عکاسی با کلمه‌ی عبور

3 1,493

nikon_patent

شرکت نیکون به‌تازگی یک فرم ثبت اختراع عجیب پرکرده است: یک سیستم امنیتی مبتنی بر کلمه‌ی رمز برای لنزها. در این فرم، نیکون توضیح می‌دهد که از آن‌جایی که لنزها ابزارهایی گران‌قیمت هستند، لازم است به‌خوبی از آن‌ها در مقابل سرقت محافظت شود. در این فرم به‌نظر می‌رسد که نیکون سیستمی را پیشنهاد می‌کند که هنگام اتصال لنز به‌دوربین، درخواست کلمه‌ی عبور می‌کند. درصورت عدم ورود رمز، یا ارائه‌ی رمز نادرست، دوربین با آن لنز عکس نخواهد گرفت.
به‌نظر می‌رسد که این سیستم از شماره‌ی سریال دوربین و لنز استفاده کرده، آن‌ها را باهم جفت می‌کند. در نتیجه، اگر لنز به‌سرقت برود، روی دوربین‌های دیگر کار نخواهد کرد.
اما، این مسئله ممکن است باعث شود تا دردسرهای کاربران نیز تا حدی افزایش یابد. تصور کنید که مشغول عکاسی هستید و سریعاَ برای گرفتن یک عکس خاص، مجبور به تعویض لنز هستید. دردسر واردکردن رمز، چند ثانیه از وقت گران‌بهای شما را خواهد گرفت. در عین حال، مشکلاتی هم ممکن است هنگام خرید و فروش لوازم دست‌دوم پیش آید.
نظر شما چیست؟ آیا مزیت‌های چنین سیستمی به دردسرهای آن می‌چربند؟

3 نظرات
  1. سروش نفیسی می‌گوید

    وای چه خبر جالبی …. به خصوص برای ما ایرانی ها و در این وضعیت گرانی … باورتان نمیشه که این روزها برای گرفتن عکس سعی میکنم تا همراهی دوستان خود را به همراه داشته باشم …. فکرشو بکنید که دزدان محترم بخواهند دوربین و لنز را بدزدند …. البته علاوه بر این که خبر مسرت بخشی برای من بود فقط باید زحمت اطلاع رسانی هم به دزدان محترم کشیده شود تا آنها هم بدانند که با دزدیدن چیزی را به دست نمی آورند … البته اگر با زور رمز عبور را هم از شما نگرفته باشند ….

    1. اشکان زهرایی می‌گوید

      خوب با توجه به این‌که طراحان نیکون ژاپنی هستند، بعید است در مورد سارقان ایرانی اطلاع زیادی داشته باشند!
      به‌هرحال دزدان ایرانی برای دزدیدن اجناسی با قیمت‌هایی کم‌تر از چند میلیون تومان، حاضرند زیربار اقدام به‌قتل بروند، در حالی که برای زیربار چنین اتهماتی رفتن، سارقان ژاپنی احتمالاَ دست به سرقت مسلحانه از گاوصندوق یک کازینو یا یک شعبه‌ی مهم از یک بانک می‌کنند!

  2. محمد حاتمی می‌گوید

    چندی پیش مسابقه ای عکاسی در مورد محله عودلاجان پیش آمد و راهی آن منطقه شدم. در حال عکاسی بودم که شخصی از محلی ها جلو آمد و گفت “آقا مراقب باشید، در روزهای گذشته دو مورد سرقت دوربین انجام شده” از آنجا بود که سعی بیشترم این بود که حواسم به لوازمم باشد و از نگاه های طولانی به سوژه ها غافل شدم و کلا روزم خراب شد. 🙂
    از آنجاییکه من عاشق نیکون هستم و دوربین نیکون دارم و به همه نیکون پیشنهاد می کنم. خیلی لذت بخشه که کمپانی ای که طرفدارشم مبدع این حرکت باشه 🙂

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.