و اپلیکیشن‌های کمپانی‌های دیگر، از این قابلیت سوءاستفاده کنند. نیازف در این رابطه نیز، در توئیت خود نوشته است که اپل برای حل این مشکل یک فریم‌ورک به نام AttentionAwareness طراحی کرده که به سازنده‌ی اپلیکیشن‌های غیر اپل اجاره نمی‌دهد که از قابلیت تشخیص چهره استفاده کنند.

تشخیص چهره آیفون

هر جند که قابلیت‌های جدید iPhone 8 می‌تواند به صورت پیش‌فرض جایگزین Touch ID شود، ولی با توجه به این که می‌توان قابلیت تشخیص چهره را غیر فعال کرد، احتمال استفاده از Touch ID در iPhone 8 بالاتر می‌رود. بیش از این احتمال آن می‌رفت که در آیفون ۸ از تاچ‌آدی استفاده نشود، ولی با انتشار این چند توئیت دوباره استفاده تاچ‌آی‌دی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. با این تفاسیر باید تا نوامبر امسال منتظر ماند تا به صورت دقیق از قابلیت‌های iPhone 8 با خبر شد و دید که Apple برای علاقه‌مندان خود چه غافلگیری‌هایی را در نظر گرفته است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.